POLOVNI AUTOMOBILI

Top 10 rabljenih iz oglasa koji ne gube na vrijednosti i na kojima se može zaraditi (1. dio)

Modeli koji s godinama ne samo da ne gube, nego dobivaju na vrijednosti. Samo ih treba pronaći...

Rabljeni auti, ilustracija

 Profimedia

Svatko od nas barem je nekoliko puta u životu pročitao vijest o automobilima koji godinama i desetljećima nakon prestanka proizvodnje postižu rekordne iznose.

Naravno da je teško zamisliti da je par tisuća britanskih funti iz 1962. godine danas postalo dvadesetak milijuna eura, ali ima i takvih primjera. No, s obzirom da nemaju baš svi ljudi novca za Ferrari s motorom V12, iz domaćih smo oglasnika odabrali deset daleko povoljnijih automobila koji su danas skuplji nego pred koju godinu, a ako se ovakav stabilan trend nastavi i u budućnosti, s njima se možete koju godinu voziti, ne obezvrijediti vlastito ulaganje, a u konačnici čak i zaraditi.

image

Rabljeni auti

Profimedia

Pritom se, dakako, podrazumijeva da je riječ mahom o automobilima u izvrsnom i originalnom stanju, što je jest najosjetljiviji dio priče, jer su više vlasnika i veći broj godina teret za svaki automobil, čak i bez sudara. Godine jednostavno ostavljaju traga.

Vrijede, dakako, i općepoznata pravila o malim serijama koje su posebno na cijeni, jer ih je zbog nedostatka dijelova na tržištu izuzetno teško očuvati u originalnom stanju. Posebno su osjetljivi sportski automobili, jer se prvi i ozbiljno oštećuju, pa su najuščuvaniji uglavnom primjerci ružnih boja, lošijih paketa opreme i s potpuno krivo odabranim motorima. No, u tome i jest čar... Umjetnost je pronaći doista zanimljive automobila, koji uopće ne moraju biti cabrioleti i coupei. Bitno da su rijetki i povoljni.

Riječ je o autima koji danas vrijede četvrtinu ili petinu više, iako su u pokojem slučaju i punih pet godina stariji, te sigurno imaju i stotinjak tisuća kilometara više. Oni su samo odraz našeg šarolikog tržišta rabljenih i svih njegovih promjena.

image

Chrysler Crossfire

Chrysler

10. Chrysler Crossfire (2004. – 2008.)

Američki kroj, Mercedesova mehanika

Jedinstven njemačko-američki spoj proizvodio je Karmann, prodavao Chrysler, a zapravo je bio preodjeveni SLK prve generacije, s kojim dijeli nevjerojatnih 80 posto komponenti. S takvom provjerenom pričom automobil nije mogao propasti, ali loš image Chryslera i čudni načini prodaje učinili su svoje, pa nikada zapravo nije postao dovoljno popularan.

Šteta, jer radi se o vrlo dopadljivom, istinskom sportskom coupeu kojeg za razliku od sličnih američkih – pa čak i europskih, te japanskih, ali nedovoljno uspješnih modela – krasi odlično usuglašeno podvozje zbog kojeg se taj mini coupe vozi kao veliki. Udoban i ozbiljan sportaš u trenu lovi 250 km/h, a jedini motor u ponudi je bio 3,2-litreni V6 s privlačnih 218 KS. Svakako veseli podjednak broj primjeraka na tržištu s ručnim i automatskim mjenjačem, što uvelike olakšava izbor.

Naša preporuka Svakako pripazite na boju, jer tamni su tonovi već poodavno passe, a ako vam se ukaže prilika kupite i iznimno rijetku, sportsku 6,1-litrenu SRT izvedbu.

Prognoza Vrlo stabilan prinos, jer niti ovih automobila nema previše, a svakako veseli činjenica da Crossfire u pravilu ima i manje kilometara, jer ih publika očigledno nije doživljavala kao putni automobil.

Vrijednost: 60.000 kuna je malo novaca za pravu ekskluzivu

image

Audi TT

Audi

9. Audi TT (8N, 1998. – 2006.)

Početak dominacije

Iz susjednog Gyora, iz Mađarske, stiže danas već iznimno rijedak automobil koji je iz temelja promijenio razmišljanje o Audiju kao dizajnerskom proizvodu, ali i Audijev stav o sportskim automobilima. U početku zamišljen tek kao retro-studija, kao dizajnersko vježbalište, naprečac je osvojio publiku, koja je čak oprostila i veliku aferu sa smrtonosnim ishodom (uvelike je doprinijela da danas svaki primjerak serijski bude opremljen uređajem ESP).

