POLOVNI AUTOMOBILI

Top 10 rabljenih iz oglasa koji ne gube na vrijednosti i na kojima se može zaraditi (2. dio)

Sa stranica domaćih oglasnika za prodaju rabljenih automobila pronašli smo deset zlata vrijednih primjeraka

Auti koji drže cijenu, ilustracija

 Alfa Romeo, Profimedia

U prethodnom članku predstavili smo i opisali pet od deset modela koji s godinama ne samo da ne gube, nego još i dobivaju na vrijednosti, a sada predstavljamo preostalih pet.

Riječ je o automobilima koji su danas skuplji nego pred koju godinu, a ako se ovakav stabilan trend nastavi i u budućnosti, s njima se možete koju godinu voziti, ne obezvrijediti vlastito ulaganje, a u konačnici čak i zaraditi.

Pritom se, dakako, podrazumijeva da je riječ mahom o automobilima u izvrsnom i originalnom stanju, što je jest najosjetljiviji dio priče, jer su više vlasnika i veći broj godina teret za svaki automobil, čak i bez sudara. Godine jednostavno ostavljaju traga.

Vrijede, dakako, i općepoznata pravila o malim serijama koje su posebno na cijeni, jer ih je zbog nedostatka dijelova na tržištu izuzetno teško očuvati u originalnom stanju. Posebno su osjetljivi sportski automobili, jer se prvi i ozbiljno oštećuju, pa su najuščuvaniji uglavnom primjerci ružnih boja, lošijih paketa opreme i s potpuno krivo odabranim motorima.

Riječ je o autima koji danas vrijede četvrtinu ili petinu više, iako su u pokojem slučaju i punih pet godina stariji, te sigurno imaju i stotinjak tisuća kilometara više. Oni su samo odraz našeg šarolikog tržišta rabljenih i svih njegovih promjena.

image

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo

5. Alfa Romeo Brera (2005. – 2010.)

Posljednji coupe Alfa Romea?

Posljednji coupe iz Alfa Romea nije nimalo opravdao očekivanja. Jedni će reći zbog dvojbeno skrojene karoserije, koja je predstavljala previše kompromisa, pa Brera sprijeda izgleda dominantno poput modela 159, dok je stražnjica zauvijek ostala nedovršena. Drugima se nije svidio način na koji je Giugiaro zamislio sportski coupe za novo stoljeće, dok je većina zaključila kako je sam model donio premalo novosti i opasno se poigrao s Alfinim ugledom sportskih coupea.

Bilo kako bilo, tržište ga nije prepoznalo, pa je Alfa i u svojoj posljednjoj kreaciji ostala rijetka i zanimljiva pojava. U početku izuzetno nepopularna zbog visoke cijene, s vremenom je postala prihvatljiva. Unutrašnjost dijeli s modelom 159, uz iznimku dvojbeno atraktivnih sjedala s krajnje neobičnim uzorkom, koji uopće ne zaslužuje mjesto u prestižnom sportskom coupeu. Sve u svemu, možda Brera i nije baš ono što za čime žudite, ali je dovoljno zanimljiva i sasvim drugačija od daleko bezličnije konkurencije. K tome, uopće nije loš automobil i jako se dobro vozi.

Naša preporuka Dizelski motori se nekako podrazumijevaju, baš kao i najatraktivniji paket opreme sa staklenim krovom Sky Hook.

Prognoza Već sama činjenica da nema nasljednika, jer Alfa Romeo kasnije nije ni nastavio proizvodnju coupea, znači iznimno stabilnu cijenu koja može samo rasti.

Vrijednost 55.000 kuna za istinskog talijanskog sportaša? Pošteno.

image

VW Up!

VW

4. Volkswagen Up! (2011 – 2021)

Nevjerojatno, ali istinito

Prilično je nevjerojatno prisjetiti se poplave rabljenih modela Up! koja je zadala velike glavobolje svim trgovcima i vlasnicima, jer je tržište u jednom trenutku postalo preplavljeno jednogodišnjacima što su se nakon početnih pokušaja za otprilike 50.000 tisuća kuna s vremenom prodavali i po izuzetno niskih 38.000 kuna. Omjer ponude i potražnje oduvijek je bila jedina prava definicija tržišta, a kako je potražnja za Up-om! bila senzacionalno niska, stvoren je privid niske vrijednosti.

Nije tako. Up! po svemu odgovara svojim konkurentima u klasi, a cijena rabljenog ovisi ponajviše o stanju, opremljenosti i prijeđenim kilometrima. Ako se jedva dvije godine stari primjerci danas u prosjeku prodaju za oko 60.000 kuna, jasno je u kolikoj je mjeri brzinski pad cijene i dalje prisutan na našem tržištu. Zanimljivo je da su svima puna usta električnih automobila, ali Up! i njegova braća blizanci iz Škode i Seata u električnim su izvedbama izuzetno rijetki u svim oglasima i kod svih dilera. Toliko rijetki da je i po pitanju cijene nemoguće izvući zaključke.

