ulaganje kao u zlato

Zajedno vrijede preko 230 milijuna eura! Ovo je 10 najskupljih automobila prodanih u 2022.

Najskuplji auto na svijetu više nije Farrari već Mercedes, koji je na kraju prodan za nevjerojatnih 135 milijuna eura

Najskuplji automobili u 2022. godini

 RM Sotheby‘s; Gooding & Co

Zamislite aukciju na kojoj je početna ponuda 50 milijuna eura. Što mislite, što se prodaje? Palača? Van Goghovo remek-djelo? Fabergéovo jaje optočeno dijamantima? Ne, ova cifra bila je početna ponuda za 67-godina star Mercedes kojeg je jedan zaposlenik svakodnevno vozio. Početna ponuda bila je daleko od konačne ponude i stari Mercedes na kraju je prodan za nevjerojatnih 135 milijuna eura. Evo i pregleda 10 najskupljih automobila prodanih prošle godine na aukcijama diljem svijeta:

10. 1954. Ferrari 375 America Vignale (7 milijuna eura)

2022. bila je "godina gozbe" za Ferrarijeve kolekcionare. Počinjemo s ovim automobilom, jedinstvenim kabrioletom s karoserijom Vignale, tada kao i sada sigurno vrlo elegantnim i sportskim načinom za velika putovanja. Prodan je za 7 milijuna eura na RM-ovoj aukciji u Montereyu.

image

1954. Ferrari 375 America Vignale

RM Sotheby‘s

Veličanstveni GT s karoserijom od lake legure jedini je kabriolet od desetak proizvedenih, a prodao ga je Enzo Ferrari kćeri poznatog talijanskog filmskog redatelja. Trebao bi se dobro slagati s 4,5-litrenim motorom iz trkaćeg automobila 375M, među najsnažnijim opcijama motora bilo kojeg Ferrarijevog kabrioleta 1950-ih.

9. 1957. Ferrari 500 TRC Spider (7,23 milijuna eura)

Deveti najvrjedniji automobil prodan na dražbi 2022. bio je slavni Ferrari Testa Rossa. Prijeteći sa svojom niskom i elegantnom otvorenom karoserijom s potpisom Scagliettija završenom kombinacijom crvene i crne, svaki centimetar izgleda točno onako kako zamišljate Ferrarijev V12 trkaći automobil. Osim što ovaj automobil ima motor s četiri cilindra.

image

1957. Ferrari 500 TRC Spider

RM Sotheby‘s

Ali riječ je o četverocilindričnom motoru kojeg je izvorno dizajnirao Lamperdi, otac Ferrarijevog V12, u 2,5-litrenom TRC obliku koji je razvijao oko 190 KS (142 kW) - dovoljno da pobijedi V12 konkurenciju. I zaista, povijest je impresivna. Richie Ginther pobijedio je 1957. godine na 24 sata Le Mansa, a zatim su uslijedile pobjede na utrci Mille Miglia, 12 sati Sebringa i na 1000 KM Nurburgringa.

8. 1924. Hispano-Suiza H6C “Tulipwood” Torpedo (8,58 milijuna eura)

"Tulipwood" Torpedo najpoznatiji je model nekad slavne španjolske marke, a pogledom na tu drvenu karoseriju možete shvatiti i zašto. Naručio ga je kao unikat Andre Dubonnet, nasljednik tvrtke za proizvodnju aperitiva i amaterski trkač kojeg je 8,0-litreni stroj doveo na šesto mjesto u ukupnom poretku na utrci Targa Florio 1924. godine.

image

1924. Hispano-Suiza H6C "Tulipwood" Torpedo

RM Sotheby‘s

Zanimljivo je da je kasnije bio u vlasništvu drugog nasljednika, Alexandera Keillera, Škota koji je naslijedio bogatstvo temeljeno na marmeladi. Možda mislite da bi drvena karoserija težila tonu, ali primjena prve zrakoplovne tehnologije osigurala je da je karoserija zapravo lagana. To zapravo nije drvo, već trake od mahagonija položene preko drvenih rebara i pričvršćene tisućama aluminijskih zakovica.

7. 1960. Ferrari 250 GT SWB Competizione (8,77 milijuna eura)

Prekrasan u žutoj boji, ovaj natjecateljski model 250 s kratkim međuosovinskim razmakom premašio je procjenu od 8, milijuna eura prije prodaje od strane Gooding & Co-a u Londonu. U tom razdoblju se utrkivao na Le Mansu, Goodwoodu i Montlhéryju, a s kasnijim vlasnicima (samo dvoje od 1984.) natjecao se na Tour Autu, Le Mans Classicu i naravno Goodwood Revivalu.

image

1960. Ferrari 250 GT SWB Competizione

Gooding & Co

Moćni 3,0-litreni V12 postiže 300 KS (225 kW) i spojen je na mjenjač s četiri brzine, opremljen disk kočnicama i laganom aluminijskom karoserijom koju je izradila karosernica Scaglietti.

