Sportaš ili šminker, pitanje je na koje tradicionalni pobornici Honde Civic traže odgovor još otkako je 2005. predstavljena osma, svemirska generacija tog kompakta. Šokantni dizajnerski iskorak dodatno je potencirala posljednja, lani otkrivena deveta generacija, kojom je futurističkoj pojavi udahnuta nova doza profinjenosti.
No, daleko od toga da je poznata Hondina sportska nit gurnuta u drugi plan. Civic se i dalje vozi perfektno i lagano, poput luksuznog kartinga, a najskuplja benzinska izvedbi sa 1,8-litrenim motorom od 142 KS i najskupljim paketom opreme Executive (fine kožne obloge, grijana sjedala, stakleni krov, parkirna kamera, odličan radio sa subwooferima, info zaslon na dodir…) oličenje je raskoši i meta pogleda prolaznika.
Odabere li se uz to i dodatni paket Navi (izvrstan navigacijski uređaj s moćnim hard diskom), doživljaj postaje potpun. Izvana poglede privlače diodna dnevna svjetla, crna maska i stakleni krov te dodatno zatamnjena stakla, koja u kontrastu s bijelom karoserijom efektno naglašavaju posebnost ukupne pojave. Ozbiljan iskorak napravljen je i kvalitetom materijala i završne izrade, pa Civic sad i u tom segmentu miriši na premium klasu.
Pogledi se prvenstveno lijepe za futurističku armaturu s digitalnim brzinomjerom na katu, dok sportske gene naglašavaju sjedenje niže u nego u drugim kompaktima, kartingaški malen upravljač i perfektan mjenjač, kratak i precizan. Primjedbe? Na autocesti je bučnija od europskih suparnika, zbog nepreglednog stražnjeg dijela pomoć serijski ugrađene parkirne kamere i senzora u paket Executive je bogomdana, a nije zgoreg potražiti pomoć uputa za lakše snalaženje pri rukovanju putnim računalom…
Motor je, pak, podvojenih karakteristika. Honda je ostala vjerna atmosferskoj koncepciji, što znači osjećaj manjka očekivane snage i momenta na nižim okretajima, koju pružaju turbomotori. To može imati svojih prednosti, jer navodi na smireniju vožnju, pa uz uključen ekonomičan program rada motora (koji usporava reakcije gasa) i praćenje indikatora za optimalni trenutak izmjene stupnja prijenosa te efikasan start/stop uređaj potrošnja može pasti vrlo nisko, na oko 6 litara .
Da bi motor postao papren, gas treba dobro protresti, a tad se zovu visokih okretaja teško othrvati. Filigranski usavršen i-VTEC sustav promjenjivog vremena rada ventila ima efekt dopinga i pomaže da motor prodiše punim plućima - iznad 4000 okretaja dobiva novu injekciju snage, gotovo pa poludi i snažno vuče gotovo do konačnih 7000.
Upravo tad do izražaja dolaze sjajan ovjes, izravan upravljač i brz, precizan mjenjač, što instinktivno navodi da se svaki dobar, prazni zavoj pošteno iskoristi. A to je najbolja potvrda da sportski duh Honde nije ispario ni u gospodskom odijelu.
HONDA CIVIC 1.8
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski i-VTEC, atmosferski
Obujam 1798 ccm
Snaga 104 kW/142 KS pri 6500/min
Moment 174 Nm pri 4300/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 430 x 177 x 147 cm
Osovinski razmak 259,5 cm
Prtljažnik 477 litara
Gume 225/45 R 17
Težina 1300 kg
Brzina 215 km/h
0-100 km/h 9,7 sekundi
Potrošnja 7,5 l/100 km
Cijena 189.990 kn
Cijena s doplatama 211.990 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....