Sedam svjetskih naslova u Formuli 1 Michaela Schumachera, 9 uzastopnih naslova Sebastiana Loeba u WRC-u, uspjesi Lewisa Hamiltona ili rekord Andyja Greenea koji je na kopnu vozio gotovo 1230 km/h, nedvojbeno su impresivna postignuća. Po pitanju rekorda trenutno je aktualna priča (koja se već doduše pretvorila u trakavicu) o 533 km/h SSC Tuatare što bi bio svjetski brzinski rekord za serijske automobile.
Međutim postoje i ljudi, vozila i rekordi koji se manje spominju, koji su donekle i bizarni no svakako su vrijedni pažnje jer su neki od njih više nego nevjerojatni. Ovo je naša top lista najluđih svjetskih rekorda vezanih uz automobilizam....
Najveća postignuta kilometraža jednog automobila
Ako netko postigne milijun kilometara s istim automobilom, svakako je vijest i podatak vrijedna pažnje, no Irv Gordon iz Sjedinjenih Država vjerojatno bi se na to samo nasmijao. Niti jedan automobil nije prošao više od njegova Volva P1800. Amerikanac ga je kupio 1966. godine i vozio do svoje smrti 2018. Na brojaču kilometara ostala je brojka: 3,250.257 milja ili 5,23 milijuna kilometara.
Još 1998. Gordon je postavio svoj prvi Guinnessov rekord s 1,69 milijuna kilometara. Dosegao je dva milijuna 2002. godine. Tijekom svih tih godina samo je dva puta promijenio motor. Prvi put bilo je to 680.000 milja, iako nije bilo nužno, kako je i sam naglasio. Drugi je motor zamijenjen 2009. godine i vozio je sve do rekorda...
Najbrži traktor na svijetu: 218 km/h
Ne nerviraju li vas uvijek prespori traktori na cesti koje treba zaobići? Ovaj nije takav, taj bi i vama mogao "blicati". U ljeto 2019. trkač i TV voditelj Guy Martin srušio je svjetski rekord za najbrži traktor za volanom JBL Fastraca 8000, kojem je izmjereno 166,72 km/h na aerodromu Elvington u Yorkshiru. To britanskoj inženjerskoj tvrtki i Martinu nije bilo dovoljno pa su odlučili ići još brže.
Vratili su se u Elvington 23. listopada 2019. Tamo je Martin zabilježio prosječnu brzinu od 217,57 km/h i dodatno proširio rekord s maksimalnom brzinom od 247,35 km/h. Prosječna brzina zabilježena je kao Guinnessov svjetski rekord za najbrži traktor na svijetu.
Najdulja vožnja u "rikverc"
Priča o našem sljedećem kandidatu dokazuje da čak ni ne morate biti ludi brzo da biste ušli u Guinnessovu knjigu rekorda. Tek 65 km /h može biti dovoljno ako zadržite tempo na prosječnoj udaljenosti od 800 km. Vozeću unatrag...
Upravo je to učinio Kanađanin Rob Gibney 2004. godine, pri čemu je u Ford Crown Victoriji vozio na ovalu Race City Motorsport Parka u Calgaryju. Ostaju otvorena samo pitanja o punjenju gorivom (standardni volumen spremnika Robovog automobila je 72 litre, a potrošnja pri vožnji u visokim okretajima golema) kao i sudbina automatika. Nažalost, svemogući Internet nema odgovora na ova pitanja...
Najdulji drift na svijetu: 374,17 km za 8 sati
Čak 374,17 km je driftao non-stop osam sati u novome BMW-u M5 i ušao u Guinnessovu knjigu rekorda u spektakularnoj vožnji. Johan Schwartz, testni vozač BMW-a u Americi je postavio novi svjetski rekord u driftanju u kategoriji, najduža pređena udaljenost driftajući unutar osam sati u novom M5.
Najduže vrijeme provedeno u ljubljenju automobila
Nećete se iznenaditi kad saznate da postoji rekord najduljeg vremena provedenog u ljubljenju osobe, ali Guinness ima i rekord najduljeg vremena provedenog u ljubljenju automobila. Jedan je autosalon naime poklonio automobil osobi koja je u natjecanju najdulje ljubila automobil.
Bile su to duge noći od 10. do 14. listopada 2013. godine u izložbenom auto salonu kad su Ernesta Hernandez Ambrosio i Jesús Juárez Vite uspjeli 76 sati u Hidalgu u Meksiku ljubili automobil i pobijedili.
Ranije, 2012. godine stanovita je Kara Stone osvojila Chevrolet nakon što je 70 sati ljubila automobil na dilerskom natjecanju u Dexteru u Michiganu.
Tuk-tuk rekord na Nordschleifeu: 31 minuta 49,46 sekundi
Porsche 919 Hybrid trenutno drži apsolutno najbolje vrijeme na Nordschleifeu na Nürburgringu s oko 5:19 minuta. U određenom smislu, dvojica prijatelja Björn Lagerkranz i Peter Turnstrom učinili su potpuno suprotno. Gospoda vole tuk-tuke, te malene taksije na tri kotača česta prometala u zemljama jugoistočne Azije.
Krajem prošlog proljeća Björn i Peter doveli su na Nordschleife tako to ne baš moćno vozilo, sjeli na stražnje sjedalo i naredili neimenovanom vozaču da požuri... I premda je ono što se dogodilo tog dana u "Zelenom paklu" ponekad izgledalo doista zastrašujuće, rikša se držala na svoja tri kotača sve dok staza od 21 kilometra nije završena za 31 minutu 49,46 sekundi.
