GUTAČI KILOMETARA

Priča se da mogu prijeći preko milijun kilometara: Donismo listu 5 ‘neslomljivih‘ automobila

Kao opće pravilo, većina vozača obično ne iscrpi vijek trajanja vozila i traži zamjenu s relativno malom kilometražom

Mercedes E-klasa

 Mercedes-Benz

Kao opće pravilo, većina vozača obično ne iscrpi vijek trajanja vozila i traži zamjenu s relativno malom kilometražom (između 200.000 i 300.000 kilometara). Ali to ne znači da vozilo koje je prošlo tu udaljenost tijekom nekoliko godina nije u stanju udvostručiti je ili čak utrostručiti.

Sve se svodi na rigorozno održavanje, brigu o automobilu i njegovim mehaničkim dijelovima i malo sreće. No, više od sreće je i znati odabrati vozilo koje je po prirodi pouzdano. Na taj način povećavate šanse da prijeđete veliku kilometražu bez većih kvarova.

U ovom članku želimo vam pokazati 5 nesalomljivih automobila koji mogu prijeći milijun kilometara. Imajte na umu da ne postižu svi primjerci ovu kilometražu, ali je istina da je bitan postotak onih koje to postižu, pa ćete na tržištu rabljenih lako pronaći automobile s velikom kilometražom.

1. Mercedes E-Klasa

image

Mercedes E-klasa

Mercedes-Benz

Počinjemo s jednim od najpouzdanijih automobila na tržištu, Mercedesom E klase generacije W210. Lansiran na tržište 1995., W210 je prvi u E-klasi s "dva prednja svjetla", pravi gutač kilometara sa snažnim, gotovo neuništivim dizelskim motorima. Posebno su pouzdani oni sa šest rednih cilindara (3,0 ili 3,2-litreni). Riječ je o E 300 D, E 300 TD i 320 CDI, motorima koji su poznati po svojoj pouzdanosti i robusnosti. Mana: paziti na koroziju.

2. Peugeot 406

image

Peugeot 406

Peugeot

Peugeot 406 jedna je od najboljih limuzina koje je izradio francuski proizvođač. Limuzina s četiri vrata (također je bila dostupna u karavanskoj verziji s petero vrata i kupeu s dvoja vrata), lansirana je na tržište 1995. godine i bila je dostupna sa širokim rasponom benzinskih i dizelskih motora.

Najpouzdaniji je 2.0 HDi četverocilindrični redni dizelski motor, dostupan u varijantama od 90 i 110 KS, a ističe se i niskom potrošnjom goriva, što mu daje veliku autonomiju po spremniku.

3. Toyota Prius

image

Toyota Prius

Toyota

Toyota Prius je rijetka ptica na ovom popisu, automobil zaslužan za popularizaciju hibridne tehnologije pojavio se na tržištu 1997. godine, no posebno je postao aktualan u drugoj generaciji koja je predstavljena 2004., te u trećoj 2009.

Često korišten od strane taksista u brojnim gradovima Europe, Prius ima reputaciju nesalomljivog i pouzdanog automobila, iako nije dostupan s dizelskim motorima. U trećoj generaciji ponuđen je s hibridnim sustavom koji je kombinirao 1,8-litreni benzinski motor s električnim pogonom i ukupnom snagom od 136 KS. Osim toga, njegov CVT automatski mjenjač prilično je pouzdan.

4. Škoda Octavia

image

Škoda Octavia

Škoda

A ako govorimo o taksi vozilima (E klasa i 406 također), Škoda Octavia prve generacije bila je još jedan od automobila koje su preferirali profesionalci u prijevozu putnika. Po dolasku na tržište 1997. godine, Octavia se nudila kao limuzina D-segmenta u limuzinskoj i obiteljskoj izvedbi.

Posebno poznata po svojim dizelskim motorima, prva generacija Octavije nudila je poznati 1.9 TDI četverocilindraš s dvije razine snage: 90 KS i 110 KS. Dobre performanse, niska potrošnja goriva i velika pouzdanost učinili su Octaviju automobilom sposobnim doseći magičnu brojku od 1.000.000 kilometara.

5. Lexus LS

image

Lexus LS

Lexus

Peti i posljednji nesalomljivi automobil na ovom popisu je Lexus LS prve generacije. Zamišljen kao izvršna limuzina visoke klase koja će se natjecati s glavnim njemačkim modelima (Audi, BMW i Mercedes-Benz), LS je stigao na tržište 1989. u svojoj prvoj generaciji sa snažnim i pouzdanim benzinskim motorom.

Točnije, radi se o motoru 1UZ-FE, V8 atmosfercu obujma 4 litre koji je u ovoj prvoj generaciji nudio 250 KS snage, iako je snaga rasla kako su generacije LS-a napredovale. Ovaj je motor jedan od najpouzdanijih i najrobusnijih koje je razvila Toyota, a 90-ih je bio opremljen i drugim modelima obiju marki.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 22:19