Puma naziv nasljeđuje od kultnog sportskog dvosjeda iz 1997., no danas je riječ o atraktivnom gradskom crossoveru od 4,2 metra dužine koji se smjestio između manjeg EcoSporta i veće Kuge. Moderna i atraktivna, predstavlja novo poglavlje u dizajnerskom izričaju tvrtke, a lako ju je prepoznati po mišićavom stasu i visoko postavljenim zaobljenim farovima.
Njene proporcije naglašene su podnicom uzdignutom 16,2 cm od tla koja donosi visoki smještaj za upravljačem i uzoritu preglednost. Isto tako, primjerenu praktičnost naglašava najveći prtljažnik u klasi. Puma je i prvi automobil u klasi koji nudi otvaranje prtljažnika bez upotrebe ruku za lakši utovar stvari, kao i masažu sjedala.
Fordov gradski crossover je izuzetno bogato opremljen - nekad najbogatiji paket opreme Titanium sada se na Pumi nudi kao početni. A to znači da se serijski dobivaju sustav MyKey, stražnji parkirni senzori, odabir programa vožnje, putno računalo, EcoCoach, klima, maglenke, ESP, ali i pomoć pri kretanju uzbrdo i pomoć kod naglog kočenja, adaptivni tempomat, sustav za zadržavanje unutar prometnog traka te sustav upozorenja na mogućnost sudara i pomoć pri kočenju.
U ponudi je i Puma ST-Line inspirirana Fordovim odjelom Performance i to u izvedbi Gold koja dolazi u crnoj metalik boji Agate s 18-colnim aluminijskim naplacima, sportskim ovjesom, full LED prednjim i stražnjim svjetlima, spojlerima i zatamnjenim staklima, te dodatno ukrašena ST-line oznakama i kromiranom ispušnom cijevi.
Bogatija je i unutrašnjost sa sportskim sjedalima i trokrakim upravljačem, LED rasvjetom, aluminijskim papučicama te ICE paketom s navigacijom, digitalnim radijem, glasovnim upravljanjem i B&O audio sustavom s 10 zvučnika snage 575 watti uključujući subwoofer u prtljažniku.
- Kupci su nam rekli da žele automobil koji će se isticati iz gomile, a istovremeno biti praktično rješenje za svakodnevnu vožnju, kaže Stuart Rowley, predsjednik Ford Europe. I Puma je upravo to – praktična, karizmatična te opremljena novim tehnologijama poput blago hibridnog pogonskog sustava.
Tako Puma, kao jedan od prvih Fordovih elektrificiranih modela, kombinira proslavljeni benzinac 1.0 EcoBoost sa starter/generatorom i 48-voltnom baterijom. Dolazi u dvije snage, sa 125 ili 155 KS, a inteligentni sustav se sam regulira kako bi osigurao optimalnu potrošnju u svim uvjetima vožnje.
Potpuno poveziva multimedija koja služi i kao wi-fi hotspot
Pregledna i funkcionalna unutrašnjost Pume opremljena je s dva velika digitalna zaslona. Onaj 12,3-inčni visoke definicije s 24-bitnom tehnologijom čistih boja služi kao digitalna instrumentna ploča i potpuno je prilagodljiv potrebama vozača. Svatko može urediti i posložiti informacije koje želi da mu se prikazuju, poput sustava za pomoć vozaču ili uputa navigacijskog sustava. Pritom je izrađen tehnologijom slobodnih oblika, koja omogućuje da se njegovi rubovi neprimjetno uklope u ostatak kokpita.
Dodatno, pomoću središnjeg dodirnog zaslona dijagonale 8 inča lako se upravlja multimedijom i funkcijama auta. Sustav je Apple CarPlay i Android Auto kompatibilan, a mobiteli spojeni sa sustavom SYNC 3 preko Bluetootha istovremeno se mogu i bežično puniti. Uz ugrađeni modem FordPass Connect, Puma se pretvara u wi-fi hotspot na koji možete spojiti do 10 različitih uređaja.
