Jeste li se zapitali kada je sve započelo i koji je automobil praotac svih njemačkih sportskih limuzina s performansama supersportaša za kojima danas uzdišemo i od čijeg se zvuka motora ježi koža?Za odgovor na to pitanje moramo se vratiti u 1968. godinu kada je predstavljen Mercedes 300SEL 6.3.
Bio je to prvi 300 SEL sa 6,3-litrenim V8 (M100) strojem koji je isporučivao 250 KS i bio uparen s 4-stupanjskom automatikom. Preuzet je iz najprestižnijeg modela 600 i preseljen u S klasu (W109) koja se u to doba 1968. godine serijski isporučivala samo sa 6-cilindarskim motorima.
U pet godina proizvodnje isporučeno je 6526 primjerka najbrže limuzine na svijetu (planirano je bilo do 50) koja je stajala 12.000 njemačkih maraka (prosječan automobil tada je stajao oko 2000), koja je do 100 km/h sprintala za 6,5 sekundi i vozila 220 km/h... Istinska legenda!
Sada se jedan takav Mercedes 300 SEL 6.3 iz 1969. godine s tek 12.325 prijeđenih kilometra nudi u Sjedinjenim državama.
Konkretan je primjerak 1990. završio u rukama stanovitog Dana Smitha, zaljubljenima u Mercedese koji je godinama tražio najbolji i najočuvaniji 300SEL 6.3 na svijetu i konačno ga pronašao. Zadužio je stručnjake iz radionice MBI Motor u Portlandu da kompletno restauriraju automobil prema najvišim mogućim standardima za Mercedes klasike bez obzira na cijenu. Obnova je trajala dugo, a automobil je doveden u potpuno tvorničko stanje s brojnim tvorničkim novim "starim" dijelovima s polica Mercedesa.
Pritom je originalan 6,3-litraš pojačan do svojih maksimalnih mogućnosti. Ugrađeni su novi klipovi za kompresiju 10:1, dorađene su i glave cilindara, ugrađene su AMG bregaste osovine te je postavljen novi ispušni sustav, a sve za "značajno" povećanje snage. Nadalje, preuređeni su mjenjač i stražnja osovina, zamijenjeni su prednji ovjes i upravljačka kutija, te postavljeni karakteristični Mercedes 15-inčni aluminijski naplaci. Karoserija je ponovo lakirana u originalnu srebrnu boju, a MBI Motor je također ponovo uredio kožnu unutrašnjost.
Prije sedam godina od Dana je automobil kupio novi vlasnik koji ga je poklonio svom ocu za rođendan, a 2017. otkupio ga je "jedan od najvećih auto kolekcionara" kojem se ne navodi ime koji ga je odveo u Canepu, čuvenu američku kuću koja se bavi održavanjem i prodajom kolekcionarskih automobila. Tamo je automobil dobio nove diskove kočnica i pločice, izmijenjen su sve tekućine, motor je kompletno servisiran, popravljen je klima uređaj, dobio je nove nosače motora, te je automobil doveden u stanje za izložbe.
Canepa sada prodaje automobil s originalnim vlasničkim priručnicima, servisnim dokumentima, alatima, dizalicom i rezervnim kotačem. Zainteresirani cijenu mogu doznati na upit, a one se za jedan ovakav biser najbolje njemačke strojogradnje kreću oko preračunato milijun kuna...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....