Spaček susret

Veliki 25. rođendan 2CV Citroen kluba: Spačekisti opako feštali u Samoboru

Bučna, vesela i dobro posjećena četverodnevna rođendanska proslava održana je nadomak Zagreba

Spačeki u Samoboru

 Ivan Bišćan

Nizom prigodnih događaja u Samoboru i okolici obilježen je 25. rođendan Hrvatskog 2CV Citroen kluba koji danas broji šezdesetak članova i tristotinjak automobila. Nisu to skupocjeni muzejski primjerci, već auti za svaki dan koji su se nekad mogli jeftino nabaviti, ali ta su vremena prošla. Danas je teško naći solidan primjerak ispod desetak tisuća eura.

Citroen 2CV oduvijek je privlačio ljude slobodnog duha, a tako bi se mogla opisati i družina iz hrvatskog kluba čiji članovi provode život za upravljačem Spačeka. Zašto? Teško je objasniti... I u svoje vrijeme auto je bio spor, bučan, skučen, ali udoban, a danas u silnoj konkurenciji blještavih novih modela djeluje nestvarno u normalnom prometu, posvuda osim u Samoboru.

image

Spačeki u Samoboru

Ivan Bišćan

Svratite li bilo koji dan budite sigurni da ćete vidjeti barem pet do šest Spačeka na samoborskim ulicama. Osobito u Šmidhenovoj, gdje je sjedište kluba u pubu Fontana, uređenom memorabilijama koje su članovi kluba prikupili kroz četvrt stoljeća na putovanjima diljem Europe i svijeta, a 2019. organizirali u svom gradu i jedan od najboljih Svjetskih susreta ikada.

image

Spačeki u Samoboru

Ivan Bišćan

Nagomilana količina dokumenata i fotografija inspirirala je Gorana Skrbina, dopredsjednika kluba, rođenog i odraslog u obitelji spačekista, da za ovaj jubilej napiše i pripremi posebnu monografiju, koja je promociju imala na svečanoj akademiji održanoj u sklopu bučne, vesele i dobro posjećene četverodnevne rođendanske proslave. Skrbin se cijeli život bavi Spačekima, a uz svog oca Branka zaslužan je i za pokretanje hrvatskog kluba, što mu je sigurno olakšalo izradu monografije.

image

Spačeki u Samoboru

Ivan Bišćan

Osim toga, klub je pripremio posebnu izložbu nazvanu “25 godina korozije, ljubavi i prijateljstva”, koja ostaje otvorena i nakon rođendana. Trodnevno druženje prepuno sadržaja za djecu i odrasle, od raznih igara do rock i blues koncerata u večernjim satima zaključeno je defileom kroz turistima krcat Samobor u nedjeljno jutro, u kojem su mnogi otvorili krov i priuštili nekim novim klincima da se zaraze ovim francuskim virusom.

image

Spačeki u Samoboru

Ivan Bišćan

Ukratko

Predsjednik kluba Darko Zornjak 2025. organizira idući Svjetski susret

U proslavu klupskog jubileja uključili su se i članovi obitelji spačekista, brojni prijatelji te ljubitelji Spačeka, a među njima i raspjevane Samoborke

Defile je vodio prema obližnjim Rudama gdje su sudionici obišli stari rudnik Sveta Barbara i zasladili se tradicionalnom greblicom

Spaček je najprodavaniji Citroen ikada, do 1990. kada je završila proizvodnja prodan je u skoro četiri, a zajedno s izvedenicama u čak devet milijuna primjeraka

Četiri klupska člana i njihovi Spačeki

image

Spačeki u Samoboru

Ivan Bišćan

Majstor za Spačeke

Legenda kaže vlasnici sami popravljaju Spačeke, ali na kraju svi završe kod Darija Mučnjaka Žutog. Stare Citroene poznaje u dušu i zna sve trikove kako ih održati u životu. Najponosniji je na svoju Dolly, s kojom od 1997. obilazi domaće, europske i svjetske susrete spačekista.

image

Spačeki u Samoboru

Ivan Bišćan

Jedini s volanom desno

Louie Barbour, Englez i hrvatski zet, ekspert je za konverzije Spačeka u 4x4 vozila te je po tome poznat i priznat daleko izvan hrvatskih granica. Ponosni je vlasnik jedinog klupskog Spačeka s volanom na desnoj strani te naravno 4x4 pogonom. Kao istaknuti članovi i on i Žuti su dobili posebna priznanja.

image

Spačeki u Samoboru

Ivan Bišćan

Uvjerljivo najstariji

Na pitanje koji je najskuplji Spaček u klubu razišla su se mišljenja, ali jedno je sigurno - ovaj iz 1957., vlasnika Bojana Dvoršeka, barem po karoseriji je najstariji, iako je tehnički gledano daleko od originala, s obzirom na to da je sva mehanika na njemu s novijeg modela. Ništa neobično u svijetu Spačeka.

image

Spačeki u Samoboru

Ivan Bišćan

Najbliži originalu

Predsjednik Darko Zornjak tvrdi da je njegov 2CV AZAM iz 1964. najvrjedniji klupski primjerak, jer je najbliži originalnom stanju. No, to nije njegov jedini Citroen, trenutačno ih ima pet, a jedan nedavno prodan prerađen je na električni pogon.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 01:47