Kažu da je posjedovanje automobila trošak - masno ga platiš u startu, plaćaš održavanje, nove gume, kasko, svake godine registraciju i osiguranje, a u tom razdoblju cijena automobilu samo pada i pada. Rekli bismo rupa bez dna... Ipak, na automobile se može gledati i kao na investiciju koja nakon nekog vremena vlasniku može vratiti lijepi novac. Naravno, ne vrijedi to za sve automobile, vrijedni moderni klasici ili cijenjeni youngtimeri posebna su kategorija, a ako danas pogledamo cijene za 'mintere' poput BMW-a M3 e36, BMW M5 e34 ili M5 e39 s V8 motorom, Alfe Romea 156 GTA, Peugeota 205 1.9 GTi ili pak Honde NSX vidjet ćemo da im cijene lete u nebo. Tako dolazimo i do modernih automobila s pitanjem koje bi od se njih realno moglo smatrati budućim modernim klasicima. Napravili smo listu od deset modela, neki od njih su već sada sigurno na dobrom putu da dosegnu kultni status, dok ostalima predviđamo kako će u budućnosti ponovno zablistati kao cijenjeni moderni klasici. Evo i liste...
Hyundai I30 N
Automobil koji se pojavio prošle godine na tržištu jednostavno je remek djelo inženjerstva koje potpisuje bivši šef M odjela BMW-a Albert Biermann. Generalno, Korejci su se s kompaktnim vrućim N modelom nešto kasnije priključili svijetu hot-hatcheva, no po svemu isplatilo se čekati. Ovaj je automobil koji smo imali prilike voziti na međunarodnoj prezentaciji kao i testirati u Hrvatskoj, doslovno preko noći postao legitimni suparnik primjerice jednom Renaultu Meganeu R.S., ali i postavio standarde kakav bi jedan moderan hot-hatch trebao biti. Korejski kompakt s 275 KS može se smatrati VW Golfom I GTi ili Renaultom 5 GT Turbo našeg vremena.
Alfa Romeo Giulia
Ako bi za neki Alfa Romeo model mogli kazati kako je riječ o klasiku od samog pojavljivanja tada razgovaramo o modelu Giulia. Baš kao i Da Silvina Alfa 156 i Giulia je ponudila klasiku u modernom izdanju, a i sami su dizajneri kazali kako je 156 istinski stilski prethodnik Giulije, a ne Giugiarova 159-ka. No ono što će za 10 do 15 godina biti na cijeni svakako je 510 KS snažna Giulia QV s 2,9-litrenim V6 twin-turbo motorom premda danas to još nije tako. Očekuje se da bi i benzinska Veloce izvedba s 2.0 Turbo benzincem od 280 KS i pogonom na sve kotače mogla biti na cijeni kao dostupniji, a zanimljiv moderni klasik. Za sve dizelske izvedbe pak, ništa od navedenog ne vrijedi...
Honda Civic Type-R (FK2)
Ako govorimo o hot-hatch modelima s prednjim pogonom tada su uzor i mjerilo još od početka 1990-ih svakako Hondini modeli Civic Type-R. Posebice se to odnosi na Civic Type-R (FK2) prvi turbo model ikad, ali koji se pro samo dvije godine - od 2015. do 2017. Fenomenalan auto od 310 KS koliko je postizao njegov 2.0 Turbo četverocilindraš od 310 KS što je u odnosu na prethodni model predstavljalo golemi iskorak, a sline na ovaj hot-hatch curile su ne smo fanovima Honde. Auto se još nije ni "razradio" na tržištu, a Honda je već lansirala potpuno novu generaciju Civica (FK8) koji je također sjajan Type-R model, no 2017. godine kada se pojavio nije ponudio nikakav iskorak jer je tek preuzeo identičnog turbo dvolitraša od prethodnika, a uz to prema sudu mnogih, dizajnerski baš i nije najsretnije pogođen model. Nevjerojatno, u Engleskoj neki trgovci Honde već sada navodno u zamjenu za rabljenu Honda Civic Type-R FK2 nude potpuno novi Civic Type-R FK8! Ludo! Budući moderni klasik definitivno...