6. 1937. Mercedes-Benz 540 K Spezial (9,15 milijuna eura)

Na šestom mjestu liste nalazi se njemački odgovor na Bugatti za imućne entuzijaste, u godinama prije Drugog svjetskog rata. Mercedes 540 K bio je najbolji sportski automobil u konfiguraciji Spezial roadstera.

image

1937. Mercedes-Benz 540 K Spezial

RM Sotheby‘s

Jedan je to od tri preživjela primjerka s pokrivenim rezervnim kotačem, a naručio ga je 1937. posljednji kralj Afganistana. Nevjerojatno, ali istinito, od tada je imao još samo četiri vlasnika, prešao je manje od 20.000 kilometara, i nikad nije restauriran.

5. 1937. Bugatti Type 57SC Atalante (9,6 milijuna eura)

Šasija 57S (samo 42 od njih) opremljena Atalante karoserijom (njih samo 17) i 3,3-litreni 8 cilindarski boxer s dvije bregaste osovine u tom je razdoblju nadograđen velikim kompresorom. To ga čini jednim od najranijih automobila sa SC specifikacijama, pa čak i rijetkošću kod predratnih standarda Bugattija.

image

1937. Bugatti Type 57SC Atalante

Gooding & Co

Uz originalnu šasiju, karoseriju i pogonski sklop s odgovarajućim brojevima, prodao ga je Gooding & Co na Pebble Beach aukciji tijekom Tjedna automobila u Montereyu u SAD-u, gdje je bio drugi najvrjedniji automobil, i peti najvrjedniji automobil ove godine.

4. 1937. Talbot-Lago T150-C-SS Goutte d’Eau (12,4 milijuna eura)

Mnogi smatraju da je riječ o najljepšem automobilu ikada napravljenom. Slavni francuski coupe s fluidnom karoserijom u obliku suze ("Goutte d‘Eau") tvrtke Figoni et Falaschi zasigurno je opravdao svoju cijenu na aukciji Amelia Islanda kuće Gooding & Co u SAD-u.

image

1937. Talbot-Lago T150-C-SS Goutte d‘Eau

Gooding & Co

Novog je vlasnika stajao 12,4 milijuna eura, što je rekord za Talbot-Lago i odmah se našao među najvrjednijim francuskim automobilima ikada prodanim na aukciji. Ovaj se automobil ističe čak i među ostalim Goutte d’Eau modelima po svojim jedinstvenim prednjim blatobranima i originalnoj karoseriji.

3. 2003. Ferrari 2003-GA F1 (14,3 milijuna eura)

Najskuplji bolid Formule 1 ikada? To bi bio ovaj Ferrari koji je prodan na RM Sotheby‘s aukciji u Ženevi za gotovo dvostruko više od prethodnog F1 bolida rekordera. Ovaj i prethodni bolid koji drže svjetske rekorde su Ferrariji i oba je vozio Michael Schumacher.

image

2003. Ferrari 2003-GA F1

RM Sotheby‘s

Automobil iz 2003., sa sufiksom GA u čast šefa Fiata Giannija Agnellija koji je preminuo početkom 2003., koristio je novi dizajn s dužim međuosovinskim razmakom koji je stigao u tijeku sezone ‘03., ali je brzo dokazao svoju vrijednost, kao i vrijednost svojih fantastičnih 857 KS (630 kW) iz V10 motora koji se vrtio do 19.000/min. U Schumeyjevim rukama, automobil je osvojio pet velikih nagrada.

2. 1955. Ferrari 410 Sport Spider (20,34 milijuna eura)

“Gospodin Ferrari mi je rekao da je ovo najbolji Ferrari kojeg je ikada napravio.” To je natpis na spremniku goriva ovog automobila, rukom ispisan od strane Carrolla Shelbyja koji je njime osvojio više utrka nego u bilo kojem drugom automobilu.

image

1955. Ferrari 410 Sport Spider

RM Sotheby‘s

Rijetkost sportskog prototipa (jedan od samo dva tvornička prototipa), u kombinaciji s 4,9-litrenim "big-block" V12, te činjenicom da su se njime također utrkivali Juan Manuel Fangio, Phil Hill, Masten Gregory, Richie Ginther i Jo Bonnier prodali su ga za više od 20 milijuna eura.

1. 1955. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupe (135 milijuna eura)

U pitanju je Mercedes-Benz 300 SLR "Uhlenhaut coupé" iz 1955. godine, stroj toliko rijedak i dragocjen da se mislilo da ga Mercedes nikada neće prodati. Ipak bogatog kupca nisu dugo čekali. Zanimljivo je kako automobil nije stajao pod staklenim zvonom - Mercedes ga je često znao odvesti na Goodwood Festival brzine i dopustiti mu da se vozina trkaćoj stazi.

image

1955. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupé

RM Sotheby‘s

Automobil plaćen 135 milijuna eura i jedan je od dva prototipa koje je razvio Mercedesov šef utrka Rudi Uhlenhaut, a koji se temelji na modelu W196 grand prix s kojim je Fangio osvojio dva svjetska prvenstva. Namjera mu je bila da se natječe u cestovnim utrkama kao što je Carrera PanAmericana, ali nakon katastrofe na Le Mansu 1955. i Mercedesovog kasnijeg povlačenja iz auto sporta, niti jedan automobil se nikada nije utrkivao. Umjesto toga, Uhlenhaut ga je svaki dan vozio na posao.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 16:01