RELIJAŠKI GOLF ZA PAMĆENJE

VREMEPLOV VIKENDOM:30 GODINA VW GOLFA RALLYE Maloserijska Dvojka nema auru Delte Integrale, no bila je najsportskija verzija i privilegija malobrojnih

 
 VW

Nedvojbeno, VW Golf II stekao je status ikone među svim generacijama do današnje osme, a slobodno bi mogli kazati i među VW modelima općenito.

I danas, naročito dizelaši voze ulicama, a za volanom viđamo ili entuzijaste ili pak dugogodišnje vlasnike koji se još uvijek voze u svojim "Dvojkama" iz jednostavnog razloga - čak i uz površno održavanje nikako da se pokvare pa im ne preostaje ništa drugo nego voziti se...

Ta, druga generacija Golfa do danas je ostala sinonim za trajnost, izdržljivost i nepoderivost, a zanimljivo, ni jedna druga generacija nije imala toliko najrazličitijih izvedbi - spomenimo samo Country, Syncro, GTI, G60, Limited, Rallye...

VW

Volkswagen je tada nudio doista široku paletu najrazličitijih izvedbi Golfa za sve ukuse, potrebe i namjene (kad već to spominjemo, zanimljivo je i da nikad nisu izradili cabriolet II, već se prva generacija zadržala u prodaji, no to je sad sasvim druga priča).

Jedna od najrjeđih i najatraktivnijih, pritom, verzija je Rallye iz 1989. godine koja je proizvedena do 1991. u 5000 primjeraka za potrebe zadovoljenja FIA homologacije od strane VW Motorsporta za reli Grupu A, a izgledom se po svemu isticala od svih drugih Golfova tog doba.

Prošlo, je dakle točno 30 godina od predstavljanja najsportskijeg Golfa II koji je imao prepoznatljive detalje poput pravokutnih prednjih svjetala, alu naplataka posebnog dizajna te proširene blatobrane poput Lancije Delte Integrale.

Njegov 4-cilindarski 1,8-litreni dvoventilac potpomognut karakterističnim G-punjačem iz modela G60 postizao je 160 KS pri 5600 okretaja i 226 Nm najvećeg okretnog momenta, koje je putem 5-stupanjskog ručnog mjenjača slao na Syncro pogon izveden na sve kotače.

Dakle sve prema prokušanoj formuli pravih reli jurišnika - do 100 km/h iz stajanja je Rallye stizao za 8,7 sekundi i vozio je do maksimalnih 216 km/h. Nov je stajao 46.500 tadašnjih njemačkih maraka i već od samog početka bez obzira na cijenu postao ikona.

Pritom je izrađen i tek 71 primjerak Golfa G60 Limited s 1.8 16V strojem iz Golfa GTI koji je uz G-Lader postizao 210 KS. Usto za dodatnih 25.000 maraka mogao se cestovni Rallye u radionici VW Motorsporta pretvoriti u primjerak za utrke. Unutrašnjost je manje više ostala ista, ali oplemenjena Recaro sportskim sjedalima.

Na koncu, s masom od 1195 kg, Rallye se vozio jako lijepo, pogon na sve kotače davao je i na sigurnosti, a ne samo bržim prolaženjima zavoja, dok su ovjes i upravljanje podešeni vrhunski.

Istini za volju, daleko je to od homologacijskih prvaka 1980-ih godina poput Forda Sierre Cosworth ili Lancije Delte Integrale, no Golf Rally je imao više svakodnevne upotrebljivosti i utro je put današnjem Golfu R.

Vrhunski primjerci danas, ako se uopće pojave u prodaji, vrijede od 25 do 40 tisuća eura. Danas 30 godina nakon, voziti VW Golf Rallye ostaje privilegija malobrojnih...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:25