LJUBIMAC ŠEIKA

SAD ILI NIKAD! PRODAJE SE najrjeđi AMG model ikad, kultni Mercedes SL 72 AMG

Super rijedak i super snažan ručno rađeni Mercedes SL s mitskom oznakom 72 AMG iz 1995. godine i danas je u stanju pojuriti do 300 km/h, a prodaje ga trgovac egzotičnim autima iz San Diega
 Symbolic International

Sredinom devedesetih prošlog stoljeća, točnije tijekom 1995. i do veljače 1996. godine u tuning radionici AMG iz Affalterbacha koja je neposredno prešla pod krov Mercedesa, a koja se do 1991. godine djelovala samostalno, ručno je izrađeno tek 35 komada prestižnog Mercedesa SL600 u, i za današnje pojmove monstruozno snažnoj izvedbi 72 AMG. S obzirom na to da je prema nekim izvorima 25 primjeraka odmah otišlo u garažu Sultana od Bruneja, preostalih deset otišlo je kupcima diljem svijeta. Ovaj je vrlo rijedak primjerak prava egzotika na cesti pa je tako iznenadio oglas za prodaju dilera egzotičnih vozila Symbolic International iz San Diega.

Foto: Symbolic International

Cijena nije izvješena, no jedan od takvih rijetkih 72 AMG modela upravo je pronašao novog kupca prošlog vikenda preko kuće Bonhams na Festivalu brzine u Goodwoodu za 84.681 eura. Malo ili puno prosudite sami, no potkoženi AMG ovisnici, ali i kolekcionari znaju da će ovakvim raritetima cijena u budućnosti samo rasti. Što se tiče tehnike, ispod poklopca se nalazi prerađeni V12 atmosferski stroj obujma 6 litara iz modela 600 SL kojem je u AMG-u obujam povećan na 7,2-litre, 525 KS i čak 740 Nm. Bilo je to više nego dovoljno kako bi 72 AMG do 100 km/h iz stajanja sprintao za 4,6 sekundi i vozio do 300 km/h, a Mercedes je i na ovaj model davao tvorničko jamstvo! Kasnije je s redizajnom stigao dorađeni SL 73 AMG s karakterističnim AMG aerodinamičnim kitom, a takvih je izrađeno također vrlo malo - tek 50 primjeraka.

Symbolic International

Spomenimo usput: dobro znamo o kakvom je brutalnom supersnažnom otvorenom dvosjedu riječ jer smo to sami imali prilike iskusiti 2000. godine kada je tadašnji domaći uvoznik Euroline za novinare osigurao testne vožnje jednog od posljednjih izrađenih modela s cijenom višom od 300.000 tadašnjih njemačkih maraka! Zato ne čudi ni činjenica kako je baš 7,2-litreni V12 AMG motor Horacio Pagani ubacio u svog hipersportaša Zondu. Konkretni primjerak koji se prodaje jedan je od prvih izrađenih u ožujku 1995. godine koji je u srpnju iste godine stigao do kupca u Japan. Jedanaest godina kasnije auto je prodan kupcu iz Sjedinjenih Država sa 49.000 prijeđenih kilometara. Sada auto broji 58.544 na satu, a u tvrtki Symbolic International spremni su ga prodati najboljem ponuđaču. Što se čeka?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 04:31