Volkswagen je na SEMA-u donio brojne koncepte, ali jedan od njih se zaista ističe. VW Golf MK3 “Rallye” zaboravljeni je prototip hot hatch vozila razvijen ranih 90-ih kao studija izvedivosti za potencijalno sudjelovanje proizvođača automobila u WRC-u.
Projekt je odložen, ali koncept homologacijske specijalke postoji i potpuno je funkcionalan.
Specijalni Golf, kodnog naziva A59, izradio je Schmidt Motorsport (SMS) iz Cadolzburga 1993.
Razlog zašto je bio potreban cestovni model je taj što su FIA-ini propisi za Svjetsko prvenstvo u reliju 1994. zahtijevali da svaki proizvođač automobila proizvede 2500 homologacijskih specijala koji sudjeluje.
Vizualno, prototip se razlikuje od bilo kojeg drugog Golfa Mk3 zahvaljujući jedinstvenom laganom bodykitu izrađenom od karbonskih vlakana i kevlara.
Sve u svemu, izgleda kao pradjed Golfa R i dostojni prethodnik ludih koncepata poput Golfa GTI W12.
Dodatni usisnici i naglašeni lip na prednjem braniku, ventilirani poklopac izrađen od GRP-a i znatno širi blatobrani početni su paket za svaki model inspiriran WRC-om.
Isto vrijedi i za stražnji dio, koji se sastoji od pravilno velikog spojlera i sportskog odbojnika koji ima mjesta za četiri ispušne cijevi – iako je “Rallye” dobio dvije.
Registarska je pločica premještena na branik čime je napravljen prostor za veliku VW oznaku na prilagođenim plastičnim vratima prtljažnika.
Bočni prozori i stražnje vjetrobransko staklo također su izrađeni od plastike zbog smanjenja težine. Unutra je VW ugradio par teško poduprtih Recaro A8 sjedala, trokraki upravljač, digitalnu instrument ploču, dodatne kontrole i zaštitni kavez za sigurnost.
Ono što je zanimljivije od izgleda je pogon. Ispod poklopca motora nalazi se 2,0-litreni modificirani četverocilindrični aluminijski motor s turbom koji proizvodi 275 KS (202 kW) i 370 Nm okretnog momenta.
Snaga se prenosi na sva četiri kotača putem ručnom mjenjača sa šest brzina i pogona na sva četiri kotača koji uključuje hidraulički kontrolirani varijabilni središnji diferencijal i stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem.
Nemamo podatke o ubrzanju, ali s najvećom brzinom od 270 km/h A59 je bio brži od bilo kojeg Golfa tvorničke specifikacije u to vrijeme i u godinama koje dolaze.
Nažalost, Golf Mk3 “Rallye” nije dobio zeleno svjetlo za proizvodnju jer je VW Motorsport odustao od WRC-a. Prema proizvođaču automobila, napravljena su dva prototipa modela, od kojih je samo jedan bio u voznom stanju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....