Institut Sanford Bernstein Centar bio je izradio zanimljiv grafikon prema istraživanju - koji su modeli proizvođačima automobila donijeli najveće ekonomske gubitke. Prvi na listi je daleko najveći financijski gubitaš za marku - prva generacija Smart ForTwo, dok je Bugatti Veyron model s najvećim omjerom financijskog gubitka po izrađenom primjerku.
Cijeli projekt Smart ForTwo rezultirao je gubitkom od 3,35 milijardi eura, ili 4470 eura gubitka po svakom od 749.000 prodanih primjeraka.
Unatoč solidnom komercijalnom uspjehu i novim generacijama koje su došle nakon njega, troškovi istraživanja i razvoja prve serije bili su preveliki u usporedbi s prodajom. Tako je Smart uzrokovao Mercedesu minus od 3,35 milijardi eura.
Kad je stigao na tržište, prosječna cijena Smarta trebala je biti 13.470 eura, a ne 9.000 eura, kako bi se postigla rentabilnost, no tada ga nitko ne bi kupio. S druge strane, hiperautomobil iz Molsheima, Bugatti Veyron, proizveden je u tek 400 primjeraka (i još 50 posebnih verzija), ali je stvorio gubitak VW koncernu od 1,79 milijarde eura. To znači da je ionako vrlo skupi Veyron prodan zapravo ispod cijene za iznos od barem 4.617.500 eura!
Nadalje, tu je i Mercedes A-klase prve generacije koji pokazuje da jednadžba "uspješan automobil = zajamčena zarada" nije uvijek važeća.
Prva generacija Mercedesa A-klase prodana je u gotovo 2 milijuna primjeraka, međutim "u kasi" Mercedesa se našao manjak od
od 1,7 milijarde eura, ili 1440 eura po proizvedenom primjerku. Ovom modelu je gubitak donijela činjenica da se nakon starta prodaje morao u svaki primjerak ugraditi ESP sustav (što košta) jer se auto na famoznom "testu sjevernog jelena" okrenuo na krov.
Na listi su i modeli poput Volkswagena Phaetona, Peugeota 1007 i Renaulta Vel Satisa, no najzanimljiviji je slučaj VW Phaetona koji je u prodaju krenuo početkom milenija i predstavljao je perjanicu marke koju je Volkswagen lansirao u luksuznu klasu uz Audi i Mercedes, ali uz nižu cijenu. Međutim, takvo pozicioniranje "narodnog brenda" nije dovelo do dobrog odziva kod klijentele modela visoke klase.
Prosječna cijena vodećeg modela VW-a trebala je biti blizu 100.000 eura kako bi se svi troškovi razvoja i proizvodnje modela rasporedili na 72.000 proizvedenih primjeraka kao bi bili "na nuli".
No, za 100.000 eura već ste mogli dobiti BMW, Audi i Mercedes s dobrom opremom i jakim motorima. Usto, iz današnje perspektive ovaj odličan model s vrhunskim motorima - 4.0 V8, 6.0 W12 i 5.0 V10 TDI - bio je manje tražen, a najviše se prodalo modela s 3.2 i 3.6 V6 te 3.0 TDi motorima. Ni Renault s Lagunom druge generacije nije bolje prošao, na svakom prodanom primjerku Francuzi su gubili 3550 eura, ili ukupno 1,54 milijarde.
I na koncu Fiat stilo kao najskuplji model u povijesti marke. Stilo je naime Fiatu napravio gubitak od 2,1 milijarde eura. Uložili su 900 milijuna eura u lansiranje, od čega 700 za njegovu industrijalizaciju i 200 za razvoj. Studije izvedivosti pokazala je da Talijani moraju prodati 200.000 Stila godišnje kako bi pokrili visoke troškove razvoja. Na kraju životnog ciklusa nakon 6 godina proizvodnje proizvedeno je tek 769.000 jedinica umjesto 1,2 milijuna.
Kuća iz Torina tako je izgubila 2.730 eura na svakom prodanom Stilu. Na koncu je model Stilo Fiatu donio gubitak od 2,1 milijardi eura. Fiat je zbog tog kompakta, koji ruku na srce i nije bio loš automobil, gotovo došao na rub bankrota, a Stilo je do danas ostao zapamćen kao najskuplji automobil koji je Fiat ikada razvio i plasirao na tržište.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....