Kultna Toyota 2000GT vjerojatno je najpoznatiji automobil marke ikad napravljen, no prilike kada se poneki i nađe u prodaji su vrlo rijetke. Tome svjedoči i cijena koja je postignuta za ovaj primjerak u potpuno originalnom "mint" stanju iz 1967. godine koji je vlasnika promijenio na aukciji RM Sotheby'sa za čak 912.500 dolara!
Premašilo je to očekivanja i onih najoptimističnijih koji su gornju granicu cijene postavili na maksimalno 850.000 dolara. Doduše, konkretnom je primjerku nekada vlasnik bio legendarni američki trkač Otto Linton (1917.-2018.), no presudilo je stanje automobila te činjenica što ima upravljač na lijevoj strani, a takvih je proizvedeno vrlo malo.
Od ukupno 351 primjeraka proizvedenih u tri godine, tek je 62 primjeraka isporučeno s "normalnim" upravljačem za američko i europsko tržište. Uglavnom, anonimni kupac postao je sada vlasnikom jednog od najboljih primjeraka uopće koji se u posljednje vrijeme mogao naći u ponudi. Model je iz 1967.i lakiran je u Solar crvenu boju s opcijskim sportskim podvozjem te brojem šasije MF10-10100, što znači da je to bio stoti po redu proizvedeni primjerak.
Otto Linton (koji je također bio vlasnik Toyotinog zastupništva u Pennsylvaniji), držao je ovaj rijetki coupe u vlasništvu 30 godina kada ga je prodao kolegi Richu Jacobsenu, koji je 2000GT dodao svojoj privatnoj kolekciji.
Kod trećeg vlasnika, kuće koja se bavi prodajom rijetkih i egzotičnih automobila Maine Line Exotics, auto je prošao kompletnu kuru restauracije i potom je bio izložen na eventu Rolex Monterey Motorsports Reunion 2007. godine, u sklopu izložbe 50. obljetnice Toyote Motorsporta.
Ubrzo nakon toga, prodan je kolekcionaru klasičnih automobila Brownu Maloneyu, koji ga je 2010. godine vozio na lokalnom cestovnom reliju Copperstate 1000.
Potom je automobil konačno završio u čuvenoj kolekciji Elkhart RM Sotheby’s. Aukcijska kuća koja je automobil prodala opisuje ovu Toyotu 2000GT kao automobil koji ima "vrlo autentičan i pravilan izgled, s ispravnim završnim obradama na motornom prostoru i dobro postavljenom karoserijom."Unutrašnjost je uglavnom sjajna kao i prvog dana, sa samo manjom patinom, dok su ploča s instrumentima i drveni upravljač u izvrsnom stanju."
Povijesno gledano, ovaj model za Toyotu znači puno, proizašao je kao rezultat iskustva iz motosporta, a svojim je izgledom bio prva Toyota koja je imala "wow" efekt, toliko nesvojstven tradicionalističkoj japanskoj marki. Izvorno je to bio Yamahin projekt, ali je ipak komercijaliziran kao Toyota, koja je stvaranje modela 2000GT prihvatila kao priliku da dokaže da se njezini inženjeri i dizajneri mogu natjecati s najboljima na svijetu.
hoto_jl}Yamaha je od Toyote Crown preuzela 2,0-litreni linijski šestocilindrični motor i prilagodila ga za upotrebu u 2000GT ugradnjom novih dvostrukih gornjih bregastih vratila.
To je dovelo do ukupne snage 150 konjskih snaga, usmjerenih na stražnje kotače putem ručnog mjenjača s pet brzina (također je bio dostupan i trostupanjski automatik).
Zahvaljujući masi od samo 1088 kg i rasporedu težine 49/51 (sprijeda / straga), 2000GT je bio istinski vozački automobil. Štoviše, uspijevao je postići maksimalnu brzinu od 217 km/h, što je u to vrijeme bilo sjajno.
Također, 2000 GT je bio jedan od najskupljih automobila svoje ere, jer je prilikom lansiranja imao cijenu za 1000 dolara višu od Jaguara E-Type i Porschea 911. Uzevši sve u obzir, ni ne čudi što je ovaj model gotovo pa ušao u klub "milijun", ili klub automobila koji danas vrijede brojku sa sedam znamenki...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....