PUCA OD SNAGE

UBOJICA S PISTE I AUTOBAHNA Novi Porsche 911 GT2 RS sa 700 KS najsnažniji je Elfer svih vremena

Novi 911 GT2 RS uz pun tank teži tek 1470 kilograma, s mjesta do 100 km/h ubrzava za 2,8 sekundi i ne staje sve do 340 km/h

Novi Porsche 911 GT2 doživio je ovog vikenda svjetsku premijeru na Festivalu brzine u Goodwoodu, a brojke koje stoje u njegovoj brošuri više su nego impresivne. Najsnažniji je to Elfer svih vremena jer raspolaže arsenalom od čak 700 KS koje na stražnju osovinu putem 7-stupanjskog mjenjača s dvije spojke isporučuje 3,8-litreni turbo boxer motor. Ova raketa s dva sjedala koja uz pun tank teži tek 1470 kilograma s mjesta do 100 km/h ubrzava za 2,8 sekundi i ne staje sve do 340 km/h! Od prethodnika je tako snažniji za čak 80 KS, a isporučuje i 50 Nm više najvećeg okretnog momenta (750). Inače, pogonski je sklop poznat iz modela 911 Turbo S sa 580 KS koji je za ovu priliku opsežno dorađen.

Foto: Porsche

U prvom redu za povećanje učinkovitosti povećani su turbo punjači, dok je za optimalno hlađenje kod krajnjih opterećenja zadužen novi dodatni sustav hlađenja koji raspršuje vodu po hladnjacima stlačenog zraka kod vrlo visokih temperatura. Tako snižava se temperatura plinova kod područja povišenog tlaka pa se i kod ekstremnih uvjeta osigurava optimalna učinkovitost automobila. Usto, posebno razvijeni ispušni sustav konstruiran je od izuzetno laganog titana te teži oko sedam kilograma manje nego onaj kod 911 Turba. Da je riječ o istinskom trkaču svjedoči posebno kalibriran Porsche Stability Management (PSM) sa sportskim modom koji je skrojen za optimalnu dinamiku vožnje. Snažni dovodi i odvodi zraka zajedno s dominantnim stražnjim krilom naglašavaju da aerodinamika određuje oblik i dizajn.

Veliki i široki kotači (265/35 ZR 20 prednji i 325/30 ZR 21 stražnji) osiguravaju izvanrednu silu pri kočenju i skretanju. 911 GT2 RS standardno je opremljen Porsche keramičkim kočionim sustavom (PCCB). Usto, svi su aerodinamični dijelovi karoserije izrađeni od ugljičnih vlakana radi maksimalnog smanjenja mase, a standardna je obloga krova izvedena od magnezija. Šećer na kraju: inženjeri Porschea pripremili su opcionalni Weissach paket u kojem se krije ušteda na težini od dodatnih 30 kilograma. Paket obuhvaća još više elemenata izrađenih od ugljičnih vlakana, pojačane plastike i titana. Tako su, primjerice, krov te stabilizatori i spojne poluge na obje osovine napravljeni od karbona. Magnezijski kotači smanjuju i ukupnu težinu i neovješene mase te tako doprinose još boljim karakteristikama voznog postolja.

U unutrašnjosti 911 GT2 RS pak dominiraju serijski crvena alkantara, crna koža te dijelovi interijera s vidljivim ugljičnim vlaknima. Vozač i suvozač doživljavaju dinamiku vožnje vrhunskog sportskog vozila iz školjkastih sjedala također s kalupom od ugljičnih vlakana. Kao i kod svake 911-ice sustav Porsche Communication Management (PCM) preuzima zadaću centralne upravljačke jedinice za audio, navigaciju i komunikaciju. Nadalje, u serijsku opremu spadaju Connect Plus-Modul i Porsche Track Precision App. Početna cijena za model 911 GT2 RS u Njemačkoj iznosi 285.220 eura s davanjima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 22:22