Jasna ideja o istoj platformi s različitim karoserijama baš na primjeru Audijeva coupea pokazuje svu svoju moć, jer malo tko bi rekao da baš ovaj sportski automobil dijeli platformu i s masovnim proizvodima poput Škode Octavije ili VW Golfa IV. Zanimljiv 2+2 koncept ovdje više djeluje kao ideja, jer je stražnja klupa zapravo neupotrebljiva za osobe normalna rasta, čak i kratkim relacijama.

Dizela, nažalost, u ponudi uopće nije bilo, što je i bila najveća smetnja iznimnoj popularnosti, no miljenik mlađe publike imao je odličan vremešni, peteroventilski turbobenzinac u širokom rasponu od 150 do čak 225 KS, kao i mogućnost odabira prestižnog pogona 4x4.

Naša preporuka Sviđa li vam se, kupite daleko rjeđi cabriolet, jer osim što je dvosjed, bit će još popularniji u godinama koje slijede, a pažnju obratite i na primjerke sa svijetlom unutrašnjosti, koji izgledaju daleko bolje.

Prognoza Rast u svakom slučaju, jer Audi je danas skloniji SUV izričaju, nego coupeovskim linijama. A i prvi se uvijek pamte...

Vrijednost 35.000 kuna za coupe djeluje čak i skromno.

image

Jeep Cherokee

Jeep

8. Jeep Cherokee (KJ, 2002. – 2007.)

Dobar kroj, trajan pogon

Premda dizajnom i pojavom Jeep Cherokee/Liberty na početku nije oduševljavao, s vremenom se stav prilično izmijenio. Nevelik dimenzijama i prilično nizak donio je nov izgled Jeepa na kojem su se kasnije temeljili i ostali modeli marke iz Sjedinjenih Država. Iako se zbog nešto mekšeg kroja smatrao nedovoljno dobrim za ozbiljniju terensku vožnju, u stvarnosti uopće nije tako. Pogoni su više nego učinkoviti, a karoserija je od podloge udaljena lijepa 22 centimetra. Već pametniji izbor guma čini ga daleko upotrebljivijim na terenu. Kao kod rijetko kojeg drugog modela, baš je originalnost ključna, pa treba više pažnje posvetiti servisiranim primjercima, jer kasniji popravci mogu stajati pravo bogatstvo.

Naša preporuka S obzirom da ovo nije putni, već šumsko-radni terenac, dovoljno je kupiti već i najmanji 2,5-litreni turbodizelaš ili bilo koji drugi motor u dobro očuvanom primjerku.

Prognoza Vrijednost svakog pojedinog primjerka u prvom redu ovisi o očuvanosti, a zatim i o specifičnoj naknadno ugrađenoj terenskoj opremi, koju neće svi jednako cijeniti.

Vrijednost 40.000 kuna držat će još godinama

image

Volvo XC 70

Volvo

7. Volvo XC 70 (P3, 2008. - 2016.)

Najbolji crossover svih vremena

Treća generacija popularnog, terenski orijentiranog švedskog karavana pokazala je kako treba izgledati pravi luksuzni crossover. Osim zamjetnog rasta dimenzija i naročito bogate serijske opreme, XC70 se vozi daleko bolje no što izgleda. Izbor moćnih benzinskih motora od 238 do 329 KS, kao i dizelaša u neobično širokom rasponu od 163 do 215 KS, najbolje govori o njegovom statusu unutar široke ponude Volva. Nevjerojatno je koliko je svaki XC 70 od svoje prodaje izgubio u financijskom smislu, a koliko u upotrebnoj vrijednosti.

Naša preporuka: Dizelaši, jer će većini biti dovoljno jaki, a benzinski snagatori prilično su razmetljivi. Slobodno odaberite automatski mjenjač.

Prognoza: Prilično sigurno ulaganje, pogotovo obzirom na način kako se broje stotine tisuća kilometara u Volvo zajednici.

Vrijednost: 95 000 kuna ne čini se mnogo za luksuzni crossover

image

VW CC

VW

6. Volkswagen Passat CC (2007. – 2018.)

Konačno lijepi Passat

Bilo je malo neopravdano napraviti ovako privlačan automobil, a zadržati klasičan Passat i dalje u proizvodnji, no kupci su presudili.

Naša preporuka Izbjegnite dizel u ponudi i odaberite, recimo, 1,8-litreni TSI, koji je dobar za sve prilike i pokreće coupe s četverim vratima kako i dolikuje. Dovoljno je brz i štedljiv.

Prognoza: dvije generacije istog modela u deset godina, kao i relativno slaba prodaja, okončali su mu karijeru te ustoličili Arteona kao nasljednika i dokazali da je ljepota uvijek u oku promatrača. A on više gleda u karavansku izvedbu Passata.

Vrijednost Čak i manja nego kod Passata, otprilike 60.000 kuna.

Prvih pet na listi donosimo u idućem nastavku...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 01:37