TUNING 1990-ih

Postoji razlog zašto je ova Opel Calibra 1993. godine stajala 300.000 njemačkih maraka

Ovo "čudo" je izašlo je iz radionice Günter Artza njemačkog trgovca automobilima koji je stvarao genijalne "križance"
Lotus Calibra
 RetroAuto

Proizvođena od 1989. do 1997. godine, Opel Calibra bila je primjer automobila koji je, kombinirajući aerodinamiku sa upečetljivim dizajnom, sa svjetskim koeficijentom otpora i izvanrednim izgledom među entuzijastima stekao reputaciju kultnog coupea.

image
Lotus Calibra (lijevo) i Opel Calibra (desno)
RetroAuto

No, jedna od njih, vrlo posebna, ispod lima je zapravo bila čuvena Opel Lotus Omega Jedinstveni automobil stvorio je Günter Artz, njemački trgovac automobilima koji je stvarao genijalne "križance" od velikih automobila i sportskih jurilica. U početku, kao osnovu je koristio Volkswagenove modele, nakon čega je počeo koristiti Opelove. Cilj je, navodi Artz, bio spakirati performanse i brzinu protiv svih pravila te maksimalizirati učinak iznenađenja.

Vjerojatno najpoznatiji Artzov automobil je Golf 928. Artz je na šasiji oštećenog Porschea 928 izgradio ogromnog Golfa od 240 KS, koji je bio 21 centimetar širi i 30 centimetara dulji od VW-ovog standardnog modela. Na testu je dostigao maksimalnu brzinu od 232 km/h, a cijena mu je bila 150,000 maraka, što je upola više od izvornog Porschea 928 s 300 KS. S obzirom na to, nije ni čudo što su izrađena samo dva primjerka Artzovog Golfa.

Međutim, entuzijasti smatraju kako je Artzov "Magnum Opus" bila Lotus Calibra. S izlaznom snagom od 377 KS i maksimalnom brzinom od preko 280 km/h, riječ je bila o savršenoj "kamuflaži". Osim ispod poklopca motora, Lotusovi "sastojci" korišteni su i unutar kabine. Armaturna ploča, upravljač i kožna sjedišta dolaze iz Omege A, a Lotusov potpis krasio je brojčanike.

image
Lotus Calibra
RetroAuto

U vrijeme kada je Lotus bio dio General Motorsa, za podružnicu su razvijani snažni motori poput 3,6-litrenog twin-turbo šestcilindraša u Omegi ili 5,7-litreni V8 u Corvetti C4 ZR-1. Artz se u početku usredotočio na povećanje performansi. U početku je za projekt "uštimao" Lotec verziju šestcilindraša s 470 KS, no nakon loših iskustava, instaliran je standardni motor od 377 KS.

Projekt je konačno nazvan Lotus Calibra - težak 1,7 tona, šokantno moćan i iznenađujuće udoban. Kao i Golf 928, Lotus Calibra je dimenzijama bila veća od proizvodne verzije – oko 16 centimetara dulja i čak 12 centimetara šira. Osim toga, korišteni su i veći alu-naplatci obavijeni u šire gume.

image
Lotus Calibra (lijevo) i Opel Calibra (desno)
RetroAuto

Proizvesti ju koštalo je malo bogatstvo. Standardna Opel Calibra koštala je tadašnjih 45.000 maraka, samo prozori, posebno izrađeni u Italiji koštali su 13.000 maraka, a 17.000 maraka trebalo je platiti tvrtki Kamei za branike izrađene po mjeri. Konačna cijena Lotus Calibre iznosila je 300.000 maraka, a proizvedeno je par primjeraka. Automobil je odobren za uporabu na cestama tek 1993., a projekt je utihnuo nakon što je Opel raskinuo ugovor o zastupništvu te je ugašen 1995. godine. Godinu dana kasnije, Artz je odustao od poslovanja s automobilima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 07:51