Suzuki S-Cross ne treba posebno predstavljati: činjenica da je već i prošli model pet godina proveo na poziciji jednog od najprodavanijih automobila privatnim kupcima u Hrvatskoj dovoljno govori o tome koliko su dobro vozači upoznati s njegovim kvalitetama. A onda je krajem 2021. godine Suzukijev SUV dobio znatno moderniji i privlačniji izgled s visokim prednjim dijelom, koji mu je dao još ozbiljniji vizualni nastup.
Takav dojam podržavaju novi karoserijski dijelovi poput zaštite podnice, nove rešetke hladnjaka s kromiranim i crno-lakiranim detaljima, kao i atraktivna LED prednja svjetla s tri elementa. Usprkos mišićavijem izgledu, Suzuki nije mijenjao dimenzije karoserije koje s jedne strane donose puno prostora u unutrašnjost, dok su s druge i dalje spretne za manevriranje u gradu.
Duljinom od 4,3 metra S-Cross je veći od većine konkurenata istog cjenovnog razreda, pa je unutrašnjost dovoljno prostrana i za iznadprosječno visoke vozače i suputnike, kojima je tako zajamčen ugodan smještaj i na duljim putovanjima.
Zahvaljujući jednostavnom i velikodušnom podešavanju prednjih sjedala, čija udobnost može poslužiti kao primjer, ali i stupa upravljača podesivog po dubini i visini, idealan položaj za volanom nije teško pronaći. Općenito, S-Cross oduševljava odličnom ergonomijom, nešto što se sve češće gubi u modernim automobilima koji guraju digitalne tehnologije na uštrb praktičnosti i jednostavnosti upotrebe. Ovdje to nije slučaj.
Iako oba modela koje smo usporedili u često biranim paketima opreme GL+ i GLX imaju pregledan dodirni zaslon na vrhu središnje konzole preko kojeg je moguće kontrolirati različite funkcije automobila, pohvalno je što automatski dvozonski klima uređaj ima svoje zasebne kontrole. I instrumentna ploča ima klasične, analogne pokazivače i dodatni digitalni zaslon u sredini, pa je pregledna i jasna. Čak je i elektronske sustave aktivne sigurnosti moguće jednostavno i brzo aktivirati ili deaktivirati pritiskom na jednu od tipki na panelu s donje lijeve strane volana, umjesto kompliciranim ulaženjem u izbornike.
Vrlo ugodan i dimenzijama sjajno pogođen trokraki upravljač također ima pregršt kontrola, od audio sustava, tempomata i limitatora brzine preko sustava za telefoniranje bez ruku do tipke za aktiviranje samostalnog zadržavanja unutar vozne trake na autocesti, iznad brzine od 65 km/h. I sve to S-Cross ima u serijskoj opremi.
Općenito, riječ je o jednom od serijski najbolje opremljenih SUV automobila i to ga također čini tako primamljivim. Počevši od sedam zračnih jastuka, ABS i ESP sustava preko spomenutog sustava za prevenciju, ali i upozorenje na napuštanje vozne trake, upozorenja na krivudanje, prepoznavanja prometnih znakova do automatskog kočenja kada automobil pomoću sprijeda ugrađenih kamera i lasera detektira kritične situacije i koči umjesto vozača. Treba spomenuti i pomoć pri kretanju uzbrdo, sustav za nadzor tlaka u gumama i LED dnevna svjetla, dok udobnost vožnje osim klima uređaja podižu prozori i retrovizori na struju, multimedija i audio sustav s bluetooth povezivanjem.
U nešto bogatijem paketu opreme GL+, kakav je imao srebrni S-Cross u našoj usporedbi, dolaze još kožni volan, automatski klima uređaj, grijanje prednjih sjedala i prostora za suputnike straga, dva dodatna zvučnika, parkirni senzori sprijeda i straga, pokretanje motora tipkom, aluminijski krovni nosači, kromirana prednja maska, automatska svjetla i brisači, adaptivni tempomat, prednje maglenke i zatamnjena stakla.
S druge strane, crni S-Cross bio je opremljen GLX paketom, što znači da povrh svega ima kožne obloge na vratima, sjedala u kombinaciji prave i sintetičke kože, stražnju kameru i polirane 17-colne aluminijske naplatke. Velika razlika je i u multimediji. U opremi GLX se umjesto 7-inčnog nudi 9-inčni dodirni zaslon, navigaciju i sustav za parkiranje s pogledom od 360 stupnjeva.
Osim bolje opreme, crni S-Cross na našem testu opremljen je i pogonom na sva četiri kotača. U ovoj klasi i cjenovnom razredu to je rijetka ponuda. Uz podnicu udaljenu od tla 17,5 cm, to S-Crossu daje prave terenske sposobnosti. U standardnim uvjetima pogon je na prednje kotače, ali na skliskim podlogama uključuju se i stražnji. Pritom vozač može izabrati četiri režima rada Suzukijevog 4x4 pogona Allgrip: automatski, sportski, onaj za snijeg te program za ozbiljnije terene, kada se središnji razdjelnik snage zaključava do brzine od 60 km/h. Pogon Allgrip funkcionira odlično, vrlo mekano i uglađeno, u što smo se uvjerili u kratkom off-roadu na rahloj podlozi.
