VOZILI SMO

PORSCHE CAYENNE GTS Stvoren za trkaću pistu

Glavni aduti dvije tone teškog SUV-a su vrhunski podešen ovjes i V8 motor koji razvija 420 KS

Porscheova tradicija gomilanja (pre)velikog broja različitih izvedbi pojedinog modela nastavlja se u SUV klasi.

Uzevši u obzir da Volkswagenova premium marka kupcima trenutno nudi čak 12 verzija 911-ice, logično je da sličnu ponudu naprave i u SUV klasi gdje unatoč krizi ostvaruju rekordnu zaradu, posebno na kineskom i američkom tržištu. Novitet u toj klasi zove se Cayenne GTS, a njegova druga generacija postala je šesti član obitelji Cayenne koja je do sada pronašla put do 430.000 kupaca.

‘Copy-paste dizajn’

Poziv na stazu u Leipzigu Porsche nam je ‘podebljao’ najavom najsportskijeg Cayennea, koji nudi bolji osjećaj u vožnji čak i od brutalnog Cayennea Turbo sa 500 KS. No, zbog vlastite opsesije snagom, momentom i ubrzanjem, takvu najavu uzeli smo s rezervom jer novi GTS razvija ‘samo’ 420 KS, a manjak konja pod prednjim poklopcem u pravilu znači i manjak zabave. No, krenimo redom.

Porscheov model GTS, koji ispunjava tržišnu nišu između Cayennea S i Turbo, ustvari je kombinacija ta dva modela.

Na vizualna rješenja vanjskog dizajna njemački dizajneri nisu trošili vrijeme, već su odabrali jednostavniju ‘copy-paste’ opciju s modela Turbo. Agresivan izgled prednje maske pojačan 20-inčnim naplacima, stražnjim spojlerom i s četiri ispušne cijevi uživo izgleda impresivno. Sportski dojam nastavlja se u kožom presvučenom interijeru gdje, uz sportska sjedala podesiva u osam točaka, novi Cayenne nudi luksuz na razini manjeg penthousea. Ono po čemu se GTS razlikuje od Turbo i S varijante je osjećaj u vožnji.

Dotjerano podvozje

Podvozje, motor i mjenjač preuzeti su od S izvedbe, no zahvaljujući brojnim preradama u GTS-u sve djeluje moćnije i kompaktnije. Zahvaljujući dotjeranom podvozju s tvrđim i 24 mm nižim ovjesom te serijskim sustavom aktivne kontrole ovjesa (PASM), napravljeni su svi temelji za vrhunske performanse. Uz nabrijavanje 4,8-litrenog atmosferskog V8 motora na 420 KS (20 KS više od S modela), Porsche je prihvatio negativnu kritiku kupaca na ručni mjenjač iz prethodne generacije, koji su izbacili iz ponude, pa je jedino aktualno rješenje osmerostupanjski Tiptronic S mjenjač, također posuđen iz Cayennea S.

Modificirani mjenjač prilagođen GTS-u nudi 0,2 sekunde brže izmjene, a ne želite li automatski prijenos brzina, zabavu pružaju polugice na upravljaču pomoću kojih se snaga prenosi na sva četiri kotača.

Premda smo na Porscheovu stazu izišli s predrasudom o dvije tone teškom automobilu, cjelodnevna jurnjava u GTS-u ostavila nas je bez daha. Ubrzanje do stotke traje 5,7 sekundi, maksimalna brzina je 261 km/h, no najveća snaga koju V8 isporučuje na 6500 o/min stvara vrhunski doživljaj za upravljačem.

Velika razlika u cijeni

Zarazna zvučna kulisa izaziva manično maltretiranje papučice gasa, a jedini nezadovoljnici mogu biti ostali putnici koji se doslovno lijepe za sjedala, bez obzira na to pri kojoj brzini vozač to poželi. Ne znamo koliko utjecaja na potrošnju ima serijski Start&Stop sustav, no deklariranih 10,7 litara na prijeđenih 100 km izazvalo bi smijeh čak i u dječjem vrtiću.

Budući da smo na stazi imali priliku voziti S i Turbo varijantu Cayennea, Porscheova najava najsportskijeg SUV-a može se prihvatiti, no ne u potpunosti. Pogled svakog zaljubljenika u Porscheov SUV s razlogom će letjeti prema Turbo varijanti koju ćete na hrvatskom tržištu platiti gotovo 400.000 kuna više od GTS-a.

Zbog takve razlike GTS je već godinama idealna alternativa u svakom pogledu, a vrhunska rješenja sportskog ovjesa, kočnica i V8 motora brinu se da Cayenne ne bude samo luksuzni šminkerski SUV.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 20:57