MAZDA U 2021.

U 2021. godinu Mazda je ušla s novom kurom podmlađivanja za SUV CX-5, najviše novosti u kabini

Uz unaprijeđeni infotainment sustav, dolaze nove pogonske kombinacije i novi atraktivni paketi opreme
Mazda CX-5
 Mazda

Sve do pojave manjeg crossovera CX-30, broj veći CX-5 bio je najprodavaniji Mazdin model u Europi. Od predstavljanja aktualne generacije 2017. svake je godine lagano dotjerivan, čime je održavana atraktivnost ponude. Za ovu sezonu promjene su i vizualno uočljive, ponajprije u unutrašnjosti, gdje u oči upada veliki središnji zaslon dijagonale 10,25 inča, zajedno s boljom grafikom i unaprijeđenim funkcionalnostima kakve poznajemo iz modela Mazda3, CX-30 i električnog MX-30. Od ovog posljednjeg preuzete su i mogućnosti daljinskog upravljanja nekim funkcijama.

image
Mazda CX-5
Mazda

Najviše vidljivih novosti donosi nova posebna verzija Homura, koja se temelji na bogatom paketu Revolution. Izvana se ističe crno lakiranim 19-inčnim naplatcima i kućištima retrovizora, a u unutrašnjosti jedinstvenim presvlakama u kombinaciji eko-kože i materijala nalik alkantari, s crvenim šavovima. Homura je samo jedan od ukupno osam raspoloživih paketa opreme, uključujući i jubilarnu inačicu povodom 100-godišnjice tvrtke, koji uz čak jedanaest kombinacija motora, mjenjača i pogona daju široki raspon od ukupno 46 verzija CX-5-ice.

image
Mazda CX-5
Mazda

Za 2021. novosti ima i na polju mehanike. Dvolitreni benzinac sa 165 KS već je lani, u cilju smanjenja potrošnje, dobio je sustav isključivanja dva cilindra pri malim opterećenjima, a sada se nudi u svim kombinacijama s ručnim i automatskim mjenjačem te pogonom na prednje ili sva četiri kotača. Benzinsku ponudu zaokružuje 2,5-litreni četverocilindraš sa 194 KS, raspoloživ isključivo s automatikom, dok je 2,2-litreni dizelaš u izvedbama sa 150 i 184 KS sada prilagođen strogoj normi Euro6 (bez dodatka Temp.).

image
Mazda CX-5
Mazda

Najljepše od svega, svim pogonskim opcijama znatno je snižena potrošnja i emisija CO2 prema WLTP-u, pa su zahvaljujući tome i novom načinu obračuna trošarine neke verzije unatoč navedenim poboljšanjima povoljnije i za više od 10.000 kuna nego što su bile u 2020. Ovdje posebno valja istaknuti sasvim solidno opremljeni CX-5 G165 Challenege (dvozonski automatski klima-uređaj, 17“ alu-naplatci, sustavi nadzora mrtvih kutova i zadržavanja u prometnom traku...) koji je raspoloživ za manje od 200.000 kuna.

Infotainment

Uz veći središnji zaslon dijagonale 10,25 inča i suvremeniji infotainment sustav (od paketa Attraction naviše), CX-5 drugi je Mazdin model koji putem aplikacije za pametni telefon MyMazda nudi mogućnost daljinskog povezivanja s vozilom, provjeru statusa i upravljanje pojedinim sustavima. Dok kod električnog MX-30 daljinski možete npr. provjeriti stanje baterije i upravljati njenim punjenjem, uključiti grijanje kabine ili odmrzavanje stakala, vlasnici CX-5-ice morat će se zadovoljiti nešto manjim opsegom povezanih usluga.

Primjerice, moći će provjeriti jesu li ostavili otključana vrata i zaključati ih po potrebi. Također, pomoću aplikacije MyMazda moći će odrediti točnu lokaciju vozila ili iz pametnog telefona prenijeti željeno odredište izravno u navigacijski sustav automobila. A ako se pojave neki tehnički problemi, zapis o njima bit će vidljiv Mazdinoj službi za podršku korisnicima. Putem aplikacije možete dogovoriti i servis, s time da će podaci o vozilu biti automatski proslijeđeni serviseru

Ukratko

Za razliku od većine konkurenata, CX-5 se uz sve motore nudi i s inteligentnim pogonom na sva četiri kotača, koji ne podiže znatno potrošnju

Od paketa Revolution naviše središnji dio instrumentne ploče je digitalan, a najvažnije informacije o vožnji (brzina, sigurnosna upozorenja, upute navigacije...) projiciraju se i na vjetrobran

Benzinci u CX-5 pri djelomičnim opterećenjima štede isključivanjem dvaju cilindara, dok su dizelaši prilagođeni najstrožijim eko-normama uz smanjenje emisije do čak 16 g/km

Automatski mjenjač dostupan je kao opcija uz slabiju motorizaciju, dok uz snažnije motore dolazi serijski. U Mazdi tvrde da je okretni komander, kojim se upravlja infotainment sustavom, u vožnji brže i sigurnije rješenje od dodirnog zaslona

Nakon MX-30, osvježeni CX-5 prvi je Mazdin model s konvencionalnim pogonom koji nudi mogućnosti daljinskog povezivanja s automobilom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:29