![64bc9d23-bmw-v16-goldfisch-prototype-1](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/2/14/64bc9d23-bmw-v16-goldfisch-prototype-1.jpg)
Ako ste otvorili ovaj članak onda vjerujemo da već sve znate o „Kraljici relija” „Deltoni”, Regini” ili Lanciji Delti Integrale. Cestovna izvedba za homologaciju evoluirala je od 1987. do 1994. kao 8V od 185 KS, kao EVO s 200 KS, kao EVO I s 210 KS i EVO II s 215 KS (i katalizatorom).
S godinama se mijenjao i izgled, a kultna Integralka je bivala sve mišićavija - usisnici za zrak sve veći, trag kotača sve širi, ovjes sve napredniji, motor sve snažniji... Kraljica!
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/1/20/lancia_delta_hf_integrale_viola_5_0092003a03a302b8.jpg)
Bilo je i vrlo rijetkih posebnih izvedbi u prodaji poput Giallo Ginestra ili Blu Lagos, Martini 5 ili Final Edition, no najrjeđa od svih jest Lancia Delta HF Integrale Evoluzione III Viola jer je proizveden samo jedan primjerak.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/2/19/sorgente_77205.d1519651941.jpg)
Naime, kada je Lancia 1994. godine odlučila ugasiti proizvodnju Integralke EVO II, koja se pred kraj preselila iz pogona Chivasso u pogone karosernice Maggiora, šef Bruno Maggiora nagovarao je šefove Lancije na još jednu seriju EVO III modela, no nije bilo sluha, a usto je već bila krenula i proizvodnja Lancije Kappe Coupe u istim pogonima...
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/1/20/lancia_delta_hf_integrale_viola_4_0119002f039502a8.jpg)
Inače, ugledna talijanska karosernica Maggiora poslovala je od 1925. do zatvaranja 2003. godine, a radili su brojne izvedbe za talijanske proizvođače - za Fiat (Barchetta, 1100 Viotti, Puntograle, 1500), De Tomaso (Pantera i Mangusta), Maserati (Mistral), Alfa Romeo (2000 Spider) i Lanciju (B20, Kappa Coupe, Thesis Coupe, Flaminia).
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/1/20/lancia_delta_hf_integrale_viola_1.jpg)
No bez obzira na Lancijine planove, u Maggiori su odlučili izraditi barem jedan primjerak kakav su prvo predložili šefovima Lancije i u ljeto 1994. stigla je posljednja Lancia Delta Integrale, primjerak u Viola boji s brojnim izmjenama na 4x4 pogonu, turbu punjaču (Garrett T03 s pritiskom preko 1.0 bara) i ECU jedinici kako bi EVO III postizao čak 240 KS.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/1/20/lancia_delta_hf_integrale_viola_2_003f007903020242.jpg)
Unutrašnjost je presvučena bež alkantarom, središnja je konzola izrađena ručno od ugljičnih vlakana i postavljene su Pirelli P-Zero gume dimenzija 215/40ZR17 na "Tecnomagnesio" magnezijske naplatke od 17 cola. Za kraj, mala oznaka Maggiora na bokovima.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/1/20/Lanci_Delta_Viola_EVO_III.jpg)
Napredak u vožnji u odnosu na EVO II se mogao osjetiti kako su potvrdili su svi koji su je vozili, a upravljivost i kočenje bili su bolji nego ikad. Automobil je nov stajao 100.000 eura, 2012. se nudio za 85.000 funti, a danas vrijedi između 200.000 i 250.000 eura!
Šteta što Lancia nije još barem godinu dana nastavila s proizvodnjim, kao i što Integralka nikad nije ugledala nasljednika jer se marka povukla iz utrka...
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/1/20/lancia_delta_hf_integrale_viola_78.jpg)
MAGGIORA LANCIA DELTA HF INTEGRALE EVO III
Motor benzinski, 4 cil. Turbo
Obujam 1995 ccm
Mjenjač 5-stupnjeva, ručni
Pogon na sve kotače
Snaga 240 KS pri 6000/min
Moment: 323 Nm u rasponu od 2500-6000/min
Prva registracija 1994.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/11/2/19/sorgente_77207.d1519651943.jpg)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....