FISICHELLA

'RB je najbolji, ali Alonso...'

'Imam ugovor za još jednu godinu s Ferrarijem i to ću odraditi, osim u slučaju da se pojavi poziv neke od jačih momčadi. Onda bih razmislio, pa mogućnost za povratkom ostavljam otvorenom'

Poseban gost Auto motor showa, koji je jučer otvoren u Areni Zagreb, bio je Giancarlo Fisichella, poznato ime iz Formule 1, koji doduše više nije dio oktanskog cirkusa. Barem ne aktivno. Talijanski vozač je, naime, trenutačno testni vozač Ferrarija, rezerva koja uskače samo u slučaju da Fernando Alonso ili Felipe Massa iz bilo kojeg razloga ne mogu voziti utrku. A šanse za to su male, što znači da je 37-godišnjak popularnog nadimka Fisico, osuđen na čekanje.

I tako vrijeme ponekad krati posjetima auto-moto priredbama, kao što je ova zagrebačka. Iako je, kaže, i dalje mogao biti u bolidu i voziti utrke...

- Imao sam ponude uoči ove sezone od dvije-tri momčadi da vozim za njih, ali odlučio sam ostati u Ferrariju. Radije sam tamo treći vozač, nego da se borim za 15. i 16. mjesta u nekoj manjoj, slabijoj momčadi. To mi nije imalo smisla, pogotovo nakon što 14 godina proveo u F1 - pojasnio je Fisichella.

Još jedan od razloga zašto je ostao vjeran crvenoj boji je jednostavno taj što je u pitanju bio - Ferrari.

- Voziti za Ferrari je san svakog Talijana koji se bavi automobilizmom. Kada mi se prošle godine pružila ta prilika nisam je mogao odbiti.

Možda se i vratim

Inače, momčadi koje su se nudile su Sauber (Ferrari ga je zapravo htio tamo strpati kako bi, zlu ne trebalo, bio na natjecateljskoj razini ako bi trebao zamijeniti nekog od dvojice stalnih vozača) i Force India, njegova bivša momčad za koju je vozio dok krajem prošle sezone nije iznenada otišao u Ferrari, kao zamjena za tada ozlijeđenog Massu.

Nije da se ne bi želio vratiti, ali izbor je sužen.

- Imam ugovor za još jednu godinu s Ferrarijem i to ću odraditi, osim u slučaju da se pojavi poziv neke od jačih momčadi. Onda bih razmislio, pa mogućnost za povratkom ostavljam otvorenom.

U međuvremenu se prebacio na utrke iz Le Mans serije gdje Ferrari također ima svoju momčad. Na utrke Formule 1, pak, putuje i dalje, ali ih promatra samo iz boksa, a ponekad i zažali što nije na stazi više.

- Bilo mi je čudno prvih nekoliko utrka ove sezone gledati preko TV-a, ali sada sam se naviknuo. Nedostaje li mi F1? Da i ne. Vozio sam 14 godina, naputovao sam se svijetom, stalno si u pokretu, puno vremena u zrakoplovu, promjene vremenskih zona... Taj dio mi ne nedostaje. Fali mi vožnja u bolidu, utrkivanje protiv ostalih na stazi, popeti se na postolje i takve stvari.

S obzirom da su ove godine ukinuta testiranje tijekom sezone, Fisichella je kao testni vozač praktički ostao bez pravoga posla.

- Istina, nema ga puno, ali zato puno radim na simulatoru i obavljam aerodinamička testiranja, što je pravocrtna vožnja gore-dolje. Ali, i to je važno za razvoj bolida, pogotovo za posljednje utrke gdje se vidjelo da smo u tom segmentu napravili korak naprijed.

Puno prašine je u posljednje vrijeme podignulo prednje krilo i podnica na Ferrariju ( i Red Bullu) za koje su neke konkurentske momčadi bile uvjerene da su protiv pravila.

- To je u Formuli 1 uvijek tako. Momčadi idu do limita tražeći gdje mogu pronaći koju desetinku prednosti i napraviti bolid koji bi pobijedio. Naš je bio po pravilima, a na drugima je da otkriju u čemu je tajna.

Pitanje za šefove

Je li tajna i da Ferrari ima vozača broj 1 (Alonso) i broj 2 (Massa), odnosno da je sve podređeno Španjolcu?

- To ne znam, to morate pitati šefove. Znam samo da Ferrari ima dva vozača - izbjegavao je konkretan odgovor Talijan.

Kako onda objašnjava ono što se dogodilo u Njemačkoj ( Massa namjerno propustio Alonsa) i da je Ferrari bio na optuženičkoj klupi zbog kršenja pravila o zabrani momčadskih naredbi?

- Nemam komentara jer sve je o tom slučaju rečeno i donesena je presuda.

Kako bi on reagirao da se nađe u poziciju u kojoj je bio Massa?

- To se ne može dogoditi jer trenutačno ne vozim utrke.

