japanska škola

Zanimljiv pogled: Ovako izgleda motor Honde Civic nakon 400 tisuća kilometara

Neki će reći da Honde mogu voziti zauvijek, ali samo ako ih tretirate ispravno

Motor, Honda

Honda je, kao i mnogi japanski proizvođači, jedan od najpouzdanijih automobila na svijetu. Naravno, uz uvjet da ju pazite i mazite, ali to i nije neki problem. Dovoljno je da ju redovito servisirate u ovlaštenim salonima, i ne tjerate često u ‘crveno‘. Iako ona to voli. Uz dobre vozačke navike vaša će vas Honda, odnosno njen motor, počastiti vijekom trajanja od nekoliko stotina tisuća kilometara, barem u većini slučajeva.

Imamo primjer motora koji je ‘odvozio‘ 400 tisuća kilometara, a kada je došlo vrijeme za njegovu izmjenu, rastavljen je i svima prisutnim priredio ugodno iznenađenje.

Naime, on je u svim svojim komorama, cilindrima, vodovima, cijevima i drugim komponentama bio nevjerojatno čist.

‘I Do Cars‘ YouTube kanal razmontirao je 1,7-litreni D17 atmosferski redni motor s četiri cilindra iz Honde Civic iz 2003. godine, kako bi vidio kako je ogromna kilometraža utjecala na unutrašnjost motora. Unatoč tome što je bio potreban očiti servis - zupčasti remen je dugo trebao biti zamijenjen - većina voznog mehanizma, uključujući glave i klipove, izgledalo je u vrlo dobrom stanju. Naravno, kod motora s toliko kilometara očekuje se određeno trošenje bez obzira koliko se dobro s njime postupalo.

Dok se činilo da su izmjene ulja bile dosljedne, ipak je bilo malo vertikalnog trošenja stijenki cilindara i glavnih ležajeva te ležajeva klipnjače. Eric, voditelj spomenutog kanala, također je pronašao krhotine u cijevi za dovod ulja i, začudo, dio njih zaglavljenih u vodenoj pumpi. Zavirujući malo dublje, pronašao je razlog zašto je ovaj motor uopće povučen: loša brtva glave.

Prema Ericu, ovi motori mogu raditi tisućama kilometara s neadekvatnom brtvom glave, što se vjerojatno dogodilo ovom motoru. Osim izgaranja rashladne tekućine, vjerojatno je dobro radio. To dokazuju inače zdravi unutarnji ‘organi‘. Naravno, vlasnik je mogao samo ponovno reparirati površinu glave i zamijeniti brtvu glave. Ali s obzirom na kilometre, izmjena cijelog motora vjerojatno je bila bolji izbor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 20:03