Proizvođači automobila već desetljećima koriste robote za automatizaciju i ubrzavanje proizvodnje automobila, zavarujući ploče karoserije i lakiranjem gotove školjke. Ali posao uočavanja i ispravljanja bilo kakvih mrlja na gotovom laku još uvijek obavljaju ljudi.
Ali ne u BMW-ovoj tvornici u Regensburgu. Njemačka tvornica odgovorna za izradu kompaktne Serije 1 i crossovera X1 i X2 tvrdi da je prva u svijetu koja je u potpunosti digitalizirala i automatizirala proces pregleda i označavanja obojenih površina, identificirajući greške u završnoj obradi koje potom ispravljaju roboti.
Možda ste vidjeli snimke iz tvornica automobila na kojima ljudski tehničari koriste svjetla za prepoznavanje nedostataka na gotovoj karoseriji, a zatim crtaju prsten oko njih kako bi ih drugi radnici mogli popraviti. Ali u Regensburgu monitor projicira crne i bijele prugaste uzorke na površinu vozila, koju zatim skenira kamera koja identificira svaku promjenu u reflektiranim prugama.
Računalo potom digitalno pohranjuje položaj, oblik i dubinu oštećenja, stvarajući njegovu 3D sliku. Nakon toga vrijeme je da se poprave ti uočeni nedostaci, ali umjesto da tim vještih profesionalaca u radionici radi svoj posao, te radnje obavljaju četiri robota koji mogu brusiti nesavršeni nanos boje i stavljati smjesu za poliranje.
BMW kaže da korištenje umjetne inteligencije u cijelom procesu rezultira kraćim rokovima isporuke i dosljedno visokom razinom kvalitete površine, te planira uvesti tehnologiju u svoje druge tvornice diljem svijeta. Ali roboti nisu baš nadljudi, barem ne još. Ne mogu se nositi s rubovima karoserije automobila ili rubovima panela koji se dodiruju s drugim panelom.
A također ne mogu rukovati poklopcima spremnika za gorivo, koji su previše krhki za teške robote. Dakle, BMW-u u konačnici trebaju ljudski radnici koji će uskočiti i dodati završne detalje popravcima karoserije i izvršiti završni pregled karoserije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....