Ono što također pomaže vozaču u svim uvjetima vožnje je odličan blagohibridni pogonski sustav. Nudi okretni moment kao da je u pitanju dizelski motor, a sastoji se od novog 4-cilindarskog turbobenzinskog motora 1.4, mirnijeg i uglađenijeg rada od 3-cilindarskih motora u modelima konkurencije. Razvija 129 KS, a radi uz potporu elektromotora koji funkcionira na 48V. Električni sklop pomaže motoru pri kretanju i kad mu je najteže i najpotrebnije, odnosno pri ubrzanju i pretjecanju. Daje dodatnih 10 kW (13,6 KS) pa novi S-Cross raspolaže s ukupnih 143 KS, uz, u konačnici, manju emisiju CO2 i potrošnju benzina.
Također, novi blagohibridni benzinski motor daje i veći okretni moment: 235 Nm već na 2000 okretaja. Stoga se dobiva dojam vožnje puno snažnijim motorom, jer električni sklop u svakom trenutku isporučuje svojih dodatnih 50 Nm momenta. Pokazuju to i performanse.
Ubrzanje s mjesta do 100 km/h traje samo 9,3 sekunde, a najveća brzina dostiže gotovo 200 km/h. A to znači da se s S-Crossom može i te kako žustro voziti. Naime, s masom praznog automobila ispod 1300 kilograma, što je manje i od mnoštva manjih modela iz gradske crossover i SUV klase, Suzuki je izuzetno lagan u odnosu na svoju veličinu. Odličnom osjećaju u vožnji pridonose čvrsta i lagana konstrukcija te precizni upravljač i mjenjač, s izvrsno pogođenim otporima.
Dobre vozne karakteristike, prostrana unutrašnjosti s najvećim prtljažnikom u ovoj klasi obujma 430 litara, moderan i štedljiv blagohibridni pogonski sklop s mogućnošću pogona 4x4, kao i bogata oprema, pokriveni su iznimno dobrom cijenom. Započinje na 21.210 eura, pa kada se sve zbroji i oduzme, stvarno je teško pronaći manu Suzukijevoj pobjedničkoj formuli.
Suzuki S-Cross 1.4 T Hybrid GL+ vs Suzuki S-Cross 1.4 T Hybrid 4WD GLX
Kratke činjenice
Novi 4-cilindarski 1.4-litreni turbobenzinski motor s dodatnim elektromotorom daje dovoljno snage u svim uvjetima, a pogon 4x4 Allgrip prohodnost na skliskim i rahlim podlogama
Pregledan i jednostavan interijer velik je adut S-Crossa u moru trendovskih model, u kojima neke osnovne funkcije auta treba tražiti u izbornicima. Ovdje je sve na tipke, jednostavno, lako pregledno i pristupačno. Upravljač je odlično pogođene veličine
Prednja sjedala su svojom udobnošću i veličinom za svaku pohvalu, izdašno podesiva u svim smjerovima, a u paketu GL+ su grijana i presvučena kožom i tkaninom
Novi S-Cross dorađenog je dizajna s visokim prednjim dijelom i atraktivnim svjetlima. Ima sve adute za sraz s ljutom konkurencijom, a najveći plus mu je što nudi jako puno za uložen novac
Izdašniji paket opreme GLX donosi veći 9-inčni središnji dodirni zaslon s bogatijom grafikom, funkcijama i navigacijom. Šareniji je izgled i okomitog digitalnog zaslona instrumentne ploče, a u ovoj opremi S-Cross nudi i prikaz svih 360 stupnjeva oko vozila
Sjedala su u opremi GLX presvučena kombinacijom prave i sintetičke kože, a 17-inčni aluminijski naplaci su atraktivnijeg izgleda i polirani. Dimenzije guma su iste
Hybrid GL+
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, 4 cilindra
Obujam 1373 ccm
Snaga 95 kW/129 KS pri 5500/min
Moment 235 Nm pri 2000-3000/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 430x178,5x158 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik430 litara
Gume 215/55 R 17
Težina1240 do 1265 kg
CO2 ispuh 129 do 130 g/km
MJERENJA
Brzina 195 km/h
0-100 km/h 9,5 sekundi
Potrošnja 5,7 l/100 km
S metalik lakom 23.043 eura
SERIJSKA OPREMA
alu naplatci 17 cola • automatska LED svjetla i brisači • maglenke • upravljač i mjenjač u koži • automatski dvozonski klima uređaj • grijanje prednjih sjedala • adaptivni tempomat i limitator brzine • 7 zračnih jastuka • automatsko kočenje u slučaju sudara • upozorenje na krivudanje i napuštanje prometne trake i prevencija • Hill Hold control • nadzor tlaka u gumama • parking senzori • 7-inčni dodirni zaslon • Bluetooth • Ukupno: 22.614 eura
Hybrid 4WD GLX
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, 4 cilindra
Obujam 1373 ccm
Snaga 95 kW/129 KS pri 5500/min
Moment 235 Nm pri 2000-3000/min
Pogon na sve kotače
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 430x178,5x158 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik430 litara
Gume 215/55 R 17
Težina1285 do 1305 kg
CO2 ispuh 132 do 133 g/km
MJERENJA
Brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,2 sekundi
Potrošnja5,8 l/100 km
S Metalik lakom 28.058 eura
SERIJSKA OPREMA
alu naplaci 17 cola • automatska LED svjetla i brisači • upravljač i mjenjač u koži • automatski dvozonski klima uređaj • grijanje prednjih sjedala • adaptivni tempomat i limitator brzine • 7 zračnih jastuka • automatsko kočenje u slučaju sudara • upozorenje na krivudanje i napuštanje prometne trake i prevencija • Hill Hold control • nadzor tlaka u gumama • stražnja kamera s pogledom 360 stupnjeva • 9-inčni dodirni zaslon • navigacija • Ukupno: 27.628 eura