TEHNIKA

MICHELIN CROSSCLIMATE U Alpe i na otok s istim setom guma

Novi Michelinova guma, za razliku od uobičajenih cjelogodišnjih, po svojoj građi nije zimska guma prilagođena za korištenje ljeti, nego ljetna guma sa zimskom specifikacijom i oznakom 3PMSF. Dušu dalo za flotne, ali i privatne kupce...
 Michelin

Neke je navike očito jako teško mijenjati. Čak 65 posto europskih vozača na svojim automobilima tijekom cijele godine koristi ljetne gume. U Njemačkoj, primjerice, takvih je 20 posto vozača, premda zakon propisuje da u zimskim uvjetima auti obvezno moraju imati montirane zimske gume. No, u Francuskoj, gdje je regulativa znatno labavija, tako se ponaša čak 76 posto vozača. S druge strane, ima i onih ( 3 do 7 posto, ovisno o državi) koji s automobila praktički nikada ne skidaju zimske gume. Svi bismo mi, dakle, bili najsretniji kad bi na automobilu mogli imati set guma koji je ujednačeno dobar u svim vremenskim uvjetima te ne brinuti o sezonskim izmjenama koje nas čekaju svake jeseni, odnosno proljeća. Michelin tvrdi da je razvio upravo takvu gumu i nazvao ju CrossClimate.

Za razliku od klasične cjelogodišnje gume, kakvu u svojoj ponudi imaju brojni proizvođači ( ali ne i Michelin!), i kod koje je u osnovi riječ o zimskoj gumi donekle modificiranoj za potrebe vožnje u ljetnim uvjetima, CrossClimate korača upravo suprotnim putem . Ta se guma po svojim osnovnim svojstvima zapravo svrstava među ljetne gume (stvorena je na temelju Energy Savera Plus), ali zahvaljujući inovativnom kombiniranju smjesa i profila nosi oznaku 3 PMSF (Three Peek Mountain Snow Flake), što znači da se može koristiti u svim zemljama koje propisuju upotrebu zimske opreme. Guma je razvijana više od tri godine, testirana je u sedam zemalja, i to u temperaturnim uvjetima od minus 30 do plus 40 stupnjeva Celzijusa, a konačni rezultati su, kako su potvrdili i TÜV, Dekra i UTAC, stvarno impresivni. CrossClimate je u europskom označavanju dobio oznaku A za vožnju u mokrim uvjetima (što je bolje od usporedivih Michelinovih ljetnih i zimskih guma te cjelogodišnjeg Goodyeara Vectro 4S), C za otpor kotrljanja (cjelogodišnja guma C-F, ljetna B-C, zimska C-E), a po razini buke svrstava se među najtiše primjerke.

Teorija, dakle, zvuči odlično, no u Michelinu su se potrudili da nas i u praksi uvjere u svoje poprilično hrabre izjave. Na posebno prilagođenom poligonu u francuskom zaleđu Ženeve CrossClimate smo imali prilike isprobati u sklopu nekoliko testova, i to na Peugeotu 308 i VW Golfu. Prvi ispit odnosio se na kočenje na suhoj podlozi, gdje je CrossClimate postigao rezultat gotovo jednak ljetnoj gumi (zaustavni put od 60 do 0 km/h bio je duži samo metar) te bio osjetno bolji i od zimske i od cjelogodišnje gume.

Držanje podloge u mokrim uvjetima isprobali smo povećavajući brzinu vožnje na klasičnoj poligonskoj kružnici, i to u usporedbi sa zimskom gumom. Potonja je izgubila grip pri brzini od 34 km/h, prilično naglo i bez najave, dok je CrossClimate izdržao do 39 km/h, da bi zatim držanje popustio blago i sasvim postupno. Iznenađujuće dobar rezultat, posebno ako se uzme u obzir da Michelin u spomenutim uvjetima za obje gume deklarira jednako dobre performanse...

Na koncu, novu smo gumu isprobali i u zatvorenom poligonu sa zasniježenom podlogom, stvorenom da simulira uvjete slične onima koje nas znaju iznenaditi svake zime. Dakle, iz podzemne je garaže auto trebalo izvesti po rampi na koju je preko noći napadao snijeg. Ljetna guma, ne treba to posebno naglašavati, ovdje nije imala što tražiti, s cjelogodišnjom je trebalo uložiti malo truda, dok su se zimski Michelin i CrossClimate pri usponu pokazali jednako uspješnim. Nakon svega, jednu smo 308-icu opremljenu novom gumom bez problema uspeli i na snijegom sasvim pokriveni Col de la Faucille na gotovo 1400 metara nadmorske visine, i ni u jednom trenutku nismo osjetili nesigurnost, bez obzira je li pod kotačima bio snijeg, asfalt ili led...

Kad se u svibnju pojave u prodaji u europskim zemljama, uključujući i Hrvatsku, gume CrossClimate bit će dostupne u 23 različite dimenzije. U početku će se proizvoditi samo u promjeru od 15 do 17 cola, no s vremenom bi se ponuda trebala proširiti i na veće primjerke. Što se, pak, cijena tiče, one bi trebale biti oko 7 do 8 eura skuplje od odgovarajućeg ljetnog modela. Dakle - sasvim isplativa investicija...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 06:01