Iza petih vrata ima prostora kao u priči
Iako zavodljivog stila, Fordov crossover ne zaostaje ni praktičnošću te nudi funkcionalna rješenja za svakodnevnu upotrebu, ali i dulja putovanja. Tako Puma s 456 litara nudi najveći prtljažnik u klasi. Fleksibilan prostor preklapanjem stražnje klupe može primiti predmete dužine čak 112 cm, širine 97 cm i visine 43 cm, a za još veću praktičnost ima podnicu koju je moguće postaviti u dvije visine.
Kao da to nije dovoljno, ispod nje se nalazi Fordov inteligentni MegaBox – superpraktični plastični sanduk dubok 30,5, širok 76,3 i dugačak 75,2 cm. Otvoren vam može pomoći da prevezete predmete do 115 cm visine, kao što su, primjerice, kućne biljke, i to u uspravnom položaju. Alternativno, zatvoren može sakriti prljavu sportsku ili planinarsku obuću. Presvučen je sintetičkim materijalom i ima odvod na dnu pa ga je u svakom trenutku lako očistiti i isprati vodom.
Riznica sigurnosnih sustava
Od pomoći prilikom parkiranja, preko odražavanja brzine i vozila u prometnom traku do automatskog kočenja - Puma je uvijek budna i pazi na baš sve. Čak 12 ultrasoničnih senzora, tri radara i dvije kamere koji su ugrađeni na strateškim mjestima hrane podacima čitav niz sustava objedinjenih pod nazivom Ford Co-Pilot360, a zaduženi su za zaštitu od sudara ili jednostavnije parkiranje.
Adaptivni tempomat sa Stop & Go funkcijom
Dostupan samo u kombinaciji s automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva, adaptivni tempomat može održavati sigurnu razdaljinu od vozila ispred i kada ono usporava, sve do potpunog zaustavljanja i ponovnog kretanja - sve bez intervencije vozača.
Blago hibridna tehnologija sa starter/generatorom
EcoBoost Hybrid tehnologija podupire Pumin 1.0-litreni benzinac s integriranim 48-voltnim elektromotorom snage 11,5 kW koji služi kao starter i generator. S motorom je spojen remenom, a u stanju ga je pokrenuti za samo 300 milisekundi.
Stražnja kamera s vidnim poljem od 180 stupnjeva
Prvi puta u Ford gradske klase ugrađena je stražnja širokokutna kamera s vidnim poljem koje pokriva 180 stupnjeva i projicira sliku na središnji zaslon kako bi vozač lako uočio pješake, bicikliste i vozila prilikom parkiranja.
Pazi na pješake i druge sudionike u prometu
Uz Pre-Collision Assist s aktivnim kočenjem, Puma s kamerom širokog kuta može detektirati nadolazeće pješake i vozila koji su na cesti ili blizu ceste ili one koji bi mogli presjeći putanju automobila te smanjiti ili potpuno izbjeći frontalne sudare s pješacima ili drugim vozilima.
Upozorava o nezgodama koje su izvan vidnog polja
Nova funkcija koju omogućuje FordPass Connect s ugrađenim modemom može upozoriti vozače na potencijalno opasnu situaciju na cesti, čak i ako se nezgoda ne vidi zbog zavoja ili drugih vozila. Informacije sustav Local Hazard dobiva do lokalnih vlasti, hitnih službi, ali i drugih vozila.
Brine o smanjenju posljedica čak i ako se sudar ipak dogodi
Ako do sudara ili nezgode ipak dođe, sustav Post Collision Braking pomaže smanjiti štetu i udar sekundarnog sudara tako što će automatski primijeniti umjereni pritisak na kočnice nakon što je detektiran primarni sudar. Tako će usporiti vozilo te ublažiti daljnju štetu i ozljede putnika.
