Bez obzira koliko zapravo ovisili o dobrim gumama, jezik pneumatika stran je većini vozača i uglavnom im se čini kao kaša tajnovitih, možda čak i posve besmislenih brojaka, slova i simbola smještenih bočno na pneumatiku, a posljednjih godina i na gumama obveznim naljepnicama nalik onima koje smo dosad gledali tek na hladnjacima.
A te brojke i simboli zapravo sadrže sve podatke koje trebamo znati o gumi, odnosno brojne korisne i važne informacije o njihovim karakteristikama. Upravo stoga na ovoj stranici za sve koji žele bar malo proširiti svoje znanje ispod ovog teksta dajemo kratak prikaz osnovnih oznaka, a u nastavku još par sitnica koje vam mogu pomoći pri odabiru pravih pneumatika.
Posebno za zimu kad je poželjno da one na sebi imaju simbol na kojem su u planinski vrh ucrtane tri pahuljice, često i s dodatnom oznakom M+S.
Što nije tek neki fancy logo, premda je atraktivno dizajniran, već oznaka visokog standarda kvalitete koji označava da su to gume napravljene za (nadolazeće) otežane uvjete vožnje po jakom snijegu.
Na gumama je također naznačen i maksimalan tlak na koji se one smiju napumpati, no valja upozoriti da to ujedno nije i tlak na koji se pumpaju jer će puknuti pod opterećenjem.
Tlak zadan od strane proizvođača automobila, koji je za osobne aute najčešće u rasponu od 2 do 2,5 bara.
OBJAŠNJENJE OZNAKA NA GUMI:
PROMJER KOTAČA Podatak o nužnom promjeru (odnosno visini) naplataka koji odgovaraju gumi izražen u inčima, u ovom slučaju 20 inča
OMJER VISINE STIJENKE Omjer presjeka gume prema širini, izražen u postocima. Na našem konkretnom primjeru broj 40 označava da visina gume o kojoj se radi čini 40 % njezine širine
ŠIRINA Širina gume u milimetrima, mjerena od jednog boka do drugog na najširem, u slučaju gume koja je na slici na ovoj stranici - 275 mm
INDEKS OPTEREĆENJA Broj koji pokazuje maksimalnu nosivost gume, najčešće napisan iza promjera, a pri tome, primjerice broj 50 znači da 4 gume mogu ponijeti 190 kg, a broj 90 - 600 kg...
INDEKS BRZINE Slovna oznaka znaka koja naznačuje maksimalnu brzinu za gumu ako je ispravnonapuhana i koristi se pod opterećenjem. Nalazi se odmah iza indeksa opterećenja. Primjerice kod gume s oznakom L radi se o brzini od 120 km/h, kod M o 130 km/h i tako po plus 10 za svako sljedeće slovo, redom N, P, Q, R, S, T, U, H, V dok W znači 250, a Y 300 km/h
VRSTA KONSTRUKCIJE Slovna oznaka koja je već pomalo relikt prošlosti, danas se tu uglavnom nalazi slovo R, koje označava da je gumina nosiva tekstilna unutrašnja struktura (karkasa), što je današnji standard koji je sa scene gotovo posve izbacio dijagonalnu gumu i njezinu oznaku D
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....