Iako je sada već na pragu da postane oldtimer, zagrebački Audi 80 iz 1993. živi novu mladost, potpuno novi život koji mu je svojim spretnim rukama udahnuo automehaničar Ivan Vuković. Ivanu se, naime, ovaj model oduvijek sviđao pa ga je kupio još prije sedam godina, ali bez namjere da ga dorađuje.
Vozio ga je tako oko tri godine, a ideju da bi s njim ipak mogao nešto izvesti dobio je gledajući u prerade ovog kultnog modela koje je vidio kod prijatelja iz Samobora. Kod njega je došao jer mu se pokvario alternator i kada je vidio tri-četiri različite osamdesetke, od karavana do cabrija koje je ovaj slagao, shvatio je da taj automobil uz malo truda može izgledati puno atraktivnije i krenuo je u posao.
Prvo je htio da ostane u originalnom stanju, ali da bude uredniji, pa je potpuno sredio limariju i prelakirao ga. Također, sredio je unutrašnjost i dodao opremu iz drugih modela s obzirom na to da je njegov primjerak imao samo električno pokretan krovni prozor. No, najviše ga je mučio motor.
Naime, iako velik, 2,0-litreni četverocilindraš razvijao je skromnih 90 KS, prilično malo za takvu karoseriju. Zbog toga nije imao neke performanse, a puno je trošio. Već je tada Ivan odlučio u njega ugraditi moderniji i snažniji turbobenzinac 1.8 iz novije linije Audija A4.
- To je kultni motor, iznimno podatan za bilo kakve dorade, a pristupačan je, nije skup za održavanje i za njega ima dijelova, objašnjava nam Ivan svoju odluku. Što je najbolje, nakon ugradnje je njegov Audi 80 bio znatno snažniji, a trošio je isto kao i sa stari m 2,0-litrenim motorom.
Uz novi motor je, naravno, ugrađen i novi mjenjač, a zbog veće snage motora trebalo je promijeniti i kočnice i ovjes. Ivan je pronašao i ugradio kočnice od, ni manje ni više, nego kultnog modela RS2 i to zajedno s vilicama, te opruge i amortizere od Tuningarta. I ne samo to, nego je dodao i ABS koji auto nije prije imao i sve to uredno atestirao.
I tako je neko vrijeme mirovao s preradama, sve dok mu prijatelji iz krugova zaljubljenika u automobile i tuning poput udruge Swagger crew nisu stavili bubu u uho i rekli mu da još nitko na tom modelu nije napravio konverziju u quattro, a da automobil pritom nije za utrke, već da je “street legal”.
- To je sada već bio izazov, napraviti nešto što se ne vidi svaki dan, ali i ozbiljan “inženjering” s puno proračuna i promišljanja, priča nam Ivan koji je gotovo godinu dana istraživao i provodio slobodno vrijeme na internetu i čitao hrpe tekstove, istraživao po forumima, izvlačio informacije, proučavao podatke i načine kako bi se to moglo izvesti.
- Hrpa tih dijelova kao paše, ali zapravo ne paše, već ih treba prilagoditi i isprobati da sve na kraju bude kako treba. Gotovo godinu dana mi je trebalo da skužim što bi išlo, a što ne bi išlo, moraš znati što radiš i pošteno provjeriti informacije, priča nam Ivan o problemima na koje je nailazio. Uz tako temeljitu pripremu, samo prebacivanje quattro pogona trajalo je možda desetak dana, a sve je napravio većinom sam – barem 90 posto posla.
Pritom je za ovu konverziju trebalo mijenjati čitav donji postroj straga, pa čak i spremnik goriva jer je on upušten kod quattro pogona zbog diferencijala i kardana.
Naravno, trebalo je i pronaći adekvatne donore pa je stražnji ovjes uzeo od originalnog Audija 80 quattro, a s novijeg A4 B5 sam pogon, kardan, stražnji diferencijal... To je također uključivalo i izmjenu mjenjača jer on s Quattro pogonom ima drukčije raspoređene prijenosne omjere, a posebno je napravljen i krojen protočniji ispušni sustav.
- To je sada druga sfera, auto sada super ide i puno je stabilniji tako da sam jako zadovoljan. Uspio sam napraviti nešto bolje od tvorničkog, a da je ipak tvorničko, zaključuje zadovoljno Ivan.
Ivan svoj auto nije samo mehanički poboljšao – uz to je išao i prikladan vanjski styling. Ugradio je zaobljene branike s Audija 80 Cabrio, verzije nakon facelifta, koje je bilo jako teško nabaviti, te prednja svjetla, pokazivače smjera i maglenke s RS2. A kako je kultni RS2 Audi radio u suradnji s Porscheom, žmigavci i maglenke su od Porschea, isti kakvi se mogu naći i na 911-icama generacije 964 i 993.
Ukratko
Umjesto rastrošnog i slabašnog benzinca 2.0 s tek 90 KS, ugrađen je znatno moderniji i snažniji turbobenzinac 1.8 sa 150 KS koji ne troši ništa više od starog motora
- Sada je to druga sfera. Auto super ide i puno je stabilniji u vožnji pa sam stoga jako zadovoljan. Uspio sam napraviti nešto bolje od tvorničkog, a da je ipak tvorničko, zaključuje zadovoljno Ivan Vuković
Prerađeni Audi 80 spušten je gewindama, ugrađeni su mu odbojnici sa zadnjeg Audija 80 Cabrio dok su prednja svjetla, maglenke i žmigavci s kultnog Audija RS2
Ivan je preradu završio nakon četiri godine. Bilo je tu puno istraživanja, proračuna i skupljanja podataka, a dijelove karoserije i unutrašnjosti bilo mu je teško naći. - Jednostavno ih više nema, ne postoje, ne proizvode se, a oni koji ih imaju i znaju što imaju, neće ih prodati, priča nam Ivan
Čitav projekt bio bi puno teže dovršiti da nije bilo drugih zaljubljenika u automobile poput ekipe iz udruge Swagger crew koji na svojim susretima dijele znanje, iskustvo i informacije o rezervnim dijelovima
Uz drugu dodatnu opremu, ne bi to bilo to bez prave muzike. U prtljažniku, uz posebno krojenu drvenu podnicu, ugrađeni su MAC-ov subwoofer i pojačalo snage 2000 W
Samo prednja svjetla, žmigavce i maglenke s RS2 tražio sam tri, četiri godine, a ništa lakše nisam dolazio niti do “običnih”, serijskih karoserijskih dijelova, povjerio nam Ivan Vuković
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa CVH