ubitačni porezi

U ovoj zemlji aute kupuju samo bogataši: Toyota Corolla košta 118.000 eura, a VW Golf 129.000 eura, evo i zašto

Zbog skupih novih automobila i cijene rabljenih su astronomske. Ta mali auto star desetak godina potrebno je izdvojiti od oko 20.000 eura

Promet u Singapuru, ilustracija

 Profimedia

Prema BMW-ovom cjeniku, u Hrvatskoj najjeftiniji X1 košta 42.948,57 eura. To nije baš jeftino, pogotovo ako se uzme u obzir da se radi o kompaktnom benzinskom SUV-u X1 sDrive18i sa 136 KS. No, da tu cijenu ponudi kupcima u Singapuru BMW se ne bi mogao zaštititi od njihove navale, jer tamo najjeftiniji X1 stoji gotovo 175.000 eura! I da ne bi bilo zabune, "suludim" cijenama su u ovoj državi pogođene baš sve marke, te tako primjerice nova Toyota Corolla košta 118 tisuća eura, a za Volkswagen Golf se mora izdvojiti najmanje 129 tisuća eura.

image

Toyota Corolla 2024

Toyota Media

Razlog zašto smo na početku izdvojili BMW je činjenica da se bavarski proizvođač svim snagama potrudio ponuditi što jeftiniji model tako da su X1 konfigurirali mnogo skromnije nego se nudi u Europi. Osnovni model je tamo X1 sDrive16i koji ima trocilindrični motor obujma 1,5 litara sa 122 KS.

image

BMW X1

BMW

BMW u Singapuru nudi praktično sve modele kao i u Europi, a i za njih su cijene nevjerojatno visoke. Na primjer, model 520 košta 243.000 eura, a onaj koji poželi seriju 7, morat će za 735 platiti više od 400.000 eura!

Ali zašto su novi automobili tako ludo skupi u Singapuru? Razlog su vlasti, odnosno ogromni porezi na automobile. Ovaj grad-država ima površinu od 719 četvornih kilometara, što je samo malo više od površine grada Zagreba, no u Singapuru živi gotovo 5,7 milijuna ljudi. S gustoćom naseljenosti od 7.867 stanovnika po četvornom kilometru, što je 10 puta više nego u Zagrebu, Singapur je na drugom mjestu u svijetu.

Jasno je da bi ovakva koncentracija stanovništva značila programirani kaos na cestama pa Singapur pokušava drastično ograničiti broj automobila na cestama visokim cijenama. Zbog tako skupih novih automobila i cijene rabljenih su astronomske. Na primjer, za mali auto star desetak godina još uvijek je potrebno izdvojiti od oko 20.000 eura.

image

Promet u Singapuru, ilustracija

alimdi/Arterra/Marica van der Meer/imageBROKER/Profimedia

No cijene nisu jedini način kako se ograničava broj automobila. Kao dio restriktivne prometne politike, vlasništvo nad osobnim automobilom u Singapuru podliježe strogim propisima. Svaki potencijalni kupac automobila najprije se mora nadmetati za potvrdu o pravu na kupnju.

Državna uprava za kopneni promet redovito odlučuje o dodjeli licenci, koje se mogu kupiti na natječaju, ali nakon deset godina ponovno ističu. Stanovnici Singapura samo za takvu dozvolu trenutačno moraju platiti od oko 66.000 eura! Nadalje, promet u centru grada podložan je visokim naknadama putem elektroničkog sustava naplate.

Kada vidimo sve ovo, možda se ipak ne bismo trebali previše žaliti na cijene automobila u Hrvatskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 16:16