Start-Stop sustav je elektronički sustav koji pali i gasi motor kada vozilo miruje. Koristi se već nekoliko godina, a na sve veću popularnost automobila opremljenih ovim sustavom utječe želja za smanjenjem emisije CO2 u atmosferu i potrošnje goriva.
Sustav gasi motor nakon što zaustavite automobil, postavite polugu u neutralni položaj (u slučaju ručnog mjenjača) i maknete nogu s papučice spojke. Pritiskom na spojku aktivira se sustav slanjem signala za pokretanje motora, koji se pokreće pritiskom na papučicu gasa.
Što se tiče električnih vozila, sustav gasi motor kada stoji, a stimulirajući signal nalazi se ispod papučice kočnice.
Ovaj sustav je savršen za gradsku vožnju i zastoj u prometnim gužvama, jer se automobil češće zaustavlja i stoga ne ispušta štetne plinove u atmosferu, a također štedi gorivo ili energiju u slučaju električnih ili plug-in hibridnih vozila.
S druge strane, češćim paljenjem motora moraju se ojačati komponente koje su s njim povezane (npr. starter).Starteri koji se koriste u vozilima sa sustavom Start-Stop dizajnirani su i konstruirani na takav način da podnose višestruko ve okretanja nego u standardnom automobilu.
Razlike leže uglavnom u ojačanoj konstrukcije te čvrstoći i trajnosti korištenih materijala. Elementi koji su podložni povećanom habanju moraju biti kvalitetniji, tj. kućište, ležajevi, planetni prijenosnici, sprežni mehanizmi, komutator, četke/držač četkica.
Preostale funkcije i osnovna konstrukcija ne razlikuju se od standardnog pokretača. Starter u vozilima opremljenim sustavom Start-Stop važan je element cjeline. Njegov životni vijek, postojanost, upotrebljivost, kao i dizajnerska rješenja u velikoj mjeri ovise i o tome kako ga koristimo.
Stoga, ako korisnik vozila s navedenim poboljšanjima primijeti neuobičajeno ponašanje prilikom paljenja i gašenja motora, treba otići u automehaničarski servis. Danas su mnoge velike radionice opremljene odgovarajućim alatima za popravak kvarova povezanih s naprednim motorima. Specijalizirani djelatnici potrudit će se pronaći kvar,popraviti ga ili zamijeniti oštećeni element.
Više informacija potražite OVDJE
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....