Ako ste otvorili ovaj članak onda vjerujemo da već sve znate o „Kraljici relija” „Deltoni”, Regini” ili Lanciji Delti Integrale. Cestovna izvedba za homologaciju evoluirala je od 1987. do 1994. kao 8V od 185 KS, kao EVO s 200 KS, kao EVO I s 210 KS i EVO II s 215 KS (i katalizatorom).
S godinama se mijenjao i izgled, a kultna Integralka je bivala sve mišićavija - usisnici za zrak sve veći, trag kotača sve širi, ovjes sve napredniji, motor sve snažniji... Kraljica!
Bilo je i vrlo rijetkih posebnih izvedbi u prodaji poput Giallo Ginestra ili Blu Lagos, Martini 5 ili Final Edition, no najrjeđa od svih jest Lancia Delta HF Integrale Evoluzione III Viola jer je proizveden samo jedan primjerak.
Naime, kada je Lancia 1994. godine odlučila ugasiti proizvodnju Integralke EVO II, koja se pred kraj preselila iz pogona Chivasso u pogone karosernice Maggiora, šef Bruno Maggiora nagovarao je šefove Lancije na još jednu seriju EVO III modela, no nije bilo sluha, a usto je već bila krenula i proizvodnja Lancije Kappe Coupe u istim pogonima...
Inače, ugledna talijanska karosernica Maggiora poslovala je od 1925. do zatvaranja 2003. godine, a radili su brojne izvedbe za talijanske proizvođače - za Fiat (Barchetta, 1100 Viotti, Puntograle, 1500), De Tomaso (Pantera i Mangusta), Maserati (Mistral), Alfa Romeo (2000 Spider) i Lanciju (B20, Kappa Coupe, Thesis Coupe, Flaminia).
No bez obzira na Lancijine planove, u Maggiori su odlučili izraditi barem jedan primjerak kakav su prvo predložili šefovima Lancije i u ljeto 1994. stigla je posljednja Lancia Delta Integrale, primjerak u Viola boji s brojnim izmjenama na 4x4 pogonu, turbu punjaču (Garrett T03 s pritiskom preko 1.0 bara) i ECU jedinici kako bi EVO III postizao čak 240 KS.
Unutrašnjost je presvučena bež alkantarom, središnja je konzola izrađena ručno od ugljičnih vlakana i postavljene su Pirelli P-Zero gume dimenzija 215/40ZR17 na "Tecnomagnesio" magnezijske naplatke od 17 cola. Za kraj, mala oznaka Maggiora na bokovima.
Napredak u vožnji u odnosu na EVO II se mogao osjetiti kako su potvrdili su svi koji su je vozili, a upravljivost i kočenje bili su bolji nego ikad. Automobil je nov stajao 100.000 eura, 2012. se nudio za 85.000 funti, a danas vrijedi između 200.000 i 250.000 eura!
Šteta što Lancia nije još barem godinu dana nastavila s proizvodnjim, kao i što Integralka nikad nije ugledala nasljednika jer se marka povukla iz utrka...
MAGGIORA LANCIA DELTA HF INTEGRALE EVO III
Motor benzinski, 4 cil. Turbo
Obujam 1995 ccm
Mjenjač 5-stupnjeva, ručni
Pogon na sve kotače
Snaga 240 KS pri 6000/min
Moment: 323 Nm u rasponu od 2500-6000/min
Prva registracija 1994.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....