VOZILI SMO

LEXUS GS Dizajn napokon prati kvalitetu

Četvrta generacija ulazi u okršaj s njemačkim premium trolistom, BMW-om serije 5, Mercedes E klasom te Audijem A6

Lexus je oduvijek poznat po kvaliteti, pouzdanosti i komforu, ali ponekad pakiranje, osobito kod GS-a, nije pratilo unutarnji sadržaj.

Sada je apsolutno sve ispravljeno i novi je GS možda i najatraktivniji automobil u svompremium segmentu. Gotovo ništa nije ostalo od prethodnika, linije su dinamične, gotovo sportske. Unutrašnjost također prati dizajnersku originalnost. Od najvećeg serijski ugrađenog ekrana, do ‘miša’ kojim se upravlja iznimno jednostavno, sve je podređeno komforu vozača i putnika. Važno je naglasiti da su putnici najviše profitirali jer u vozilu imaju znatno više mjesta nego dosad. Na stražnjoj klupi mogu se smjestiti osobe košarkaške visine (ne samo bekovi), a pritom je i prtljažnik vrlo prostran.

Dok kod njemačkih proizvođača za većinu ‘luksuzne’ opreme treba dodatno posegnuti u novčanik i posebno je naručiti, Lexus većinu toga nudi u početnoj postavi i cijeni. Zbog toga nekima početna cijena od 64.000 eura može zvučati relativno visoka, ali ako se usporedi dobiveno, onda je jasno da je Lexus najpovoljnija kupnja u klasi. Mali je problem što nema dizelskih motora. Lexus je ipak originalno zamišljen i koncipiran za američko i japansko tržište, a dizel je tamo nepoznat pojam. Verzija sa samo benzinskim motorom GS 250 razvija najveću snagu od 209 konja i nudi dobre performanse jer do stotke dolazi za 8,6 sekundi i razvija brzinu od 230 km/h.

Vrh ponude i zaštitno lice Lexusa je hibridna verzija koja je 10.000 eura skuplja od klasičnog benzinca. Ona kombinira snagu benzinskog motora od 295 konja i električnog, a zajedno upareni imaju 345 konja. To je dostatno za ubrzanje od samo 5,9 sekundi, ali i prosječnu potrošnju od 5,9 litara. Također, u gradu se tijekom kraćeg razdoblja može voziti isključivo na struju.

Na otvorenoj cesti električni je motor podrška benzinskom po pitanju snage i štedljivosti. Lexus nudi četiri upravljiva kotača, što znači da se do 80 km/h stražnji kotači okreću suprotno od prednjih, a kasnije u smjeru prednjih, što pridonosi komforu i sigurnosti. Lexus GS je zanimljiva alternativa njemačkim konkurentima u premium segmentu. Da kojim slučajem negdje ispod poklopca piše ‘made in Germany’, vjerojatno bi i prodaja bila veća jer se u Hrvatskoj rabi pojam Deutschland über alles kada su u pitanju premium automobili. U Toyoti računaju da će tijekom godine plasirati sedam Lexus GS vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 20:02