AKTUALNO

NOVA ŠKODA SCALA BROJ JE VEĆA OD RAPIDA SPACEBACK, a k nama stiže već početkom svibnja za manje od 120.000 kuna!

 
 Škoda

Dva mjeseca prije službenog početka prodaje na našem tržištu, još nije poznata konačna cijena nove Škode Scale, ali je sasvim sigurno da će osnovni model pokretan benzinskim motorom 1.0 TSI sa 95 KS stajati manje od 120.000 kuna (16.000 eura). I to s prilično bogatom sigurnosnom opremom. Već bi osnovni model s paketom Active, prema najavama, uz klima-uređaj, radio s bluetoothom, upravljač i ručicu mjenjača u koži, putno računalo, maglenke i električne podizače sprijeda trebao sadržavati i LED kratka svjetla te sustav za zadržavanje vozne trake (Lane Assist) i radarski nadzor prostora ispred vozila i automatsko kočenje u gradu (Front Assist).

Škoda

Scala, koja je pretpremijeru doživjela u prosincu u Tel Avivu, a svjetsku će premijeru imati upravo ovih dana na salonu u Ženevi, više je od pukog nasljednika Spacebacka, peterovratne inačice Rapida, i jedan od važnijih modela tvrtke iz Mlade Boleslave. Zašto? Jer sada stvarno kroči u tržišno najpopularniju kompaktnu klasu (Spaceback je dimenzijama, tehnologijom i izvedbom bio samo na pragu te klase), pritom izgleda jako dobro i u skupljim verzijama nudi najmoderniju tehnologiju, kakvu zasad ima tek manji broj modela u tom tržišnom segmentu. Što se dizajna tiče - izgleda izvrsno, posebno opremi li se panoramskim krovom, aluminijskim naplacima od 17 ili 18 cola, LED glavnim svjetlima sa svjetlima za skretanje i zatamnjenim staklima. Od dizajna je, međutim, neusporedivo važniji ogroman dobitak u gabaritima. Širina je veća za značajnih devet centimetara (1,79 metar) i uz dužinu veću za šest centimetara i pet centimetara veći osovinski razmak (2,65 metra) nove inačice platforme MQB A nova Škoda postaje punopravni član kompaktne klase (buduća Octavia će zato otići u vode prave srednje klase).

Škoda

Osim osjetno većeg prostora i prtljažnika naraslog do rekordnih 467 litara, udobnost će dizati i opcije poput ambijentalne rasvjete, grijanog vjetrobranskog stakla, upravljača i sjedala, a posebno je zanimljiv tehnološki iskorak u smjeru digitalizacije – virtualna instrumentna ploča dijagonale 26 centimetara te središnji na dodir osjetljivi zasloni veličine 16,5 do 23,3 centimetra sa sustavom SmartLink+, koji nudi više vrsta audiouređaja i povezivanja s pametnim telefonom (i putem eSIM kartice), te wi-fi hotspot, bežično punjenje mobitela, 3D navigaciju, automatski poziv za pomoć, glasovne naredbe…

Korak s najboljim primjercima klase Škoda hvata i arsenalom sigurnosnih sustava - od upozorenja na mogućnost sudara, potencijalno opasno ponašanje pješaka i umor vozača, preko automatskog kočenja, detekcije vozila u mrtvom kutu (do 20 metara) i brzo nadolazećih vozila na autocesti (do 70 metara), širokokutne kamere za pomoć pri izlasku s nepreglednog parkirališta, do samostalnog obaranja dugih svjetala i radarski upravljanog tempomata sve do 210 km/h. Kvaliteta izrade?

Škoda

U suvremenim Škodama nikada nije bila upitna. Što se motora i mjenjača tiče, stvari su dobro poznate – uv već spomenuti 1,0-litreni trocilindarski turbobenzinac 1.0 TSI u dvije izvedbe (95 i 115 KS), u ponudi će biti i snažniji 1,5-litreni četverocilindarski turbobenzinac s isključivanjem cilndara i 150 KS. Osnovni benzinac isporučivat će se s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, preostali sa šest ili uz doplatu 7-stupanjskim s dvostrukom spojkom (DSG). Dizelski motor samo je jedan, u skladu s najavama o njihovu postupnom napuštanju - bit će to 1.6 TDI (115 KS), s ručnim mjenjačem (6 brzina) ili automatskim DSG (7).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 17:15