Najbrži tuk-tuk na svijetu: 119,6 km/h
Postoji nekoliko načina da poludite. No, Britanac Matt Everard izabrao je ekskluzivni put koji ga je odveo ravno na stranice Guinnessove knjige svjetskih rekorda.
Prema legendi, sve je započelo ne tako trezvenom kupnjom rabljenog tricikla Apinya na eBayu. Nastojeći opravdati ovaj neobičan čin svojoj obitelji, Everard je "izmislio" izazov.
Još dvadeset ovih vozila bilo je potrebno za dovršenje Matt-ove rikše iz snova, vrijedne 3000 funti. Motor od 350 kubika zamijenio je agregat od 1,3 litre, a neke promjene odnosile su se i na ovjes.
I da - priča je završila sasvim sretno: prošlo ljeto Everard sa svojim rođakom Russellom Shirmanom na avionskoj je pisti postigao 119,6 km/h.
Brzinski rekord kosilice za travu: 243 km/h
Svi koji vole kositi svoje travnjake znaju da je brzina sekundarna važnost u tom poslu. Ali ne i za dvije tvrtke koje se bore za titulu najbrže kosilice. Japanci iz Honde prije šest godina izvadili su motor s jednog od svojih sportskih motocikala, postavili ga u jednu od svojih kosilica, te smjestili hrabrog novinara Piercea Warda za volan i postavili brzinski rekord od 187,6 km/h.
Nažalost, nije trebalo dugo da radost ponovno nestane: Norvežani iz Viking-Stihla prihvatili su odvažni izazov. S vrtnim traktorom Viking T6 s V8 snage 405 KS i hvatačem trave straga, dečki su dostigli 215 km /h.
I opet lovorike nisu dugo potrajale! Honda je svoj počasni naslov dobila još u lipnju 2019. godine: kosilica s motorom od 203 KS iz Superbikea CBR1000RR Fireblade, koju je vozila Jessica Hawkins, postigla je 243 km/h.
Najdulje putovanje: 36 godina, i još traje..
Godine 1984. supružnici Emil i Liliane Schmidt, sanjajući o velikoj automobilskoj ekspediciji, kupili su novu Toyotu Land Cruiser 60, spakirali šator na krov i, nakon što su na dulje vrijeme iznajmili svoju kuću u Švicarskoj, otišli su na put u nepoznato.
Teško je povjerovati, ali trenutno - dok čitate ove retke - Emil i Liliana zabadaju pribadaču na sljedeće mjesto na karti i otkrivaju novu zemlju. Ali to je sve teže, jer su ih njih dvoje na svom putovanju već posjetili preko dvjesto. Nakon 36 godina za volanom terenca već su napravili i 800.000 kilometara.
Sličan avanturist bio je i Gunther Holtorf koji je u 26 godina putovao u 215 zemalja svojim "Ottom", Mercedesom 300 GD, i prešao gotovo 900.000 kilometara. Čuveni "Otto" je u muzeju Mercedes u Stuttgartu od 2014. godine.
Audi 100 quattro na skijaškoj skakaonici
vozač relija Harald Demuth 1986. godine je sudjelovao u snimanju reklame za volanom limuzine Audi 100 CS quattro, u kojoj je pokušao svladati skakaonicu u finskom gradu Kaipola. Nagib od 80 posto bio je pravi izazov, posebno zbog ručnog mjenjača.
Kako bi se spriječilo klizanje, korištena su tri sigurnosna sustava. Zapravo, tornado crveni Audi 100 CS quattro vozio se uz brdo potpuno bez dodatne potpore, ukupno 13 puta. Nekoliko desetljeća kasnije - u siječnju 2005. - momci iz Ingolstadta odlučili su ponoviti eksperiment s Audi A6 4.2 quattro od 335 KS nakon što su za volan stavili Uwea Blacka, vlastitog inženjera i osigurali automobil vitlom.
Range Rover Sport PHEV i 999 stepenica do planine Tianmen
Možda je nevjerojatni uspjeh Audijeve reklame Quattro potaknuo Britance iz Land Rovera da učine nešto slično za jedan od svojih modela s pogonom na sve kotače.
Rezultat je bio nešto vrlo uvjerljivo. U rukama kineskog vozača Ho-Pin Tunga (koji je čak bio i testni vozač BMW Sauber Teama u Formuli 1) 2018. godine je Range Roverom Sport PHEV prevladao je uspon od 999 stepenica od 45 stupnjeva koje su vodile do poznatih "Nebeskih vrata" na planini Tianmen.
Od New Yorka do Los Angelesa (4500 km) za 27 sati
Ilegalna utrka Cannonball Run vrlo je star i popularan (premda potpuni ilegalan) događaj koji privlači najbjesnije pojedince u Sjedinjenim Državama.
Cilj: voziti se od New Yorka do Los Angelesa što je brže moguće, tj. prijeći cijeli kontinent Sjedinjenih Država od Atlantika do Pacifika. Prvi takav pothvat prije više od 100 godina postigao je Erwin Baker, kojem je trebalo 11 dana. Od tada, s vremena na vrijeme netko neprestano pokušava postići novi rekord od obale do obale.
Najnoviji rekord drži trojac: Arne Toman, Doug Tabbatt i Berkeley Chadwick koji su posebno pripremljenom Mercedesu E 63 AMG s dodatnim spremnikom od 180 litara i motorom do 700 KS put od 4500 kilometara prevalili za 27 sati i 25 minuta.
Prosječna brzina posade bila je 160 km/h. Maksimalna brzina koju je zabilježio GPS premašila je 310 km/h, a ukupno zaustavljanje iznosilo je tek 15 minuta! Impresivno, ali ilegalno...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....