AUKCIJA

Prodaje se Mercedes kojeg su vozili velikani Moss i Fangio. Mogao bi postati najskuplji auto u povijesti

U partnerstvu s RM Sotheby’s, muzej Indianapolisa je izlistao 11 automobila koje će prodavati putem raznih dražbi počevši od ove jeseni

Mercedes za aukciju

 Mercedes-Benz AG

Neki od povijesno najznačajnijih automobila u kolekciji Indianapolis Motor Speedway (IMS) muzeja idu na dražbu. U partnerstvu s RM Sotheby’s, muzej je izlistao 11 automobila koje će prodavati putem raznih dražbi počevši od ove jeseni. Najznačajnije ikone među navedenim vozilima su Mercedes-Benz W196 Streamliner ‘Monza‘ iz 1954. i Ferrari 250 LM iz 1964. godine.

Mercedes Benz je poseban zbog toga što su ga vozili i Juan Manuel Fangio i Stirling Moss, vjerojatno dva najlegendarnija imena u povijesti automobilskog sporta. Fangio je upravljao vozilom 1954. godine u Buenos Airesu dok je još uvijek to bio trkaći automobil s otvorenim kotačima. Moss je za volanom bio sljedeće godine, nakon što je W196 transformiran u aerodinamični auto.

Tijekom Velike nagrade Italije 1955. u Monzi, Moss je odvozio najbrži krug. Mercedes-Benz je donirao vozilo IMS-u 1965., a njegova trenutna vrijednost procjenjuje se između 50 i 70 milijuna dolara!

image

Juan Manuel Fangio za volanom Mercedesa W 196 prije prerade

Mercedes-Benz AG

250 LM je također vrlo važno vozilo u Ferrarijevoj povijesti utrkivanja. Ovaj primjerak su vozili Masten Gregory i Jochen Rindt, a trkaći je automobil bio ukupni pobjednik utrke 24 sata Le Mansa 1965. godine. Do prošle godine nijedan Ferrari nije bio na vrhu postolja na 24 sata Le Mansa od tog automobila.

Ovaj 250 LM se utrkivao osam puta u svojoj karijeri, a sve osim jedne bile su 24-satne utrke izdržljivosti. Tri puta je bio sudionik utrke 24 sata Le Mansa i četiri puta je sudjelovao na utrci 24 sata Daytone. Vozilo je kupio IMS 1972. godine.

Prihod od prodaje ići će u zakladu muzeja, osiguravajući njegovu dugoročnu financijsku održivost. Sa svojim donatorima i potporom članstva, aukcijska prodaja pomoći će muzeju da obnovi svoje objekte i izložbe kako bi uključio impresivnije i interaktivnije prikaze i iskustva posjetitelja. Iako su financijska pitanja bila razlog za prodaju, šira svrha bila je izravnije uskladiti svoju kolekciju s Indy 500 i samim Speedwayem, odnosno koncentrirati se na automobile koji su zaista tamo i vozili.

image

Sterling Moss za volanom Mercedesa W 196

Mercedes-Benz AG

"Iako muzej IMS ima tisuće jedinstvenih i povijesnih trkaćih artefakata, neki od njih - iako su impresivni dijelovi automobilske i trkaće povijesti - nisu u skladu s misijom muzeja. Nakon dugog razmatranja, Muzej je odlučio promijeniti pristup i prodati posljednja vozila u svojoj zbirci koja nisu izravno povezana s Indianapolis 500 ili Indianapolis Motor Speedway", stoji u priopćenju muzeja.

Ostala navedena vozila koja se prodaju su Ford GT40 Mk II iz 1966. koji je imao debi iste godine u Sebringu, Chevrolet Corvette SS Project XP64 iz 1957. koji bi mogao biti jedina Corvette s karoserijom od magnezija ikada napravljena, te namjenski izgrađeni brdski automobil Mercedes Brookland Semmering Rennwagen iz 1908. godine.

image

Mercedes za aukciju

Mercedes-Benz AG

Najveća zvijezda koja se prodaje je ipak Mercedes W196. Pretpostavlja se da će se prodati za najmanje 70 milijuna dolara, no s obzirom na apetite bogatih kolekcionara taj bi iznos mogao biti i osjetno premašen te postoji mogućnost da W196 postane najskuplji automobil u povijesti. Taj rekord za sada drži Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe Prototype iz 1955. koji je 2022. na aukciji prodan za nevjerojatnih 142 milijuna dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 14:07