Konceptni modeli često su glavna tema na salonima automobila. Ipak, ovaj put to i nije baš bilo tako. Naime, nekako nam se čini kako su glavnu riječ ipak vodili serijski modeli koji će se kroz koji mjesec naći na cestama.Naravno, to ne umanjuje vrijednost koncepata koji su i ove godine ponudili uvid u blisku budućnost autoindustrije. Očekivano, glavnu riječ imaju struja, mobilnost i autonomija. Ono što je posebno zanimljivo je da od 1. siječnja 2019. godine svi električni modeli moraju imati zvučno upozorenje pri niskim brzinama kako bi pješaci znali da im se približava vozilo, pa će biti zanimljivo vidjeti kakva će rješenja po tom pitanju ponuditi proizvođači. Ovim putem donosimo neke od najznačajnihih koncepata predstavljenih u Ženevi:
ALFA ROMEO Tonale
Iako su svi očekivali serijsku izvedbu, Alfa Romeo na svom je štandu ipak prikazala konceptni model. Službenog naziva Tonale, ovaj SUV predstavlja budućnost talijankse kompanije. Nadamo se da će u serijsku proizvodnju što prije u što manje izmijenjenom stanju...
AUDI Q4 e-tron
Da električna budućnost ne mora biti dosadna pokazali su u Audiju. Njhov konceptni Q4 e-tron prvi je Audi na MEB platformi. Inspiraciju vuče sa ostalih Audijevih modela, a za pogon se naravno brinu električni motori.
CITROEN AMI ONE koncept
Riječ je o tek 2,5 metara dugom i 1,5 metara širokom modelu koji za pogon koristi isključivo električni pogon. Maksimalna brzina iznosi 45 km/h, a prema tvorničkim podacima s jednim punjenjem može se proći do 100 kilometara. Bateriju skrivenu ispod sjedala pritom je moguće napuniti za 2 sata.
CUPRA FORMENTOR
Odnedavno nezavisna španjolska marka novi koncept je nazvala Cupra Formentor. Riječ je o drugom modelu Cupre (iako ga mnogi već nazivaju "prvim pravim" modelom budući da je Cupra Ateca zapravo Seat s drugačijim znakom i jačim motorom), crossoveru kojeg pogoni hibridni pogonski sklop snage 245 KS. Pritom samo s električnim motorom prelazi do 50 kilometara prema WLTP-u.
FIAT Centoventi EV
Koncept predstavljen povodom 120 godina kompanije u principu pokazuje kako bi sljedeća generacija Pande mogla izgledati...
HONDA e Prototype
Nakon što smo prošle godine vidjeli Hondu EV u konceptnom izdanju, mnogi su pohvalili retro dizajn s modernom tehnologijom. Šefovi Honde odlučili su ovaj model staviti u serijsku proizvodnju! Pritom je e Prototype koji je izložen ove godine zapravo gotovo identičan serijskoj izvedbi koja će doći krajem godine. U Hondi obećavaju doseg preko 200 km, a snaga će se prenositi na stražnje kotače. Veselimo se ovom modelu i smatramo da je kombinacija retro izgleda i moderne tehnologije itekako cool!
NISSAN IMQ
Nissan je također predstavio crossover s kojim najavljuju izgled i tehnologiju svojih budućih modela. Koncept IMQ pokreće e-POWER, nova generacija posve električnog motora koja pruža trenutno, linearno ubrzavanje. Riječ je o nadogradnji tehnologije e-POWER koja je trenutačno dostupna u najprodavanijim modelima Nissan Note i Serena u Japanu. Ukupna snaga iznosi 250 kW uz okretni moment od 700 Nm.
PEUGEOT 508 Sports Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered pokazuje u kojem smjeru ide Peugeot kada su u pitanju sportski modeli. Za ovaj koncept zaslužan je Peugeot Sport odjel, a moramo priznati kako uživo izgleda fenomenalno. Spoj 1,6-litrenog PureTech benzinca od 200 KS i dva elektro motora, pa tako na papiru stoji da je ukupna snaga čak 400 KS uz 500 Nm okretnog momenta. Prema Peugeotu, ova sportska limuzina s pogonom na sve kotače do stotke juri za 4,3 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Budući da je riječ o hibridu, 508 Sports Engineered može voziti i samo na struju i to solidnih 50 kilometara.
SEAT el-Born
I Seat se okreće struji! Španjolski proizvođač je objavio prve slike i informacije vezane uz svoj prvi električni model - konceptni el-Born koji bi na tržište trebao stići već 2020. godine. Za pogon se brine električni motor od 204 KS, a automobil s jednim punjenjem baterije prelazi popriličnih 420 kilometara. Ubrzanje do stotke traje 7,5 sekundi, dok uz brzi punjač punjenje od 0 do 80 posto traje kratkih 47 minuta.
ŠKODA Vision iV
Jedan od atraktivnijih koncepata svakako se nalazio na štandu Škode. Vision iV za pogon koristi 2 elektro motora, a s jednim punjenjem prelazi do 500 kilometara. Naravno, izgledom najavljuje kako bi mogla izledati budućnost Škode. Ako je suditi prema Vision iV-u, blistava!
VOLKSWAGEN ID Buggy
ID BUGGY predstavlja novi aspekt modularne platforme za električne modele (MEB). Svojim je purističkim dizajnom konceptualno vozilo suvremena interpretacija ikone – legendarnog buggyja iz Kalifornije za vožnju po pješčanim dinama. Cool, otvoreno vozilo bez emisija i vrhunske tehnologije, idealno je za ljetne vožnje po plaži i gradu. Reinkarnacija automobilskog klasika uz visokonaponsku bateriju integriranu u podnici vozila.
Foto: Fran Kurelac
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....