Ljubavi domaćih vozača prema Škodi Octaviji, čini se, nema kraja. Prošlu 2019. češki je kompakt ponovno, treću godinu zaredom, završio na vrhu ljestvice najprodavanijih modela, a ništa se nije promijenilo niti u 2020. U prvih šest mjeseci prodano je čak 928 primjeraka, dovoljno da bi Octavia suvereno vladala domaćim tržištem na kojemu je u prvom polugodištu kupcima isporučeno 13.286 novih automobila. Dio zasluga za ovakav rezultat svakako ima i dolazak nove, četvrte generacije koja se prvo ukazala u karavanskoj, a zatim i u limuzinskoj izvedbi. No, spektakularnom prodajnom rezultatu neočekivano je kumovala i korona kriza.
U trenutku potpunog zatvaranja gospodarstva diljem Europe i crnih projekcija za predstojeću turističku sezonu, rent-a car tvrtke nisu preuzele već ugovorene automobile, pa se iz vedra neba na tržištu pojavio popriličan broj nekorištenih, izvrsno opremljenih modela prošle generacije ponuđenih po akcijskim cijenama. Primjerice, Octavia pokretana izvrsnim dizelašem 1.6 TDI od 115 KS u izvedbi Style (automatska klima, alu naplaci, parkirni senzori…) tako se nudila za 147.800 kuna i dio kupaca je odlučio iskoristiti ovu priliku.
No, mnogi su ipak odlučili kupiti i novu Octaviju, predstavljenu početkom studenog 2019. u Nacionalnoj galeriji u Pragu uz popriličnu pompu i glazbenu kulisu za koju se pobrinuo njemački jazz glazbenik Jesse Milliner i Češka filharmonija. I to ne treba odviše čuditi, jer koliko god je kvalitetna, pouzdana i uvjerljivo motorizirana bila prošla generacija, nova je baš u svemu nadmašuje.
Za početak, nikad veća i prostranija karoserija međuosovinskog razmaka 267 centimetara zavodi već na prvi pogled, što je prvenstveno zasluga nove prednje maske s užim, šire razvučenim svjetlima već od starta opremljenih LED tehnologijom. Posebno impresionira što je dodatno povećan ionako gorostasni prtljažnik.
U karavanskoj izvedbi sad broji rekordnih 640 litara (+30), dok u limuzinskoj izvedbi donosi konkurenciji neuhvatljivih 600 litara (+10). Nadalje, dramatično je modernizirana unutrašnjost. Nova Octavia prva je Škoda s dostupnim head-up zaslonom, nudi se i atraktivna digitalna instrumentna ploča, a ugrađen je i napredni multimedijski sustav MIB 3 te sva sila sigurnosne elektronike. Za vozača i putnike brine dvadesetak senzora koji u svakom trenutku nadziru okolinu te po potrebi alarmiraju sustave spremne same usporiti ili zaustaviti Octaviju. I prošla generacija imala je pet EuroNCAP zvjezdica, no nova bi došla i do šeste, kad bi postojala.
Za kraj, nova Octavia se i ljepše vozi. Robusna karoserija izrađena od visokočvrstog čelika uvjerljivo drži cestu, a tu je i motorizacija za poželjeti. Posebno se ističe dizelaš 2.0 TDI od 116 KS spreman trošiti ispod 5 litara, što je zasluga i gotovo smiješnog koeficijenta otpora zraka od 0,24.
Ukratko
Nova Octavia predstavljena je početkom studenog 2019. u Nacionalnoj galeriji u Pragu uz pompu i glazbenu kulisu za koju se pobrinuo njemački jazz glazbenik Jesse Milliner i Češka filharmonija
Češka tvrtka već godinama pobire lovorike na račun besprijekorne izrade, a s novom Octavijom postignut je dodatan iskorak
Među jakim adutima Škode Octavije je i što su istraživanja pokazala da s godinama manje gubi vrijednost i od inače nenadmašnog Volkswagen Golfa
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....