Nadzire mrtvi kut i upozorava na bočni promet
Sustavi koji pomažu vozačima Pume da voze s više samopouzdanja i sigurnosti su nadzor mrtvog kuta koji upozorava na paralelna bočna vozila izvan vidnog polja vozača i sustav koju upozorava na vozila koja bi uskoro mogla proći poprijeko prilikom vožnje unatrag. Sustav i automatski aktivira kočnice.
Nagrađivani benzinac jak je prodajni adut
Fordov 1.0-litreni turbobenzinac razvijen je prije više od 10 godina u Fordovom tehničkom centru Dunton u Velikoj Britaniji i začetnik je downsize trenda trocilindarskih motora male zapremine, a visoke snage. Njegova proizvodnja počela je u 4. mjesecu 2012., što znači da je ovaj dragulj tehnologije na tržištu točno 11 godina, no to ništa nije umanjilo njegov sjaj.
Dokaz? Zahvaljujući genijalnosti konstrukcije, kao i stalnoj modernizaciji, za to vrijeme je čak šest puta osvojio titulu Međunarodnog motora godine, kao i brojne druge nagrade. U raznim izvedbama snage dosad je pogonio čak osam različitih modela, od Fieste do Transit Couriera, uključujući i Rally4 verziju Fieste.
Ovaj revolucionarni trocilindraš rabi izravno ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom, ima dvostruko nezavisno upravljanje bregastim vratilima te turbopunjač varijabilne geometrije. Njegov blok izrađen je sivog lijeva što nosi nešto veću težinu, ali i dodatnu čvrstoću te se čak 50 posto brže zagrijava od aluminijskog, a toliko je mali da mu je otisak veličine A4 papira. Izuzetno kompaktan motor, interno nazvan Fox, stoga je termodinamički iznimno efikasan što se povoljno odražava na potrošnju goriva.
Temeljito je dorađen 2019. sa značajnim poboljšanjima na glavi motora, brizgaljkama, sustavu kontrole ispušnih plinova i tada je debitirao upravo u Pumi u mHEV verziji. Tako je umjesto standardnog alternatora dobio starter/generator pokretan remenom koji radi na 48-voltnoj tehnologiji. Osim pokretanja motora, elektromotor sudjeluje i u pogonu, osiguravajući Pumi bolju startnost, veću fleksibilnost i manju potrošnju.
Uz to, 1.0-litreni EcoBoost prvi je Fordov motor koji može isključiti pojedine cilindre kada puna snaga nije potrebna, kao kod krstarenja. Spojen na 6-stupanjski ručni mjenjač, u Pumi ovaj vrhunski benzinac prosječno troši samo 5,7 litara, dok je uz 7-stupanjski automatski mjenjač na prosjeku od 6 litara.
Brutalni trkaći stroj skrojen u slavu 25. obljetnice Fordovih WRC nastupa
Prošle godine Ford i slavni britanski motosport specijalist M-Sport proslavili su 25. obljetnicu nastupa na Svjetskom reli prvenstvu, a to je partnerstvo urodilo s čak sedam WRC pobjeda i s preko 1500 pobjeda na pojedinim brzincima. Istovremeno, bio je to debi novog trkaćeg automobila temeljenog na Pumi. Naime, s obzirom na novu Rally1 regulativu koja zahtjeva plug-in hibridni pogon, Ford je odabrao Pumu kao model koji će braniti boje tvrtke u novoj Rally1 eri.
Automobil je debitirao počekom prošle godine na rallyju Monte Carlo i odmah odnio pobjedu sa slavnim Sebastienom Loebom za upravljačem. U ukupnom poretku Ford je s Pumom Rally1 prošle godine završio kao treći, a ove sezone bolid je već ostvario svoju prvu pobjedu na zahtjevnom švedskom reliju. Pokreće ga 1,6-litreni turbobenzinac s 380 KS uparen s elektromotorom od 136 KS pa ukupno razvijaju preko 500 KS i 500 Nm. S masom od samo 1260 kg to mu na asfaltnoj podlozi omogućuje ubrzanje s mjesta do 100 km/h za samo 3,2 sekunde.
Sponzorirani članak nastao u suradnji sa Ford Hrvatska