Situacija na tablici uoči posljednjih pet utrka je iznimno dramatična, pet vozača još uvijek imaju šanse za osvojiti naslov prvaka. Jedan od njih je i Alonso, Ferrarijev vozač, ali kojeg Fisico jako dobro poznaje jer je s njim vozio zajedno u Renaultu, kada je Španjolac osvojio dva naslova prvaka.

- Svatko od petorice kandidata može osvojiti titulu, vjerojatno će se sve odlučivati u posljednjoj utrci, ali naravno da se nadam se da će prvak biti Ferrarijev vozač, dakle Alonso.

Ove godine posebno je naglašena uloga staza na rezultate utrka, odnosno pobjeđuje onaj bolid koji se bolje prilagodi stazi, staza je praktički postala najvažnija. Za posljednjih pet utrka u 2010. stručnjaci previđaju da su bolidi Red Bulla ( Vettel, Webber) u prednosti upravo zbog dizajna staze?

- Red Bull trenutačno ima najbolji “paket” i istina je da im nadolazeće staze odgovaraju. Za razliku od prošle dvije, Spa i Monze, koje nisu bile po njihov ukusu. Ali nikada se ne zna, uostalom nije ni Red Bull nije uvijek pobijedio na stazama koje su bile “njihove”, dakle Ferrari ima šanse. Nakon pobjede i trećeg mjesta u Monzi svi su dobili samopouzdanje i velika su očekivanja - zaključio je Fisico druženje s novinarima u Areni.

Fisichella je prve korake u automobilizmu napravio s 8 godina, kada je počeo voziti karting. Poslije toga je kroz manje kategorije stigao sve do vrha, Formule 1 gdje je napravio solidnu karijeru. Vozio je za čak sedam momčadi (Minardi, Jordan, Benetton, Sauber, Renault, Force India, Ferrari), upisao 231 start, ostvario 3 pobjede, 19 postolja i 4 pole positiona.

- Kada sam bio mlađi, moj heroj bio je Ayrton Senna, kasnije sam se divio Schumacheru zbog svega što je napravio i ostvario u karijeri. Najbolji vozači, pak, s kojima sam se natjecao na stazi su bili Alonso i Schumi.

Giancarlo je inače vatreni navijač nogometaša Rome, a ni sam nije loš s loptom u nogama. Jedan je od ponajboljih igrača nogometne momčadi vozača Formule 1 u kojoj i dalje dijeli svlačionicu sa Schumacherom, Vettelom, Alonsom, Trullijem i ostatkom društva.

I planovi za mirovinu, nakon vozačke karijere, vezani su mu uz Rim.

- Htio bih tamo otvoriti akademiju za mlade vozače, inženjere, mehaničare i sve ostale koji su na neki način vezani za automobilizam. No, to je veliki projekt, treba i dosta novca za to, pa će to pričekati neka bolja vremena.

Bilo bi lijepo da Formula 1 dođe u Hrvatsku!



Fisichella je prvi put bio u Zagrebu, “došao sam ravno s aerodroma, nisam puno vidio, ali ova dvorana Arena me uistinu fascinirala”, upisao još jednu zemlju na popis onih u kojima je boravio.

A bilo ih je puno, kao F1 vozač nekoliko je puta obišao svijet. F1 ove godine dolazi i u Južnu Koreju, sljedeće ide u Indiju. Kuju se veliki planovi i za gradsku utrku u Rimu, Fisicovu rodnom gradu. Možda već od 2012.

- Znam da se radi na tome i nadam se da će uspjeti. Volio bih biti uključen u taj projekt na bilo koji način, ako već neću moći voziti utrku.

Hrvatska je nekad sanjala domaćinstvo utrke F1, ali to je već odavno završena priča. Iako postoji zamisao o gradnji staze u Bistrici, a kruži glasina da je i predsjednik FIA-e Jean Todt osobno podržao taj projekt.

- Sviđa mi se što se Formula 1 širi svijetom, bilo bi lijepo da jednom dođe i u Hrvatsku, ali o tome ne mogu govoriti, o tome treba pitati vlast. Treba puno novaca za izgradnju, nije to lak posao.

Schumacher.je i dalje sjajan vozač



Nezaobilazna priča ove sezone je i Michael Schumacher. Svi kroz dvostruke naočale prate njegove nastupe, puno je više kritika, negoli pohvala na njegov račun. Počelo se špekulirati i da će se Nijemac povući na kraju sezone.

- Dobro je za Formulu 1 da se vratio, ali s obzirom što je sve napravio u karijeri, javnost od njega očekuje da bude bolji. No, i dalje mislim da je on sjajan vozač, a ne znam hoće li se povući. Ima još dvije godine ugovora i zadnje što sam čuo od njega je da želi i dalje voziti.

Još jedan mogući povratnik u F1 je i Kimi Räikkönen koji se ove godine zabavlja vozeći reli utrke?

- Vidio sam u posljednjih nekoliko dana priče o tome i nije nemoguće, Kimi je odličan vozač, sigurno bi ga mnoge momčadi htjele u svojim redovima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 11:26