Renderi

To bi bio povratak u velikom stilu: Makedonski dizajner osmislio cijelu gamu novih Yugo modela!

Samo digitalni potpuno električni koncepti uključuju sportski kompaktni hatchback, off-roader, roadster i kombi

Yugo električna gama (digitalni prikaz)

 Dejan Hristov

Sjećate se studije dizajna električnog Yuga koja je dospjela na naslovnice auto portala 2021.? Nakon pozitivnog odaziva na njegov projekt, automobilski dizajner Dejan Hristov kreirao je sada cijeli niz električnih vozila marke Yugo koji pokrivaju različite segmente i predlažu svijetlu budućnost za ugašeni brend.

Zastave možda odavno nema, ali jugoslavenski hatchback zadržao je kultni status među ljubiteljima automobila. Nadalje, postoje ljudi iz zemalja bivše Jugoslavije koji se nadaju ponovnom rođenju svog lokalnog proizvođača automobila, koliko god to teško zvučalo iz financijske perspektive na današnjem pretrpanom tržištu automobila. Upravo je to potaknulo sjevernomakedonskog dizajnera da nastavi svoj projekt, dovodeći Yugo u moderno doba.

Yugo Sportover

Počevši od najzgodnijeg u nizu, Yugo Sportover je potpuno električni kompaktni hatchback, spreman za konkurenciju modelima poput VW ID.3 i Cupra Born. Zamišljen kao nasljednik uglavnom zaboravljenog modela Yugo Florida iz 1987., Sportover ima izrazito oblikovanu karoseriju s naglašenim prednjim i stražnjim blatobranima koji naglašavaju aluminijske kotače velikog promjera.

image

Yugo Sportover (digitalni prikaz)

Dejan Hristov

Tanka LED svjetla na oba kraja povezane su tankim usisnicima za zrak, predlažući zanimljiv stilski jezik koji bi mogao poslužiti kao osnova za novu marku. Dizajner je također stvorio sportsku varijantu s crnim rubom na braniku i crnim kotačima, iako više volimo moderniji izgled plavo obojenog primjerka.

Yugo N-Duro

image

Yugo N-Duro (digitalni prikaz)

Dejan Hristov

Yugo N-Duro Svijet je pun SUV-ova usmjerenih na ceste, ali Hristovljeva vizija ponovno rođenog Yuga predlaže nešto puno pustolovnije. Yugo N-Duro bi mogao dijeliti svoju podlogu sa Sportoverom, ali postaje hardcore s izgledom spremnim za terensku vožnju. Kutijasta karoserija, povećani razmak od tla, šareni nosači, polu-izložene gume za blato i krovna LED traka pokazuju da je ovo vozilo dizajnirano za divljinu. Volimo ga smatrati modernim ekvivalentom Lade Nive.

Yugo Roadster

image

Yugo Roadster (digitalni prikaz)

Dejan Hristov

Yugo Roadster izgleda kao minijaturna verzija Acure NSX, ali zapravo predlaže pristupačan EV sportski automobil sličan Mazdi MX-5. Proporcije i stilske značajke u stilu superautomobila, uključujući nisko postavljena prednja svjetla i velike usisnike, čine da Roadster izgleda previše egzotično za jeftinog proizvođača automobila.

Modeli poput MG Cyberstera pokazuju da bi roadsteri mogli imati budućnost u eri električnih vozila, ali smatramo da je ovaj prijedlog manje vjerojatan.

Yugo e-Van

image

Yugo e-Van (digitalni prikaz)

Dejan Hristov

Prelazeći na drugi kraj spektra, Yugo E-Van mogao bi poslužiti kao monovolumen. Koncept je po veličini sličan VW ID. Buzzu, te bi mogao imati mnogo različitih oblika, uključujući kombi za dostavu ili robotaxi – s obzirom na to da bi Yugo nekako dobio pristup sofisticiranoj autonomnoj tehnologiji. E-Van ima futuristička prednja i stražnja svjetla koja su povezana preko stupova, lice bez rešetke, kamere koje zamjenjuju ogledala i klizna vrata.

Yugo Cabrio

Posljednji na redu, ali ništa manje značajan je kabrio Yuga iz 2021. Ovaj model ima karoseriju s dvoja vrata i platneni krov na uvlačenje s interijerom s četiri sjedala. Većina panela karoserije dijeli se s hatchbackom s troja vrata, uključujući cijeli prednji dio koji je inspiriran originalnim Yugom.

Dok su kabrioleti uvelike izašli iz mode posljednjih godina, Yugo cabrio s retro detaljima mogao bi poslužiti kao ekonomična alternativa nečemu poput ukinutog BMW-a Serije 2 Cabrioleta.

image

Yugo Cabrio (digitalni prikaz)

Dejan Hristov

Kao što ste mogli pogoditi, 3D generirani crteži postoje samo u digitalnom svijetu, ali Hristov se nada da će njegov rad pomoći u stvaranju zanimanja potencijalnih investitora ili poznatih proizvođača automobila. Dizajner smatra da bi se Yugo trebao vratiti, i predlaže da bi studija mogla slijediti uspješan primjer Dacije s fokusom na pristupačnost. Nas je osvojio već kad smo čuli riječ Yugo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 12:33