Porsche ne može biti mnogo popularniji nego što je sada. Primjerci koji su prije koštali 3 milijuna kuna sada idu i do 13.5 milijuna na tržištu rabljenih automobila. Klasici također bilježe porast cijene, a ovaj prototip 356B/912 iz 1965. godine trebao bi koštati oko 3.3 milijuna kuna.
To bi moglo biti iznenađenje za neke koji prate tržište 912. Prošle godine, jedan od najljepših primjeraka prodan je za nešto manje od milijun kuna. Bio je to automobil prvog vlasnika s nevjerojatnom poviješću i brojnim priznanjima. Pa zašto bi onda ovaj mogao koštati više od tri puta više na Mecum Kissimmee aukcijskoj platformi?
Razlog tome je riječ ‘prototip‘ u imenu. Naime, Porsche je napravio samo šest prototipa 912 s četverocilindričnim motorom. Od tog broja ostala su samo dva, a ovo je jedan od njih. Iako nije tako brz kao 911, 912 igra vitalnu ulogu u povijesti Porschea.
Motor je također originalan, a umjesto samo posjedovanja netaknutog i klasičnog Porschea, novi vlasnik ovog automobila imat će u garaži ‘stup na kojem je izgrađena marka‘. Porsche je automobil poslao u SAD i koristio ga kao razvojno i testno vozilo. Iskoristili su ga i kako bi predstavili američku mrežu zastupnika za 912, sa značkom pričvršćenom na stražnju rešetku motora koja izričito kaže ‘1st U.S. PORSCHE DEALER TOUR - STUTTGART- 19.-22. - SRPANJ 1965.‘.
Mali detalji po cijeloj konstrukciji jasno pokazuju da je riječ o prototipu. Primjerice, kvake na vratima su aluminijske umjesto čelične, a armatura ima boju u skladu s karoserijom, za razliku od serijskih 912 modela.
Konačno, osim svih ovih sitnih zanimljivih detalja, sam Porsche je potvrdio automobil. Tijekom Porsche Parade Concoursa 2014. godine, ovaj 912 osvojio je 297,4 bodova od mogućih 300. Zbog toga ga je Mecum procijenio između 400.000 i 500.000 dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....