Osim što je proizvođač najpouzdanijih automobila na svijetu, Toyota proizvodi i najsigurnije automobile na svijetu.
Japanci, naime, smatraju da je sigurnost pravo svakog pojedinca, a ne luksuz, pa zato svaki njihov model već u serijskoj opremi ima cjeloviti paket sigurnosnih sustava nazvan Toyota Safety Sense.
Nije riječ samo o pasivnoj sigurnosti, koja smanjuje posljedice eventualnog sudara ili nezgode zahvaljujući visokoj razini zaštite nove TNG arhitekture (koja je čvršća od 30 do 65 posto i ima programirane deformacijske zona koje smanjuju silinu udarca s kompletom zračnih jastuka, koji, pak, sprečavaju ozbiljne ozljede), nego ponajprije o izdašnom kompletu modernih elektronskih sustava aktivne sigurnosti.
Europski auto godine 2021. Toyota Yaris izvrstan je primjer i nije ga bez vraga Euro NCAP proglasio najsigurnijim automobilom u svojoj klasi i postavio za primjer drugima. Osim što je njegova platforma čvršća za 37 posto od prethodnika, prvi je automobil na svijetu sa središnjim zračnim jastukom između vozača i suvozača, koji sprječava njihov kontakt prilikom bočnog sudara, a serijski donosi više od deset sustava aktivne sigurnosti.
Prepoznaje i pamti prometne znakove
Uz Road Sign Assist (RSA) sustav automobil je u stanju čitati i prepoznavati prometne znakove na cesti. Korisne informacije poput ograničenja brzine potom prikazuje na zaslonu u kokpitu, a ako se vozač ne pridržava, primjerice, ograničenja brzine upozorit će ga signalom.
Čuva od prelaska automobila u drugu voznu traku
Koristeći kameru ugrađenu iza vjetrobrana, Lane Departure Alert (LDA) pomaže vozaču izbjeći slučajno prelaženje u susjednu prometnu traku tako što će ga prvo zvučnim i vizualnim signalom upozoriti kada primijeti nenamjerno skretanje, a onda i sam korigirati putanju automobila upravljačem.
Prilagođava brzinu vozilu ispred vas na autocesti
Uz klasični tempomat, svi Toyotini modeli sada su serijski opremljeni adaptivnim tempomatom (ACC). Ako se ispred vas na autocesti nađe sporije vozilo, sustav će automatski smanjiti brzinu vožnje i održavati zadani sigurnosni razmak.
Samostalno ispravlja putanju automobila
Vehicle Stability Control (VSC) koristi brojne senzore, poput senzora ABS-a i senzora zakretanja vozila oko središnje osi, kako bi prepoznao zanošenje u zavoju te potom selektivnim kočenjem pojedinačnih kotača ispravio putanju da ne bi došlo do izlijetanja.
Sam podiže i spušta duga svjetla po potrebi
Toyotin sustav automatskih dugih svjetala (AHB) konstruiran je da bi optimizirao vidljivost u noćnoj vožnji svih sudionika u prometu. Prepoznaje svjetla nadolazećeg vozila i okolne rasvjete te samostalno prebacuje između dugih i kratkih svjetala.
Projicira podatke na vjetrobran
Premda nije dio serijske već dodatne opreme, projekcija najvažnijih podataka (brzina, okretaji, navigacija...) na vjetrobran bitno utječe na sigurnost, budući vozač uopće ne mora skidati pogled s ceste. Tehnologija je preuzeta s borbenih zrakoplova.
Drži automobil u svojoj prometnoj traci
Kada je aktivan dinamički tempomat, Lane Tracing Assist (LTA) sustav koristi prednju kameru i radar kako bi uz pomoć prometnih traka i bočnih linija na cesti zadržao automobil u svojoj traci tako što samostalno zakreće upravljač i upravlja automobilom.
Nadgleda pješake i automatski zaustavlja vozilo
Pre-Collision sustav (PCS) s prepoznavanjem pješaka (danju i noću) koristi prednju kameru i radar kako bi detektirao vozila i pješake na putanji. Kada primijeti da se povećava opasnost od sudara zvučno i vizualno upozorava vozača, a ako ne reagira samostalno će zaustaviti automobil.
U genijalnom eCVT mjenjaču je tajna
Toyotin HSD poseban je po elektronski kontroliranom razdjelniku snage koji omogućuje kontinuirano varijabilni prijenosni omjer, a sve bez ijednog tarnog, potrošnog dijela odnosno spojke
Ključni dio Toyotinog Hybrid Synergy Drive sustava je zapravo razdjelnik snage odnosno elektronski kontrolirani mjenjač s kontinuirano varijabilnim prijenosom. Riječ je o zbilja biseru inženjerske tehnike koji je osim potpuno prilagodljivog prijenosnog omjera istovremeno i gotovo potpuno neovisno o njemu u stanju kombinirati zasebno ili zajedno rad benzinskog motora i dva elektromotora.
A kao i svako genijalno rješenje u osnovi je vrlo jednostavan – riječ je zapravo o, premda kompleksnom i vrlo razrađenom, paru planetarnih zupčanika koji povezuju i u praktični bezbroj mogućnosti kombiniraju rad tri motora. Pritom jedan elektromotor, veći i snažniji, služi za pokretanje vozila i punjenje baterije, a drugi, manji pokreće vozilo u hodu unatrag čime se izbjegao dodatni par zupčanika i pojednostavio mjenjač, a osnovna zadaća mu je da bude generator, pokretač benzinskog motora i kontrolor prijenosnog omjera.
Osim što je ovakav briljantan razdjelnik snage i mjenjač potpuno prilagodljiv svim režimima rada, funkcionira izuzetno efikasno, tiho, mekano i uglađeno, a ono što je posebno hvale vrijedno – ne koristi nijednu spojku ili drugu tarnu, potrošnu površinu što ne samo da ga čini izuzetno pouzdanim i trajnim koliko i auto nego osim izmjene ulja ne zahtijeva nikakvo održavanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....