TEHNIKA

Mazdinom Skyactiv-X benzincu za 2021. dodatno poboljšane performanse i smanjena potrošnja

Manirama benzinac, po potrošnji poput dizelaša: dotjerani Skyactiv-X186 donosi bolje performanse uz 7 do 9 posto nižu potrošnju
Mazda Skyactiv-X tehnika
 Mazda

Premda je od komercijalizacije revolucionarne Skyactiv-X tehnologije prošlo tek nešto više od godinu dana, Mazda je uvidjela da postoji prostor za daljna poboljšanja - i nije čekala.

Temeljni pricip rada X-motora ostao je nepromijenjen; u većini režima i dalje koristi kompresijsko samozapaljenje vrlo siromašne homogene smjese zraka i benzina uz iskru svjećice tek da bi potaknuo proces.

image
Mazda Skyactiv-X 2021.
Mazda

No, kod dotjerane verzije pomijenjen je oblik čela klipa, omjer kompresije smanjen je na 15:1, prošireno je područje faznog pomaka bregastih vratila, promijenjen obrazac povrata ispušnih plinova...

Ukupno, snaga je narasla na 137 kW / 186 KS (+ 6 KS), okretni moment na 240 Nm (+ 16 Nm), s osjetnim povećanjem već od 2.000 o/min, što je donijelo bolja ubrzanja u praktički svim režimima rada. Također, prilagođen je i rad 24-voltnog mild-hibrid sustava, koji dolazi serijski u kombinaciji sa Skyactiv-X motorom, kako bi prelazi iz režima s uključenim i isključenim mehaničkim kompresorom bili mekši i neprimjetni, a električna pomoć pogonu optimalna.

image
Mazda Skyactiv-X 2021.
Mazda

Pozitivne promjene napravljene su i na planu emisije i potrošnje, pa je prosječna emisija CO2 kod nekih verzija smanjena do čak 13 g/km. Naravno, to se kod nas odražava i na opterećenje trošarinom, koje sada kod nekih verzija Mazde3 jedva prelazi 1.000 kuna.

Novi Skyactiv-X186 raspoloživ je u Mazdi3 i CX-30 u brojnim kombinacijama s ručnim ili automatskim mjenjačem te pogonom na prednje ili sva četiri kotača.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 05:07