Automobilske 1980-te obilježili su tuneri koji su često serijske skupocjene modele prepravljali u "unikate" sa, za današnje standarde i pojmove, preširokim gumama, ekstremnim plastičnim dodacima i "mega proširenjima" te često odrezanim krovovima. Spomenimo samo neke od njih, poput njemačkih Koeniga i Stroseka, ili švicarskog Rinspeeda.
Premda su u to doba "ludih osamdesetih" bogati i često slavni uživali u vlasništvu i vožnji takvih unikata, danas takve prerade koje su se plaćale "suhim zlatom" djeluju bizarno, a auto entuzijasti ih većinom smatraju potpunim promašajima i nepotrebnim uništavanjem modela na kojima ništa nije trebalo dirati.
Posebice to vrijedi za modele poput Porschea 911 ili Ferrarija Testarosse, tada tunerima omiljenih "žrtvi". Ako su neke od tih kreacija i preživjele do danas u takvom originalnom stanju u kojem su se našli nakon prerade, vrijednost im je debelo umanjena u odnosu na originalne primjerke koji su poslužili kao baza pa ih je i vrlo teško prodati nekome.
No, svaka roba ima svoga kupca, barem se tako vjerojatno tješe u britanskoj aukcijskoj kući Collecting Cars u nadi kako će zaraditi na jednom od najbizarnijih primjera prerada iz 1980-ih, preradi kultnog Porschea 911 Turbo 3.3 generacije 930 u nešto nazvano "Porsche Testarossa".
Preradu je izveo švicarski tuner Rinspeed 1980. godine, a od ukupno 12 proizvedenih nekolicina je bila s upravljačem na desnoj strani za englesko tržište. Pravi naziv automobila je zapravo Rinspeed Porsche R69 Turbo i vrlo je rijedak i brz. Za sada, putem internet aukcije bolji od tek dvojice ponuđača daje 50.000 funti za ovu grozotu (treba imati na umu da tvornički modeli Porschea 91 930 Turbo s 3,3-litrenim boxerom danas vrijede i do 250.000 eura u "mint" stanju), no ostaje još 12 dana pa je moguće da će cijena i porasti.
Uglavnom, ovaj izgledom nakaradni Rinspeedov "Porsche Testarossa" ima poseban body-kit izrađen od stakloplastike, postavljen je na, za to vrijeme, velike naplatke Gotti od 15 cola sa širokim gumama, a u kompletu s novim prednjim dijelom i pop-up svjetlima, bočnim stranama s vrlo sličnim rebrastim prorezima za zrak kao kod Ferrarija Testarosse, te preuređenom stražnjim dijelom sa svjetlima s modela 944, ni iz jednog kuta ne izgleda dobro (iako je u svoje vrijeme, prije više od 40 godina sigurno bio pojava na cesti), jer proporcije jednostavno "ne štimaju".
Konkretni je primjerak tvornicu Porschea napustio serijski lakiran u plavu boju, no kad ga je Rinspeed završio, svoju je "kreaturu" lakirao u biserno bijelu boju, a i unutrašnjost je potpuno "personalizirana" sa smeđom kožom i središnjim dijelom sjedala izvedenim s tkaninom kariranog uzorka.
Automobil je do sada prešao 69.000 milja (110.400 kilometara) kod vlasnika u Velikoj Britaniji, što je još jedna od prednosti koju kuća ističe. Na koncu, tko god kupio ovaj Rinspeed i za koji god iznos, čestitamo mu, kupio je stvarno vrlo poseban automobil...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....