Aktualnu generaciju Ibize poznajemo od 2017., ali model redizajniran i tehnološki unaprijeđen 2021. i u sedmoj godini karijere živi život punim plućima. Globalna potražnja za Ibizom je, naime, u 2023. porasla čak 52 posto (na 77.700 prodanih primjeraka), najviše od svih Seatovih modela, čime je Ibiza osnažila poziciju drugog najprodavanijeg Seata, nakon Arone.
I na malom hrvatskom tržištu odlično stoji - u 2023. prodano je 375 automobila, dovoljno za lokalnu titulu prodajno najuspješnijeg Seata, ispred Atece. Dobar povod za slavlje, ali - nije jedini. Gradski Seat, naime, slavi 40. godišnjicu od dolaska prve generacije na tržište.
Svjećice na torti su spremne, a tim je povodom pripremljena i lijepa slavljenička verzija Edition 40. Temeljena je na standardno bogatim paketima Style i FR i izvrsnim malim turbobenzinskim motorima 1.0TSI (95 i 115 KS), a nude više opreme po nižoj cijeni.
Konkretno, odabere li se kao osnova paket Style, dobivaju se, između ostalog i prednji parkirni senzori, dodatno zatamnjena stražnja stakla, sivi aluminijski naplaci s gumama 195/55 R 16 i paket Praktičnost, u kojem su sadržani automatska dvozonska klima, senzor kiše, automatsko zatamnjenje unutrašnjeg retrovizora, grijani i električno sklopivi vanjski retrovizori te električni podizači stražnjih stakala.
Takva Ibiza Style Edition 40 sa 95 KS košta svega 17.860 eura, sa 115 KS 18.819 eura. Ako se pak kao polazište odabere još bogatija standardna verzija FR, tada se također dobivaju prednji senzori i dodatno zatamnjena stražnja stakla, ali i paket Luxe sa sportskijim sjedalima, džepovima u naslonima sjedala, bočnim oblogama od tekstila, armaturom djelomice obloženom umjetnom kožom te Seat Full Link vezom infotainment sustava s mobitelom.
Tako konfigurirana Ibiza s 95 KS stoji 19.796 eura, sa 115 KS 20.768 eura. U svakoj verziji to su odlične cijene, kojima u ovoj klasi nema konkurencije. S obzirom na vrijednost opreme ušteda se mjeri u stotinama eura, pa čak je sama startna cijena simboličnih 15-ak eura niža od standardnih paketa. Količine su, naravno, ograničene.
Povrh toga, kupuje li se putem Porsche leasinga, kupac u prvoj godini dobiva plaćeno obvezno i kasko osiguranje te trošak registracije, što je dodatna vrijedna pogodnost.
Ukratko
Digitalni instrumenti, infotainment sustav, profili rada motora i automatska dvozonska klima dio su modernog ozračja unutrašnjosti
Ibiza i danas njeguje kult jednog od najljepšeg auta niže klase, posebno izraženog u bogatoj opremi Edition 40 za samo 17.860 eura
Pogon
Mali turbobenzinac briljantan je spoj performansi i potrošnje
Tri cilindra, četiri ventila po cilindru, izravno ubrizgavanje, masa 95 kilograma, obujam od 999 ccm i snaga osnovne verzije od 95 KS i 175 Nm, odnosno snažnije 115 KS i 200 Nm, podaci su iz osobne iskaznice turbobenzinskog motora 1.0 TSI ugrađivanog u verziju Edition 40 i najboljeg motora ove veličine i klase na tržištu.
Ugrađuje se godinama u automobile niže i kompaktne klase koncerna Volkswagen i dokazane je pouzdanosti i izdržljivosti, s brojnim primjerima velikih prijeđenih kilometraža. U Ibizu se ugrađuje od 2017., uvođenjem sadašnjeg modela, a dobar glas stekao je i uglađenim i tihim radom (u stajanju je gotovo nečujan), ali i briljantnim omjerom performansi i potrošnje.
Već je osnovna verzija ugodno temperamentna i u kombinaciji s ručnim mjenjačem s 5 brzina do 100 km/h ubrzava Ibizu za 11 sekundi i postiže brzinu od 186 km/h. Prosječnom profilu kupaca i vozača gradskog automobila kao što je Ibiza - puna šaka brade.
Snažnija verzija od 115 KS pruža još ozbiljnije performanse, jer s ručnim mjenjačem s 6 brzina ubrzava za 9,7 sekundi i razvija čak 198 km/h. Treba znati da izvedba s automatskim 7-brzinskim mjenjačem DSG nije dostupna uz akcijski paket Edition 40 - nude se isključivo ručni mjenjači. Dobro je što je potrošnja uvijek privlačno niska i ovisno o konfiguraciji motora i mjenjača kreće se između 5,2 i 6,0 litara.
