Iako sklonost kupnji novog automobila ovisi o pojedinačnim preferencijama i standardu, veliki broj vozača zamijenit će svoj automobil za novi u razdoblju od oko pet godina. Prema statistici Europskog udruženja proizvođača, potpuno nove automobila najčešće kupuju u Velikoj Britaniji i Finskoj – svake četiri godine – dok većina preostalih žitelja Starog kontinenta posjeti auto salon do kraja pete godine starosti svog automobila.
No, postoje i oni koji vole češće mijenati automobil i ne čekati da mu istekne jamstveni rok, posebno ako ga se intenzivno koristilo i ima puno prevaljenih kilometara.
Ako je i vaša praksa da svoj automobil nakon nekoliko godina zamijenite za novi, razmislite isplati li vam ga se uopće kupovati. Ili bi ga uputnije bilo – unajmiti. Dugoročni najam naime, već je nekoliko godina zanimljiva alternativa klasičnom posjedovanju automobila.
Napokon, većina automobila vozači uzimaju na kredit ili leasing, što u konačnici znači da niti nije njihov dok traje financiranje.
Ono što je bitno istaknuti je da rata dugoročnog najma uključuje i sve tekuće troškove održavanja automobila poput servisa, registracije pa i guma, a korisnik se niti u jednom trenutku brinuti o padu vrijednosti automobila, odnosno koliko će novca izgubiti na njemu kad će ga prodavati kao rabljenog.
Dakle, već na prvu se čini da dugoročan najam ima komparativne prednosti nad kupnjom, a da je zbilja tako pokazala je i naša usporedba troškova na primjeru Tesle Model Y, najprodavanijeg automobila u 2023. u čitavom svijetu.
Za usporedbu smo odabrali model Long Range, opremljen s 20-inčnim kotačima Induction i unaprijeđenim sustavom Autopilot, čija cijena iznosi 55.038 eura.
Odnosno, 56.033 eura kad se osnovnom iznosu pridoda naknada za isporuku vozila i dokumentaciju od 955 eura, koja se naplaćuje naknadno.
Uz učešće od 20 posto, odnosno nakon plaćenih 11.207 eura, mjesečna rata leasinga na tri godine za ovaj automobil iznosi 1363 eura. Ako uračunamo i učešće, premda se ono plaća odmah, mjesečna rata tijekom tri godine iznosi 1550 eura.
S druge strane, u tvrtki Carwiz isti automobil u dugoročnom najmu nude za 1237 mjesečno (990 eura + PDV), no pritom je u cijenu najma uključeno i tekuće održavanje koje kod ugovaranja leasinga kupac snosi sam. Primjerice, trošak tehničkog pregleda i registracije prvu godinu stoji 176,03 eura, a ostale godine 248,48 eura, dok servis u osnovnoj varijanti kod Tesle stoji 200 eura.
U cijenu dugoročnog najma još su uključene i gume, a set za ovaj model stoji više od 1000 eura. Ako pretpostavimo da ćete tijekom tri godine trebati još barem jedan set zimskih guma, tekući troškovi održavanja za ovaj automobil u tri godina penju se do gotovo 2500 eura.
Svedeno na mjesečno ratu, to znači da vas Tesla Model Y Long Range u tri godine na ime tekućih troškova stajati dodatnih 70 eura mjesečno, što uz tekuću ratu leasinga njegov ukupni mjesečni trošak podiže na 1620 eura. Što je, pak, osjetno više od cijene dugoročnog najma u tvrtki Carwiz.
A koliko još vrijedi to što ga na kraju korištenja jednostavno vratite i uzmete drugi, bez briga zbog pada vrijednosti i zavrzlama oko prodaje, teško je i reći.
Naravno, treba imati na umu da na mjesečnu ratu utječu mnogobrojni faktori, ponajprije rok najma i previđena kilometraža, ali svakako vrijedi istražiti što vam se za vaše osobne potrebe više isplati.
Za više detalja oko dugoročnog najma, uvjeta i ponudu kontaktirajte CARWIZ na email Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili na broj telefona +385 1 4094 451.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....