Naša preporuka Odaberite lijepe i servisirane primjerke u boji koja vam se sviđa i koju ćete moći voziti godinama. Sve ostalo je manje važno.

Prognoza Prvih godina Up! je bio neslavni rekorder gubitka vrijednosti, ali nakon što je postavljen neslavni rekord sada mu predstoji tek lagani pad cijene.

Vrijednost 35.000 kuna s blagim padom cijene

image

Mercedes SLK

Porsche

3. Mercedes SLK (R171, 2004. – 2011.)

Dizajn i aerodinamika na cijeni

Druga generacija njemačkog minijaturnog cabrioleta s tvrdim sklopivim krovom pokazala je kako se radi podjednako skladan automobil i u cabrio i u coupe izdanju, kao i da se za veliki uspjeh na tržištu zaista potrebno zvati Mercedes. Kvalitetna izrada danas je posebno na cijeni, jer za razliku od sličnih konkurenata Mercedes ima gomilu prednosti. Usprkos tvrdom sklopivom krovu, baš ova generacija SLK ima jedan od najbrže sklopivih krovova koji cabriolet pretvara u coupe (i obrnuto) za samo 22 sekunde. Baš je na ovoj generaciji njemački proizvođač predstavio i dotad još neviđena tehnološka rješenja poput Airscarfa, zračnog šala koji upuhivanjem toplog zraka dodatno grije vratove i glave vozača, odnosno suvozača.

Naša preporuka Za većinu vozačkih situacija dovoljan je već i osnovni 200 K, koji i u izvedbi s 1,8-litrenim četverocilindrašem garantira 163 KS i 240 Nm. Pazite na izbor boja, jer srebrnih ima dosta, a zlatni uvijek više vrijedi od crnog.

Prognoza Dobar, lijep i očuvani primjerak uvijek vrijedi priličan iznos, koji u domeni klasičnih automobila samo još više raste.

Vrijednost: 45.000 kuna koji ne mogu ići niže

image

Porsche Boxter

Porsche

2. Porsche Boxster (986, 1996. – 2004.)

Predvodnik retro-trenda

Izvorno zamišljen kao retro-automobil, Porscheov je Boxster u trenutku pod teretom nepopularnog modela 996 dobio nov izgled koji ga je vratio među modernije modele u klasi. U nas nekolicina “poznavatelja“ često komentira da ovo nije dovoljno pravi Porsche i da mu performanse nisu dostojne imena. Samo zato što se nisu imali priliku uvjeriti u suprotno. Ovo je bez pogovora i dalje pravi Porsche, ali u modernijem izdanju, primjerenom 90-tim godinama. Istina, nije svima baš najbolje sjelo. Zanimljivo je da su pojedini primjerci Boxstera prije desetak godina stajali čak i manje nego danas, što znači da su vlasnici imali one klasične glavobolje oko gubitka vrijednosti.

Naša preporuka U svakom slučaju potražiti model s originalnim brojem kilometara i detaljnom servisnom povijesti.

Prognoza Porsche cabriolet koji gubi na vrijednosti? Ne postoji.

Vrijednost 75.000 kuna koje mogu samo rasti

image

Peugeot RCZ

Peugeot

1. Peugeot RCZ (2010. – 2017.)

Dopadljiv, praktičan spoj

Fantastična ideja kako od kompakta stvoriti privlačan, a opet dovoljno praktičan coupe pokazala se prilično velikim hitom koji je trajao godinama. Baš prevelika sličnost s modelom 308 velik je adut. Jasna poveznica kao da ističe kako ovdje nema niti nerješivih, niti skupih popravaka, jer većina važnih komponenti jednaka je popularnom kompaktu.

Neobično je u coupeu s pristojnim prtljažnikom od 320 litara vidjeti dizelski motor, ali u Peugeotu su očigledno razmišljali o putnom karakteru, pa je ugrađen 2,0-litreni HDi od 163 KS i 340 Nm sa šest stupnjeva prijenosa. Drugi motor u ponudi je provjereni 1,6-litreni turbobenzinac u različitim izvedbama od 156, 200, pa sve do 272 KS.

Naša preporuka U velikom izboru modela, koji uključuju i dizelski HDi, zapravo je svejedno, jer je RCZ izvrsno motoriziran, pa je mudrije da se posvetite opremljenijim primjercima.

Prognoza Sjajan kroj i povoljna, a dovoljno pouzdana mehanika znači da održavanje neće biti problem niti za deset godina.

Vrijednost: 85.000 kuna za mladi sportski orijentirani coupe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 20:52