Seat Ibiza Edition 40
Šarm je samo jedna od vrlina
Osim privlačnog izgleda, Ibiza nudi mnoštvo zanimljivih i praktičnih detalja, dobre pozivnice za kupnju jednog od modela u sklopu slavljeničkog paketa Edition 40
Ibiza vozi na Volkswagenovoj modularnoj platformi MQB A0 osovinskog razmaka 2,56 metra, čvrste je karoserijske strukture i dobro opremljena sigurnosnim sustavima (automatsko kočenje, držanje u traci, upozorenje na umor...), čime ispunjava sve kriterije sigurnog gradskog auta.
Aplikacija kao daljinska veza s vašom Ibizom
Infotainment s dodirnim zaslonom ulaz je u svijet praktičnih informacija i postavki, kao i zabavnog sadržaja. Mobilnom aplikacijom Seat Connect pristupa se parametrima rada i servisnim informacijama i iz udobnosti stana, dok je auto u garaži ili na parkiralištu.
Dužina je važna, kažu svi koji cijene prostranost
Dužina od 4,06 metra, širina od 1,78 i visina od 1,44 metar dobar su balans između potrebne prostranosti i komfora s jedne strane te praktičnosti i okretnosti s druge, naročito u gradskim prilikama. Ibiza je među najdužim automobilima gradske klase klasičnog formata.
Gratis dodaci za ugodniju i ljepšu vožnju
Elektrificirani i dodatno zatamnjeni stražnji bočni prozori, kao i dodatno zatamnjeno staklo petih vrata pružaju veću privatnost unutar Ibize i zato ih mnogi vole imati na svojem autu. Dolaze besplatno u bogatom paketu Edition 40 i izvrsno se slažu s vatreno crvenom bojom karoserije, također besplatnom.
Digitalni instrumenti ugodni oku
Kombinirani digitalni instrumenti dobro pristaju decentno provučenom sportskom imidžu Ibize. Grafički nisu napadni ni pretrpani bojama i podacima, pa na dobar i pregledan način pružaju uvid u sve informacije.Privlačno djeluje i jamstvo koje se daje na Ibizu - 6 godina ili 150.000 kilometara.
Diodna svjetla olakšavaju vožnju noću
Bogat paket opreme podrazumijeva moderne tehnološke tekovine, poput LED svjetala sprijeda i straga, s funkcijom ranijeg paljenja i odgođenog gašenja Coming and leaving home. Diodna tehnologija, sportski branici i crna sjajna kućišta retrovizora i danju pružaju moderan prizor.
Puno je detalja koji zovu na nizanje kilometara
Sjedajući za izvrsno oblikovan, kožom obložen volan nikada ne bismo rekli da Ibiza traje već sedmu godinu. Ozračje je moderno, odlična sjedala i zadebljan mjenjač mame na vožnju, kombinacija digitalne i klasične tehnologije taman je odmjerena, a kvaliteta izrade besprijekorna.
Praktičnost i lijep izgled ruku pod ruku
Prtljažnik obujma 355 litara veći je i od nekih prtljažnika u automobilima Golf-klase, pa ne čudi što zadovoljava 99 posto uobičajenih potreba. Verzije Style Edition 40 imaju 16-colne aluminijske naplatke s gumama 195/55, dok FR Edition 40 dolazi na 17-colnima i širim gumama 215/45
Seat Ibiza: Partijanje bez prestanka šarmantne gradske Španjolke
Ne čudi da je Seat nazvan po otoku zabave Ibizi prirastao srcu mlađih kupaca i onih koji se tako osjećaju
Svi su noviteti pariškog salona automobila 1984. ostali u dubokoj sjeni Ferrarijevog dvojca supersportskih premijera, modela 288 GTO i Testarossa. No, dugoročno gledano, najznačajniji se novitet krio na štandu tvrtke koja, mada je postojala već tridesetak godina, dotad uglavnom nije izazivala ozbiljniji interes kupaca izvan matične države.
Dotadašnji su modeli Seata bili ili identični Fiatovim, ili modifikacije na tehnološkoj bazi talijanske marke, obično generaciju zastarjele.
No Seat je 1982. prekinuo tu suradnju i odlučio nastupiti na tržištu samostalno, a zavodljiva Ibiza bio je prvi posve autohtoni model. Za pomoć u razvoju angažirani su najbolji mogući partneri - Giorgetto Giugiaro i njegov Italdesign oblikovali su model, Porsche je razvio motor i mjenjač, a Karmann pomogao u realizaciji i komercijalizaciji. Ispod modernog oblika i dalje se nalazilo provjereno podvozje modela Ronda, odnosno Fiat Ritma.
Uz jedno zatezanje bora 1991., do prestanka proizvodnje 1993. napravljen je ukupno 1.308,461 primjerak, a jedna se izvedbi sve do 2008. radila se u Kini.
