Kad je prije dvije godine predstavljen 821, činilo se da je Monster zauvijek napustio zrakom hlađeni motor s dva ventila. Legendarni Twin prema najavama je trebao ostati živjeti u Scrambleru, no šefovi u Borgo Panigaleu promijenili su mišljenje i lani u Milanu pojavio se 797 s motorom s kojim je Monster i rođen. Povratak korijenima za nostalgičare je razlog da 797 više od svih ostalih verzija definiraju kao pravi Monster, model koji se dizajnom, okvirom načinjenim samo od čeličnih cijevi i masivnim aluminijskim stražnjim mononosačem spojenim izravno na motor najviše približio izdanju iz 1993. godine.
Foto: Ducati
U Ducatijevoj ponudi postoje kudikamo moćniji Monsteri, koji svojim performansama golicaju maštu, ali razlog zbog kojeg je 797 predodređen za uspjeh upravo su umjerene performanse i vrhunski izbalansirane dinamičke kvalitete koje ga čine prihvatljivim širokom rasponu vozača. Te su osobine uvijek krasile Monster u najmanjem izdanju i zbog njih je bio puno više od običnog ulaznog modela. Koncept „pravog motocikla” naglašen je sportski nastrojenom ciklistikom. Prednja vilica ne nudi mogućnosti regulacije, dok je stražnji mono podesiv na kompresiju opruge i prigušivanje amortizera. Kočni sustav sprijeda se oslanja na par diskova (320 mm) s radijalno postavljenim čeljustima i disk promjera 245 mm straga. Sve to donosi masu od 182 kg bez goriva.
Sportski karakter je naglašen, ali u odnosu na verzije hlađene tekućinom 797 je upotrebljiviji u svakodnevnom životu na cesti. Odraz je to poboljšane ergonomije sa sjedalom na 805 mm od tla i niže postavljenim osloncima za noge. Prvi put i oni viši od 180 cm mogu Monster voziti opušteni i spremni za poneki živahan manevar. Brzina ulaska u zavoje ponekad djeluje preoštro i potrebno je nekoliko kilometara naukovanja, a kad se ubrza ritam, iziskuje i rad tijelom. No 797 nije nervozan jer Ducatijevi inženjeri pravi su majstori u potrazi za idealnom ravnotežom između krutosti okvira i parametara ciklistike.
Vilica će za agresivnije vozače biti premekana u prvoj fazi spuštanja, a s obzirom na cijenu Monstera 797 Talijani su mogli ponuditi i podešavanje. Zauzvrat odlično upija neravnine, ne prenosi vibracije i jamči solidnu preciznost u vožnji. No vibracije nisu potpuno uklonjene i u nogama se osjete između 4000 i 6000 o/min, ali vrlo umjereno, za razliku od reakcija stražnjeg ovjesa koji naglo reagira na neravnine. No to je cijena dobrog oslanjanja i puno trakcije stražnjeg kotača koji trpi naglo otvaranje gasa na izlasku iz zavoja. Zaboravite trzaje prethodnih verzija Twina hlađenog zrakom. U šestoj pri 2000 o/min može malo zakašljati, ali u svim ostalim situacijama vuče ujednačeno sve do maksimalnih 8500 o/min.
Ukratko Kao i kod ostalih Ducatija klasične instrumente zamjenjuje LCD zaslon, a završna obrada i kvaliteta izrade su izvrsni, što je, uostalom, u skladu s cijenom Uravnotežen i lagan, Monster 797 nije najjači član slavne familije, ali zahvaljujući poboljšanoj poziciji sigurno ga je najlakše i najugodnije voziti. Prednje svjetlo ovalnog oblika u sebi ima LED dnevnu lampu, a ista je tehnologija i u stražnjem. Prednja vilica i motor već su viđeni na Scrambleru Monster 797 TEHNIČKI PODACI Motor 2 cilindra u L, 4 ventila, 4 takta, hlađen zrakom Obujam 803 cm Snaga 75 KS pri 8250 o/min Moment 68,9 Nm 5750 o/min Provrt x hod 88 x 66 mm Mjenjač 6 stupnjeva Prijenos lanac Okvir čelične cijevi Ovjes sprijeda teleskopska vilica hoda 130 mm, straga monoamortizer hoda 150 mm Kočnice sprijeda dvostruki disk promjera 320 mm, straga disk 245 mm; ABS Gume sprijeda 120/70 ZR17, straga 180/55 ZR17 Dužina 2099 mm Međuosovinski razmak 1435 mm Visina sjedala 805 mm Masa 175 kg Spremnik goriva 16,5 litara Cijena 74.990 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....