SAD ILI NIKAD

U oglasnicima od 13.000 do 60.000 kuna: Jučer nedostižni automobili danas nadohvat ruke

Engleska limuzina, francuski cabriolet, američki terenac ili njemačka jurilica s 230 KS, danas su dostupni

Osam iz oglasa

 Auto klub

Maštate o novom hibridu, električnom automobilu ili čak službenom? To je dosadno! Što kažete na francuski cabriolet Citroen C3 Pluriel s provjerenim benzinskim motorom za svega 13.000 kuna? Ili na rijetku englesku limuzinu Jaguar S-Type s V6 motorom za smiješnih 36.000 kuna? Ili, pak, na legendarnu njemačku jurilicu Volkswagen Golf GTI s 230 KS za prihvatljivih 45.000 kuna?

Da, to su danas cijene automobila koji su kad su bili mladi, a riječ je o razdoblju od prije petnaestak godina, stajali najmanje 200.000, a nerijetko i gotovo pola milijuna kuna, kao u slučaju Nissana Murano.

Ne morate, dakle, potrošiti cijelo bogatstvo da biste vozili automobil o kojem ste maštali dok ste bili mlađi, bit će vam dovoljno dvije do osam tisuća eura.

Pregledali smo oglasnike i pronašli osam automobila za svačiji ukus, koje je unatoč poodmakloj dobi još uvijek moguće pronaći u dobrom stanju čak i na našem tržištu.

image

Mercedes B-klasa

Mercedes

Mercedes B-klase

Sjajni monovolumen čija je cijena pala na svega 10 posto

Nevjerojatan je pad vrijednosti luksuznih automobila, a rekorder je Mercedesova B-klasa. Nova je stajala 220.000 kuna, a danas kao rabljena jedva prelazi 22.000 kuna. Riječ je o automobilu starom 16 godina, kotrljala se povećanoj platformi A-klasa, a zbog izgleda se kod nas slabo prodavala, pa su primjerci iz oglasnika uglavnom uvezeni iz Njemačke. Što ne mora biti ništa loše...

Oprez: Klonite se primjeraka s (pre)velikim kotačima, koji razvaljuju ovjes. Popravci su prilično skupi.

Savjet: Prepustite se dizelašima, dok još postoje. Velika prednost je i izbor mjenjača, ovaj automobil nudi kvalitetan automatski mjenjač.

image

VW Golf GTI

VW

VW Golf GTI

Sad ili nikad: kultna Volkswagenova jurilica za 45.000 kuna

Računica je jednostavna - što je pred petnaestak godina stajalo najmanje 199.500 kuna, danas se prodaje za svega 40.000 do 45.000 kuna. Rijetki, naravno, imaju manje od 200.000 kilometara, ali uspije se naći redovito servisiranih primjeraka koji su preživjeli i tuning i čipoteku. Dvolitreni turbobenzinac s 230 KS oduvijek je bio adut Golfa GTI, koji je zahvaljujući multilink ovjesu udobniji i ljepše se vozi od mlađeg Golfa VI.

Oprez: Većinu kupaca zbunjuje DSG. Misle da će s ručnim održavanje biti jeftinije, što može, ali i ne mora biti istina. DSG traje jako dugo ako se redovito servisira.

Savjet: Svakako potražite što je više moguće netaknuti automobili. Ako je tuning odradila osoba s imenom i prezimenom, a uz to je automobil i redovito održavan, problema neće biti.

image

SsangYong Korando

SsangYong

Daewoo Korando (SsangYong)

Nezaustavljiv terenac s Mercedesovim motorom

SUV? Ne, nego pravi pravcati terenac. I izgledom i ponašanjem u off-roadu. Premda je od tla udaljen 20 centimetara, glavni adut korejskog automobila jest dizelski motor - klasični, pretkomorni s grijačem, izrađen po licenciji Mercedesa. Još je bolje ako je opremljen i turbopunjačem. U ponudi su dva 2,3 i 2,9-litreni sa 78 do 129 KS. Najsnažniji je sjajan za off-road, s pravim terenskim gumama nezaustavljiv.

Faktor panike: Nekvarljivi korejski automobili često imaju problema se selektorom pogona koji elektropneumatskim putem uključuje pogon na sva četiri kotača, ali čim zamijenite i taj dio prekidača, dugo ćete biti mirni.

Savjet: Odličan terenski automobil ne samo za vožnju makadamom, nego i za ozbiljniji off-road. Glavni su mu adut, naravno, Mercedesovi dizelaši

image

Jaguar S-Type

Jaguar

Jaguar S-Type

Plemenita engleska limuzina koja će jednog dana postati klasik

Jedinstveni primjerak engleskog retro-dizajna svojedobno je bio jedna od brojnih luksuznih limuzina, koje se danas više ne traže. S-Type, srećom, sjajno se vozi, kao i svaki Jaguar. Najsnažniji atmosferski primjerak s lakoćom ide 250 km/h i 6,5 sekundi, dok stotinjak konja snažnija izvedba s mehaničkim kompresorom nudi stvarno vrhunske performanse. V6 motori su česti, ali pravi užitak ipak nudi V8. Jedino što troši...

