Svijet u kojem živimo često zahtijeva da se štićeni pojedinci voze u teško oklopljenim civilnim vozilima koja pružaju maksimalnu sigurnost putnika od eksplozija i metaka. Trend je sve zastupljeniji iz godine u godinu, pa postoje tvorničke prerade civilnih automobila u blindirana vozila.
Jedan od njih je i Mercedesov odjel koji S-klasu pretvara u "tenk na kotačima" u kakvoj se vozi njemački kancelar Olaf Scholz. Postoje i specijalizirane radionice koje se bave isključivo tom djelatnošću, a kakve su mogućnosti zaštite blindiranih vozila, u videu je pokazala kanadska tvrtka INKAS koji je za oklopljenu Toyotu Land Cruiser 300 upravo dobila VPAM VR7 certifikat.
U videu možemo vidjeti što to znači i kako izgleda kada detonirate 15 kg plastičnog eksploziva u blizini moćnog Toyota terenca.
VPAM je standard balističkog otpora vozila razvijen u Njemačkoj, a VR7 označava da vozilo može izdržati metke kalibra 7,62×51 kao i 5,56×45.
No, ovo vozilo prošlo je mnogo više od jednostavnog balističkog testiranja: u njega je naime ispucano 780 metaka različitih kalibara.
Osim toga, INKAS je postigao razinu 2 certifikata STANAG4569, standard koji je postavio NATO za zaštitu putnika u logističkim i lakim oklopnim vozilima, djelomično kroz testiranje ozbiljnih eksploziva na vozilu. Šest granata na krovu, četiri ispod vozila, dvije nagazne mine i gore spomenuti TNT su detonirali i nisu uspjeli probiti kabinu.
"Uzbuđeni smo što možemo pokazati visoku razinu balističke otpornosti INKAS zaštite", rekla je Margarita Simkin, suosnivačica i predsjednica INKAS-a.
"VPAM je zlatni standard u testiranju dizajna i konstrukcije oklopnih vozila, a ovaj certifikat je potvrda razine stručnosti našeg inženjerskog tima i vrhunskih proizvodnih tehnika koje omogućuju INKAS-u da ispuni svoje zahtjevne standarde."
Testiranje koje se vidi u videu doista je impresivno, a o luksuznoj unutrašnjosti samog Land Cruisera da ne govorimo. Unatoč tonu dodatnih dijelova koji služe kao zaštita, sama kabina i dalje izgleda udobno i prostrano. Jedini pravi vanjski znak da je ovo oklopno vozilo je otvor za bijeg koji se vidi na krovu.
Naravno, postoji još mnogo toga što je potrebno za stvaranje ovakvog automobila doslovce otpornog na metke.
Balističko staklo je samo početak jer se oklopna pregrada nalazi na stražnjem dijelu SUV-a. Spremnik goriva, ECM, pojačivač kočnice i baterija također dobivaju zaštitu od napada. Ovo je uistinu jedna od najpouzdanijih i, dobro, otpornih na metke Toyote koje je itko mogao posjedovati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....