TUNING

Što treba da VW Golf VI GTI bude atraktivniji? Podesiv ovjes, veći naplaci, novi usis i ispuh - sasvim dovoljno

Domaći vlasnik sređenog Golfa sve izmjene je atestirao i koristi ga "daily", za svakodnevnu vožnju. Upoznajte njegov GTI

VW Golf VI GTI tuning projekt

 Marin Tomaš

Postoje pedantni ljudi, zatim perfekcionisti, "picajzle" i onda postoji Marin Dajak. Strojar iz Zagreba za kojeg je mehanika umjetničko djelo što ne čudi s obzirom na to da se već 20 godina bavi vrhunskim biciklima koji su preciznošću i tehnologijom fine mehanike u samom vrhu strojogradnje, miljama ispred automobila.

Donedavno brand manager za prestižne Trek i Cannondale modele bicikala, Dajak danas slaže, servisira i osobno prilagođava high-end bicikle od koji neki koštaju više od 10.000 eura!

image

VW Golf VI GTI tuning projekt

Marin Tomaš

Možete zamisliti kava je pedantnost, znanje i posvećenost potrebna za servisiranje fine mehanike tako skupih i složenih proizvoda kao što su moderni trkaći i električni bicikli izrađeni od materijala poput karbona i titanija s disk-kočnicama, višebrzinskim mjenjačima i naprednim ovjesima koji imaju i elektronsku kontrolu i kada se takav čovjek primi dorađivanja vlastitih automobila. A počeo je već s prvim, Peugeotom 106 XS.

- Naravno, svi smo mi kao klinci htjeli S16, ali ovo je bio “next best thing” jer vizualno izgleda kao S16, priča Marin. Taj ga je automobil naučio što je kvalitetno posložen ovjes, a čak je i pronašao jedan 1.6 motor iz 106 Rallyja, ali su pokušaj zamjene motora pratile brojne muke i peripetije i sve je na kraju neslavno završio.

image

VW Golf VI GTI tuning projekt

Marin Tomaš

Onda je preko cure došao do Škode Fabije RS koja je mehanički bila odlična, ali kozmetički i ne baš, a prvo je na red došla zamjena tvrdog i neudobnog serijskog ovjesa

Weitechovim sportskim gewindama. Svašta se još radilo na tom automobilu s kojim je ostao pet godina, ali uvijek ga je srce vuklo prema pravom Volkswagenu. Naime, odrastao je u Rudešu pod utjecajem Siniše Selimovića koji je već tada vozio Golf II GTI i to G60 Edition 1, ali i drugih prijatelja poput Zlatkića koji je u Golfa I ugradio 2.0 16-ventilski motor iz Audija sa 150 KS. Zato nije časio časa kada mu je prijatelj bajker javio da jedan advokat iz Osijeka prodaje kultni originalni Golf V Edition 30 s 230 KS i malo kilometara.

image

VW Golf VI GTI tuning projekt

Marin Tomaš

- Tad sam već poznavao puno ljudi koji sređuju aute preko foruma tako da sam s tim autom krenuo u ozbiljnije tuniranje, priča nam Marin, ali kako to najčešće biva, čovjek nakon nekog vremena shvati da nikad nije dovoljno brzo i da sve to jako puno košta, a kap koja je prelila čašu bila je kada je žena ostala trudna.

Prodaje Golf Edition 30 i kupuje obiteljski Passat karavan, a iz zabave s prijateljem kreće u suludi projekt VW Lupa za trke s AP podesivim ovjesom, kočnicama i 1.8-litrenim K04 turbomotorom iz Audija S3 nabrijan na 280 KS. Nakon Lupa, opet u kombinaciji s prijateljem, kupuju Audi S4 Avant s 2.7-litrenim biturbo motorom, ali taj auto se tek pokazao kao rupa bez dna, ne samo što troši kao kanader, kako kaže Dajak, već i za održavanje.

image

VW Golf VI GTI tuning projekt

Marin Tomaš

Dajak se odlučuje vratiti na svoju ljubav, Golf GTI V, ovaj puta s DSG-om, i u njega unutar godinu-dvije ulaže ne samo u ovjes, kotače i kočnice, nego i kožna sjedala, navigaciju, glazbu... I činilo se da će tu priča stati dok nije u oglasu vidio crnu šesticu GTI iz Pule i malo po malo se sprijateljio s prodavačem i odlučili su se, uz kompenzaciju, zamijeniti.

