PONOVO SNAŽNIJI

Puno više konja od službenih brojki: Bavarci ponovo prikazuju manje snage za novi M3 i M4?

Činjenica jest da dyno testovi pokazuju različite rezultate za isti automobil, stoga valja biti oprezan prilikom njihovih tumačenja
Dyno test BMW M4
 IND Distribution

Priča počinje s neovisno provedenim dyno testom IND Distribution-a, aftermarket tuning kućom smještenom u Illinoisu. Navedeni test pokazao je znakove da su Bavarci namjerno podcijenili novi S58 motor - redni šestak s twin-turbom, koji pokreće nove M3 i M4 modele.

Konkretnije, BMW tvrdi kako isti proizvodi 480 konjske snage (353 kW) na radilici, ali u stvarnosti, IND Distribution tvrdi kako rezultati testa pokazuju da novi M4 proizvodi gotovo isto toliko snage na stražnjim kotačima.

Što se tiče okretnog momenta, službena BMW-ova procjena iznosi 550 Nm na radilici motora, no IND Distribution dobio je rezultat od 553.9 Nm na stražnjim kotačima tijekom dyno testa.

Imajte na umu kako brojevi izmjereni na kotačima u pravilu trebaju biti umanjeni za prosječnih 15 posto, uzimajući u obzir tipični gubitak pogonskog sklopa. Prema tome, IND Distribution procjenjuje kako u stvarnosti novi S58 motor proizvodi 554 konjskih snaga (408 kW) i 651 Nm okretnog momenta.

image
Dyno test BMW M4
IND Distribution

Nadalje, još snažniji Competition model postiže 510 KS (375 kW) i 650 Nm okretnog momenta, što bi značilo da je, prema testiranjima u Illinoisu, obični M4 model jači od Competition verzije.

Činjenica jest da dyno testovi pokazuju različite rezultate za isti automobil, stoga valja biti oprezan prilikom njihovih tumačenja. Također, pravilo “15 posto” izrazito je diskutabilno, jer postoji velika skupina ljudi koji tvrde kako kod novijih automobila ono treba iznositi oko 10 posto. S druge strane, u ovom trenutku nije moguće ni olako odbaciti rezultate iz Illinoisa, zato što ukazuju kako novi M4 ima mnogo veću snagu od specificirane.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 03:17