Dvije godine smo ju čekali, i sad je tu. Početkom studenog Cupra je nakon dugog iščekivanja stigla u Hrvatsku, pa sad i domaći ljubitelji automobila iz prve ruke mogu vidjeti što nudi ovaj proizvođač koji je još krajem 2018. izašao iz okrilja Seata i zaživio kao samostalni brand.
A da se ima što za vidjeti, ima. Cupra je, naime, od svojeg lansiranje uspjela razviti poprilično atraktivnu paletu automobila visokih performansi, koji su pojavom, snagom i nastupom na cesti spremni prilično razgaliti duše poklonika auta s karakterom.
Priča je započela još 2018. s Atecom, koja je pod značkom Cupra oplemenjena nizom ekskluzivnih detalja, poput upadljivo skrojene maske hladnjaka, atraktivnih alu naplataka od 19 cola, četiri ispušne cijevi na rubu stražnjeg difuzora, prestižne unutrašnjosti s presvlakama od Alcantare...
Španjolski SUV pritom je dobio i uvjerljiv pogonski sklop – pod prednji poklopac smješten je prpošni turbobenzinac 2.0 TSI od 300 KS koji uparen s rafalno brzom 7-stupanjskom automatikom s dvije spojke nudi performanse za poželjeti. Pojuriti se može do 245 km/h, a stotka se hvata za superkratkih 4,9 sekundi. Uz crno lakirane kočne čeljusti Brembo, pogon na sve kotače i prilagodljivi ovjes ponuđeno je tako baš sve potrebno za nesputani užitak za upravljačem.
Početkom 2020. pod značkom Cupra osvanuo je i kompaktni Leon u peterovratnoj i karavanskoj izvedbi Sportstourer, koji baš poput Atece mame zavodljivom kombinacijom elegancije i mišićavog nastupa, a osim sportskih ambicija spremni su zadovoljiti i one ekološke.
Već početna motorizacija (2.0 TSI/245 KS)nudi raskošan nastup, a posebno intrigira plug-in izvedba eHybrid koja pomoću turbobenzinca 1.4 TSI od 150 KS i elektromotora od 85 kW (116 KS) stotku hvata za 6,1 sekundu i spremna je 60 kilometara prijeći isključivo na struju.
Posljednji, ali i najvažniji model pristigao u ponudu je Formentor. Atraktivni crossover rastegnut na 445 cm prvi je automobil samostalno, iz temelja razvijen za Cupru.
Šarmantnog dizajna, prvoklasne izrade i bogate opreme spreman je razmaziti i najzahtjevnije vozače. Ušminkan serijskim alu naplacima od 19 cola i velikim, prepoznatljivim logom Cupre na prednjoj masci, posebno atraktivno djeluje straga gdje dominiraju trendovska povezana LED svjetla.
U sportski skrojenoj i ambijentalno osvijetljenoj unutrašnjosti dominira središnji zaslon dijagonale 12 inča. Kad je riječ o pogonu, osnovnu izvedbu pokreće dokazani turbobenzinac 1.5 TSI od 150 KS koji je zahvaljujući sustavu za isključivanje cilindara štedljiv poput hibrida, dok najmoćnijeg Formentora pokreće 2.0 TSI od čak 310 KS uparen sa 7-stupanjskom automatikom DSG i pogonom 4x4. Već sljedeće godine stižu i dizelska (2.0 TDI/150 KS) te plug-in izvedba, čime će luksuzni španjolski crossover nazvan po najsjevernijem rtu na Mallorci i ondje smještenom živopisnom svjetioniku sigurno steći još brojnije poklonike.