Kolekcionari superautomobila često kupuju neke poželjne primjerke koje će garažirati i vrlo rijetko voziti kako im ne bi pala vrijednost.
Bitno im je znati da je taj automobil u njihovom vlasništvu, da lijepo izgleda i da se redovito servisira u ovlaštenom servisu.
No mnogi entuzijasti rijetko će se složiti s njihovom filozofijom. Svaki automobil, pogotovo sportski, mora biti vožen kako spada, a još je veći užitak kad se dobije prilika ponešto napraviti na njemu.
Takvu filozofiju primjenjuje i John McGurk, neuobičajeni vlasnik Ferrarija F40.
Naime, njegov san oduvijek je bilo posjedovanje ovog čuvenog superautomobila, a kad ga je prije desetak godina konačno kupio, ne prestaje ga voziti od tada, piše portal drivetribe.com.
Naime, McGurk je do sada s F40 napravio 21 tisuću kilometara. Tvrdi da ne može samo uživati u klasičnoj vožnji, nego da Ferrarija vodi i na duže staze kako bi se turbopunjači zagrijali i bacali vatre iz auspuha.
Njegov prodajni salon McGurk Performance Cars do sada je preprodao nekoliko primjeraka Ferrarija F40, ali posljednjeg je ostavio sebi.
„Svaki put kad bi prodali jedan primjerak, cijena bi samo rasla za 50-ak tisuća funti. Kad je stigao posljednji primjerak prije desetak godina, nazvao sam ženu i rekao 'ovoga ćemo mi kupiti'“, priča McGurk.
McGurk naglašava kako mu je žena vrlo razumna jer su za crveni F40 morali staviti kuću na hipoteku već po drugi put.
„Bila je vrlo pametna odluka kupiti ga. Zapravo, bit će pametna odluka kad ćemo ga prodavati. Za sada nije baš“, dodaje McGurk i smije se.
Ono što Johna najviše razlikuje od drugih vlasnika jest i samo održavanje. Navodi kako je klasično održavanje u ovlaštenim servisima preskupo pa kako bi smanjio te troškove, sve servisira sam.
Prosječni godišnji trošak servisa iznosi mu oko 1200 funti, odnosno oko deset tisuća kuna, ali da posjećuje ovlaštene servise, koštalo bi ga oko 5-6 tisuća funti godišnje.
Mnogi smatraju da će ga zbog vlastitog popravljanja teže prodati, ali on tvrdi drugačije. „Sve je to dio iskustva i kome god ga prodajem, treba znati koliko sam volio i pazio na taj auto.
Mogao sam ga dati stručnjaku koji bi mi svake godine izdavao ogromne račune, ali o tom automobilu znam više nego itko“, priča McGurk.
Dodaje da ako negdje zapne, samo nazove svojeg prijatelja Boba koji je stručnjak za F40.
McGurk tvrdi da je F40 napravljen baš kao pravi trkaći automobil te je zato sve vrlo lagano popraviti.
Do sada je mijenjao pumpe goriva, dijelove ovjesa, remene, kočnice i slično, a za neke stvari kaže da bi i njegova mala kćer mogla popraviti.
„Uskoro ću trebati promijeniti amortizere, a set košta 1200 funti. Prilikom zamjene, doslovno je potrebno odšarafiti dva vijka, izvaditi stari amortizer, staviti novi i sve je spremno“, opisuje McGurk.
Ovakve priče ne pojavljuju se svaki dan, a ima nešto i u tome što McGurk kaže: „zamislite da dođete pred vrata raja i Sv. Petar vas upita: 'Srećkoviću, imao si Ferrari F40, kakav je za voziti?'
Ako mu kažete nisam ga nikad zapravo vozio, samo sam ga gledao, jamčim vam da će vas Sv. Petar poslati u pakao“, šali se McGurk.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....