Volkswagen Type 2, poznat i kao Transporter T1, Kombi, Bulli ili Bus, stekao je kultni status u cijelom svijetu, posebno u Sjedinjenim Državama, gdje je postao omiljenim prijevoznim sredstvom hipija 1960-ih.
Međutim, povijest prve generacije T1 započela je ranije, a prvi je proizvedeni primjerak i model napustio tvornicu u Wolfsburgu još 1950. godine.
Vjerovali ili ne, još uvijek postoji primjerak iz 1950. i to u kolekciji VW odjela komercijalnih vozila gdje se nalazi od 2014.
Najstariji VW T1 u voznom stanju golublje je plave boje s brojem šasije 20-1880 i nosi nadimak "Sofie“.
Prije sedamdeset godina, 5. kolovoza 1950., ovaj je primjerak sišao s tvorničke trake i isporučen je u Hildesheim u blizini Hannovera gdje se koristio u komercijalne svrhe.
Nakon 23-godišnje službe koja se sastojala uglavnom od prijevoza robe od točke A do točke B, za ovaj se klasični VW Transporter idućih 20 godina više se nije čulo jer se od 1973. do 1992. godine nalazio u vlasništvu raznih VW entuzijasta.
Koliko je poznato, posljednji od njih ponudio ga je na prodaju 1992. godine putem oglasa u časopisu VW fanova Brezelfenstervereinigung e.V , no tada ranih 1990-ih nije lako nalazio kupca jer tada još nije imao auru kulta.
Ipak, kupio ga je Tonny L. iz Danske i to na neviđeno jer je putem telefona prema broju šasije shvatio kako na Bulli sceni više ne postoji stariji primjerak i kako je zapravo riječ o najstarijem preostalom primjerku.
Dovezao ga je iz Njemačke u Dansku i krenuo u sveobuhvatnu restauraciju. S obzirom na to da je Bulli 19 godina stajao, Tonny je imao puno posla, ali i strpljenja te ga je obnovio prema svim tvorničkim uputama i nazvao Sofie prema prvom T1 koji je bio isporučen u Dansku.
Obnova je trajala od 2000. do 2003. godine nakon čega ga je Tonny odvezao na VW susret u Bad Camberg u Njemačku od kad su zajedno prošli više od 20.000 kilometara diljem Europe posjećujući brojna okupljanja fanova Bullija.
No, 2014. je Tonny odlučio prodati Sofie i to u "dobre ruke" jer mu godine više nisu dopuštale putovanja pa su ga kontaktirali iz komercijalnog odjela Volkswagena i posao je ubrzo dogovoren. Tako je od tada do danas ovaj 70-godišnjak ujedno i najstariji postojeći Bulli, dio kolekcije klasika Volkswagenovog odjela teretnih vozila u Hannoveru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....