- Hvala Bogu da imam Ledenog i Darca koji su majstori za tuning i velika su mi podrška, jer na autu je bilo posla, iako je već imao hrpu opreme koju ja sam vjerojatno ne bi ni kupovao, kaže nam Dajak.

Tako je stigao s Focalovom muzikom i Milletechovim kompletnim ispušnim sustavom od inoksa koji košta nekoliko tisuća eura, ali ima doživotnu garanciju. Ima i HJS katalizator i vakuum klapnu, ventil koji se aktivira preko daljinskog upravljača, a zaobilazi jednu sekcija zadnjeg lonca pa zvuči glasnije, što se, prema dozvoli na atestu, smije koristiti isključivo na stazi. Na autu su već bile KW gewinde, ali varijanta 2 pa ih je Marin zamijenio s varijantom 3 kod kojih se može podešavati kompresija i brzina povrata.

image

VW Golf VI GTI tuning projekt

Marin Tomaš

Motor je kompletno bio je na Revo trkaćim nosačima što se nije pokazalo kao dobra ideja, pa ih je zamijenio originalnim, isto kao i što je ugradio nove originalne (pune) selene umjesto ugrađenih sportskih Powerflex koji su mu bili pretvrdi i škripali.

Naime, njegov je cilj da auto koristi za svakodnevnu vožnju po normalnim prometnicama pa je pisao u KW i tražio da mu pošalju postavke ovjesa upravo za njegov potrebe, a to je bio razlog i što je sve atestirao.

- Meni je bitno da je auto nisko, ali da ne udaram po loncu ili kraku šasije kad idem preko ležećih, veli Dajak.

image

VW Golf VI GTI tuning projekt

Marin Tomaš

Kaže da se za atest pripremao dva tjedna koliko mu je trebalo da skupi tehničku dokumentaciju: za elemente ovjesa, usisnog i ispušnog sustava. Za potrebe ispitivanja potrebno je bilo obaviti vaganje i špur pa je samo atestiranje bilo gotovo brzo i obavljeno je u okviru jednog postupka ispitivanja, tzv. “velikog atesta”.

Kratke činjenice

VW-ovom 2.0-litrenom turbaku olakšano je disanje uz HG-Motorsport usis sa sportskim filtrom zraka i Milletechov kompletan ispušni sustav od inoksa

Serijske gume 225/40 R18 zamijenjene su Goodyearom Eagle F1 Asymetric u dimenziji 225/35 R19 koje su obučene na BBS-ove C-HR aluminijske kotače iz Performance linije u sivoj antracit mat boji

Malena bočica u prtljažniku zapravo je dio Milletechovog ispušnog sustava i služi kao spremnik za vakuum. Naime, klapna, ventil za zaobilaženje jednog odjeljka stražnjeg lonca pokreće se pomoću vakuuma

Prepoznatljiva Recaro sjedala s legendarnim kariranim uzorkom obavezna su oprema u GTI-ju. Oznaka je serijski ušivena u naslon za glavu, a Marin je dodao GTI pločicu i na ručicu

Auto leži skroz nisko, ali ne grebe - Marin je pisao u KW i tražio preporučene postavke za gewinde za svoj GTI kako bi bio što niži, ali opet da bude upotrebljiv i funkcionalan u svakodnevnoj vožnji

Instrumenta ploča je serijska, baš kao i ručice za mijenjanje brzina na upravljaču, ali su niske pa su naknadno dobile aluminijske ekstenzije kako bi ih bilo lakše dohvatiti

Jedva vidljivu outline matt crnu naljepnicu s oznakom 23 ZGB Dajak je stavio prije odlaska na tradicionalni susret GTI fanova na Wörtherseeu ove godine

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa CVH

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 11:38