I druga je generacija potrajala gotovo puno desetljeće, nadmašivši pritom milijun i pol prodanih primjeraka. Taj je model bio toliko uspješan da je dobio i limuzinsku izvedbu nazvanu Cordoba, te dostavnu Inca. Svakako moramo spomenuti i brojne sportske izvedbe, Ibiza je već desetljećima jako prisutna u raznim kategorijama utrka i relija, pa i u Hrvatskoj.
Zanimljivo, nakon što je Seat 1986. ušao u Volkswagenov koncern, Ibiza će tradicionalno biti poligon te grupacije za predstavljanje novih platformi, po nekoliko godina prije Pola.
Iznimka će pritom biti jedino model treće generacije, koji se i radio najkraće, od 2002. do 2008., no i on je bio jako dobro prodavan, te je još dosta prisutan na našim cestama.
Četvrta generacija vratila se na standardni devetogodišnji životni ciklus, a i aktualna peta, predstavljena 2017., grabi u tom smjeru. Već nekoliko godina Ibiza više nije ni najprodavaniji model marke, tu je titulu preuzela Arona, SUV rađen na istoj platformi, no i nakon četrdeset godina drži se sjajno, uvijek agilna, dinamična i privlačna mladima. Partijanju se ne nazire se kraj...
Uvijek atraktivna, ali i sportskog duha
Tijekom sedam godina postojanja WRC klase do 2 litre samo je Seat s Ibizom osvojio više naslova, tri godine zaredom
(1996-1998)
Prve je dvije generacije Ibize nacrtao Giorgetto Giugiaro, treću Walter de Silva, četvrtu Luc Donckerwolke, a aktualnu napokon Španjolac, Julio Lozano
Za razliku od onih talijanskih, španjolskim vlastima nije problem proizvoditi model lokalnog naziva izvan matične države - Ibiza se tako jednako uspješno radi u Slovačkoj, Brazilu i Alžiru
Ibiza je sjajan brend, ime koje je jasno prepoznatljivo svugdje u svijetu, i to, vrlo bitno, svim generacijama, koje ga povezuju sa zabavom i veseljem
Svi modeli
1984.
Kompaktna, duga 3,6 metara, prva Ibiza nudila se s tri ili (od 1986.) pet vrata, nekoliko benzinaca (obujma od 0.9 do 1.7) i jednim 1,7-litrenim dizelašem, a posebno je bila privlačna ženskoj publici. Godine 1992. bila je i službeni automobil Olimpijskih igara u Barceloni.
1993.
Nakon Toleda, ovo je bio drugi model marke razvijen pod kapom novog vlasnika, Volkswagena. Druga je Ibiza bila i prvi automobil proizveden u novoj, suvremenoj tvornici u Martorellu. Izložena je i u stalnom postavu uglednog muzeja dizajna u Barceloni.
1996.
S prvim je redizajnom stigla i sportska izvedba Cupra, što je bilo prvo pojavljivanje tog legendarnog naziva, a danas i samostalne marke. Dvolitreni je motor sa 150 KS pri drugom redizajnu 1999. zamijenjen 1,8-litarskim sa 156 KS, a u Cupra R izvedbi čak 180 KS.
2002.
Potražnja za ovim modelom bila je tolika da je za europsko tržište morala biti otvorena i druga proizvodna linija, u Slovačkoj. Ovo je posljednja generacija koja je imala limuzinsko-karavanskog rođaka Cordobu. Zanimljiva je novost bila dizelska Cupra.
2008.
Dok su prve tri generacije Ibize bile logično stilski nadovezane jedna na drugu, ova je predstavila novi stil, usklađeniji s ostalim modelima marke. Razvijena je iz konceptnog modela Bocanegra, čiji je naziv, zbunjujuće, postao druga sportska izvedba, uz Cupru.
2010.
Nakon gašenja Cordobe karavanska je izvedba, prva pod nazivom Ibiza, s dodatkom ST, predstavljena 2010. na bazi koncepta IBZ. Baš kao i peterovratni model, nadmašila je četiri metra duljine. Ova generacija imala je čak dva facelifta, prvi 2012., a drugi 2015.
2017.
Mrvicu kraća i osjetno šira od prethodnika, peta je Ibiza drastično srezala opcije, dostupna je samo kao hatchback s pet vrata. Nažalost, u ponudi nema više niti izvedbe Cupra, mada je koncept pod tim nazivom predstavljen još 2018.
2024.
Nakon više od šest milijuna prodanih primjeraka u četrdeset godina, Seat je pripremio rođendansku, bogato opremljenu izvedbu Ibize pete generacije, redizajne 2021. Pokretana je izvrsnim trocilindarskim benzincem 1.0 TSI od 95 ili 110 KS
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....