BMW M3 E90/E92
BMW M3 modeli e30 i e36 u krugovima ljubitelja sportskih klasika danas imaju božanski status posebice ako su malo voženi i u potpuno tvorničkom stanju. Isto predviđamo i za M3 e90/e92 iz 2007 , jer nema razloga da prvi M3 s V8 motorom ispod prednjeg poklopca za deset godina ne bude model vrijedan kultnog statusa svojih prethodnika. Ovom će brutalno snažnom i jednako sofisticiranom BMW-u Serije 3 s M oznakom cijena nakon deprecijacije samo rasti, a posebnu vam pažnju pritom skrećemo na rijeđe M3 modele u limuzinskom izdanju.
BMW 1M Coupe
Bavarska tvrtka je 2010. godine predstavila Seriju 1M Coupe, jurilicu s legendarnom oznakom rezerviranom za najbrže, najuzbudljivije i najprestižnije BMW-e. Razlog: uz veliki V8 u M3 modelu tržište je zahtijevalo manji M model s klasičnih "rednih šest". Najmanji M model tako pokreće trolitreni redni šesterocilindraš koji uz pomoć dva turbopunjača razvija 340 KS uz 6-brzinski ručni mjenjač koji snagu prenosi na stražnje kotače. Ova jedinica pritom raspolaže i M diferencijalom, a do 100 km/h iz stajanja stiže za 4,9 sekundi. Prava džepna raketa! Izvorno je BMW planirao izraditi tek 2700 primjeraka, ali se zbog zahtjeva tržišta brojka zaustavila na čak 6300 komada. Zanimljivo, auto danas kao rabljeni košta kao što je koštao novi oko 55 tisuća eura (u Njemačkoj), a čak ni novi M2 nije bitno skuplji kao novi. Dakle nije riječ o budućem klasiku jer BMW 1M je klasik već danas, a nije prošlo ni deset godina!
Ford Focus RS
Od pojave prve generacije Forda Focusa, ali i druge s oznakom RS možemo kazati da su do danas stekle status vrijednih modernih klasika. Nema sumnje da će tako biti i s trećom generacijom s preko 300 KS ispod poklopca i pogonom na sve kotače. Već sada neke posebne edicije po vanjskim oglasnicima postižu nevjerojatno visoke cijene.
Honda S2000
Toyota je vratila Supru, a mi se pitamo zašto je nakon dugih deset godina proizvodnje Honde S2000, nastupilo do danas predugih 10 godina bez nasljednika. Ova se otvorena Honda s dvolitrenim atmosfercem i oko 250 KS smatrala jednim od najboljih sportskih automobila s motorom sprijeda i pogonom straga, i šteta je da je ostala bez nasljednika. Razlog je to zašto joj cijene danas rastu u nebo...
Alfa Romeo 4C
Modeli Alfa Romea oduvijek su kod vozača budili emocije, a to posebno vrijedi za prvu Alfu koja je označila veliki povratak marke na staze stare slave - model 4C. Pravi sportski Alfa Romeo sa središte smještenim motorom koji nema dodirnih točaka s Fiat modelima tek se nedavno prestao proizvoditi i već sada polako postaje klasičar koji će s vremenom biti još vrjedniji pažnje. I sve skuplji, naravno...
Nissan Leaf
Da, električni automobil smo stavili na listu... Prva generacija Nissana Leafa kao prvog mainstream potpuno električnog automobila i to pomalo svemirskog izgleda, za 10 do 15 godina kada će na cestama biti mnogo električnih automobila mogao bi postati zanimljiv i vrijedan model. Vrijedi razmisliti i o njemu...
Peugeot RCZ
Okej, možda ćete pitati zašto baš Peugeot RCZ, francuski sportaš s prednjim pogonom, prevelikim upravljačem i većinom dijelova velikoserijskog modela 308... Priznajemo, RCZ nije sportaš u esencijalnom smislu, ali ima ono nešto, ne u smislu Peugeota 406 coupe koji je krojio Pininfarina, već u smislu otkačenog oblikovanja Peugeotovih dizajnera koji su RCZ zamislili s double-bubble krovom, arhaičnom formom koja je bila česta 1950-ih godina na američkim automobilima, ili primjerice na Zagato modelima Astona Martina. Usto, RCZ se praizvodio u Austriji u pogonima Steyr-Pucha, a njegov 1,6-litreni turbo benzinac u R verziji je razvijao čak 270 KS! Dosta toga zanimljivog je vezano uz ovaj automobil, no RCZ nije autokoji će definitivno postati traženi moderni klasik, već je to onaj automobil koji bi po nama to trebao biti...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....