Oprez: Svakako izbjegnite V6 HDi. Danas ga je gotovo nemoguće pronaći u ispravnom stanju, jer je održavanje dosta skupo, pa većina preskače servise i radije potroši motor.

Savjet: S-Type je zapravo budući klasik, pa ga vozite pažljivo. Nemojte njime juriti, već samo ponekad potegnite. S-Type je na pragu ulaska u godine istinskih youngtimera.

image

Audi A2

Audi

Audi A2

Sad je pravi trenutak za aluminijski auto

Maleni, ali prostrani automobil zbog aluminijske karoserije i vrhunske aerodinamike u početku je smatran pravim tehnološkim čudom. Potrošnja goriva bila je, međutim, tek nijansu manja od očekivanja, jer je aerodinamika do izražaja dolazila iznad 120 km/h. A riječ je o gradskom automobilu...

U ponudi su bila tek dva dizelaša i dva benzinca, a zbog visoke cijene kod nas je češći bio 1.4 sa 75 KS. Najjači adut? Aluminij ne hrđa. Oprez: Većinom su stigli iz uvoza, a ne sjećamo se da je ijedan u našem oglasniku imao više od 120.000 kilometara. Savjet: Odaberite benzinac, ugradite plin i doživite ga kao putni automobiL.

image

Jeep Cherokee

Jeep

Jeep Cherokee (KJ)

Američka ikona kojoj ni zub vremena ne može nauditi

Druga reinkarnacija popularnog Cherokeeja na najbolji način spaja petera vrata i off-road nasljeđe Jeepa. Za razliku od prethodnika, djeluje skladno i za današnje pojmove (čak i s broj manjim prozorima). Prostora je u unutrašnjosti sasvim dovoljno, pa lako može biti i obiteljski peterosjed. Ljuti tek jeftina tvrda plastika, ali zato i nakon petnaestak godina izgleda kao nova.

Oprez: Izbjegavajte benzince. Uvezli su ih pomorci i povratnici iz Sjedinjenih Država, a najčešće je riječ o 3,7-litrenom V6 benzincu s 211 KS, koji ne troši manje od 14 litara. Savjet: Potražite dizelaša, svejedno radi li se o 2,5 ili 2,8-litrenom.

image

Citroen C3 Pluriel

Citroen

Citroen C3 Pluriel

Pametan odabir, premda ga vozili i samo ljeti kao Spaček

Ne moraju cabrioleti uvijek biti skupi. Najbolja potvrda je upravo C3 Pluriel, što ga je sama tvornica reklamirala i kao četverosjed, i kao landaulet, i kao cabriolet, pa čak i kao pickup! Da, Pluriel je fantastično inovativan automobil s neponovljivim šarmom. Motora su u početku bila samo dva, i to benzinska. Slabiji 1,4-litreni s 88 KS i snažniji 1,6-litreni sa 109 KS i nerijetko s automatskim mjenjačem. Kasnije je izbor proširen, stigao je čak i 1.4 HDi sa 69 KS. Tko bi, međutim, želio bučni i drndavi dizelaš u cabrioletu?

Oprez: Zaboravite neprestana skidanja i postavljanja krova, jer brtva na vrhu nije vrijedila ni kao nova. Ovo je pravi cabriolet, sa svim svojim vrlinama i manama. Ako slučajno izmislite silikonski nastavak koji toliko dobro drži vodu da možete i u automatsku praonu, mogli biste se obogatiti.

Savjet: Poskidajte sve s ovog cabrioleta, uključujući i zaštitne lukove, pa ga voziti kao istinski ljetni automobil. Zabavniji je od Spačeka.

image

Nissan Murano

Nissan

Nissan Murano

Luksuzni i pouzdani SUV iz Japana

Osnovni motor u Muranu bio je 3,5-litreni V6, koji se nalazi i u 350Z. Nije štedljiv, pogotovo sparen s CVT mjenjačem, a i cijena veća od 445.000 kuna učinila je svoje, pa je Murano ostao rijetka pojava na našim cestama. Kupovali su ih samo vozači željni brze i udobne vožnje. Ubrzanje s mjesta do 100 km/h za osam sekundi i 210 km/h najveća brzine činili su ga jako dobro motoriziranim, što je u drugi plan bacalo i potrošnju od 16 litara. S redizajnom, stigli su i novi dizelski motori – 2,0-litreni dCi sa 190 KS i čak 450 Nm.

Faktor panike: Nema straha od specifičnog CVT mjenjača. U pravilu radi besprijekorno, a većina vozača ni ne primjećuje drugačiji način rada. Prije trebate zazirati od ulja žednog 3,5-litrenog V6. Savjet: Obavezno kupite redovito održavani automobil, jer većina mehaničara nema pojma o Muranu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 04:13