MOTOCIKLI

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa: Japanski sokol spreman za novo polijetanje do 312 km/h

Sa 190 konja Hayabusa aerodinamički dotjeran i opremljen vrhunskom elektronikom nadmašuje prethodnika
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
 Suzuki

Karakteristične obrušavajuće siluete, poput sivog sokola u naletu, najbrže životinje na svijetu koja je i nadahnula japanske inženjere koncem 90-ih, legendarni Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa se vratio. Supersport tourer s deklariranih 312 km/h prije dva desetljeća uznemiravao je dušu i tijelo svakog motocikliste, u svom trećem izdanju zadržao je sve ključne karakteristike koje su ga uzdignule na pijedestal najbržeg serijskog motocikla na svijetu.

image
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
Suzuki

No, ograničiti se samo na brzinu, bilo bi nezahvalno jer Hayabusa je oduvijek bi puno više od motocikla ludih performansi. Kada tome dodamo više od 20 godina iskustva Suzukijev inženjera, za očekivati je vozilo na kojem se ne broje kilometri. Najavljuju to i tipičan, ali obnovljen izgled koji kombinira aerodinamičku učinkovitost s elegancijom.

image
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
Suzuki

Sprijeda su dva proždrljiva usisnika zraka sustava SRAD (šira i bolje profilirana) koja u svom rubu u jednom tijelu nose pozicijska svjetla i žmigavce. Prednje svjetlo ima karakterističan raspored preklapajućih svjetlosnih elemenata, a straga ispod repa smještena je mali spojler koji minimizira pojavu turbulencija u tom vrlo osjetljivom području.

image
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
Suzuki

Aluminijski okvir i ciklistika nisu doživjeli znatne promijene, tek je nosač sjedala olakšan (700 g). Ravnoteži između upravljanja i stabilnosti doprinose nisko težište, idealna raspodjela masa (50/50) i međuosovinski razmak od 148 cm, te izmijenjena kalibraciju stražnjeg mono amortizera i prednje vilice (oba potpisuje KYB) optimizirane za uklanjanje efekata prekomjernog upravljanja pri malim brzinama.

image
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
Suzuki

Redni četverocilindrični motor zadržao je 1340 ccm obujma, a Euro 5 donio je 5 konja manje (190 KS), a umjesto 155 Nm pri 7200 okretaja sada razvija 150 pri 7000, ali uz poboljšanu krivulju 6000. Upravo zbog bolje razvoja momenta ubrzanja do 100 i 200 km/h su poboljšana, a najveća brzina ponovno je ograničena na 299 km/h.

Ukratko

Uz klasične, analogne instrumente brzinomjera i okretaja motora, te temperature ulja i razine goriva, ubačen je TFT lcd zaslon na kojem se prikazuje brojne informacije vezane uz izabrane postavke vožnje

Hayabusa je skrojena u zračnom tunelu i sve je podređeno aerodinamici, a u podnožju spremnika goriva uočljiv je omaž ptici po kojoj je dobio ime, grafici koja podsjeća na perje brzog grabežljivca

Ispušni topovi djeluju masivno, ali u stvarnosti su lakši za 2 kg nego na prethodniku što je uvelike doprinijelo ravnomjernoj raspodjeli masa

Okvir s dvostrukom aluminijskim gredama nije doživio promjena, novost je 700 g lakši nosača sjedala

Motor je zadržao obujam prethodnika, ali dobio lakše klipove i klipnjače. Uz to izmijenjena su bregasta vratila, a air box usisnog sustava je neznatno manji kao i promjer klapni s dvostrukim ubrizgavanjem

Prva generacija nije imala ni ABS, a treća se može pohvaliti vrhunskom elektronikom koja uključuje launch control, pomoć pri startu na usponu, deset stupnjeva podešavanja kontrole proklizavanja…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 22:56